  • 1. Data: 2013-03-12 10:09:56
    Temat: Orwell 2013
    Od: Peter <k...@w...pl>

    Resort finansów chce też - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej" - zapewnić skarbówce
    znacznie większy dostęp
    do tajemnicy bankowej. Chodzi o to, by organy podatkowe mogły nie tylko - jak jest
    dzisiaj - uzyskać
    informacje o rachunkach bankowych podatnika lub pełnomocnictwach do dysponowania
    takimi rachunkami, o ich
    obrotach i stanie, lecz także aby mogły mieć dostęp do szczegółowych informacji o
    wpływach i obciążaniu
    rachunków, włącznie z danymi o nadawcach i odbiorcach oraz tytułach przekazów.

    http://podatki.onet.pl/skarbowka-nie-daruje-nikomu,1
    9923,5442153,1,prasa-detal

    Piękne perspektywy, a w przyszłości trzeba będzie wystąpić do US z podaniem o
    wyrażenie zgody na wykonanie
    przelewu;)

    --
    Peter

  • 2. Data: 2013-03-12 10:17:01
    Temat: Re: Orwell 2013
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    W dniu wtorek, 12 marca 2013 10:09:56 UTC+1 użytkownik Peter napisał:
> [...]
    9923,5442153,1,prasa-detal

    > Piękne perspektywy, a w przyszłości trzeba będzie wystąpić do US z podaniem o

    W podaniu powinno być uzasadnienie oraz załączony dowód uiszczenia opłaty skarbowej

  • 3. Data: 2013-03-12 10:26:15
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 12 Mar, 10:09, Peter <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    9923,5442153,1,pr...

    > Piękne perspektywy, a w przyszłości trzeba będzie wystąpić do US z podaniem o

    To co konkretnie się zmieni? W tej chwili, gdy skarbówka prowadzi
    sprawę, występuje do podatnika o udostępnienie tych danych, a jeśli
    ten odmawia to US występuje do banku i dostaje wyciągi za dowolny
    okres, które zawierają te wszystkie dane. Na czym ma polegać zmiana?
    Teraz będą dostawać z banków na każde zawołanie czy jak?

  • 4. Data: 2013-03-12 11:07:53
    Od: d...@i...eu

    Inwigilacja totalna. Czyli przelewając kasę dla brata/znajomego nie wywinę się od
    podatku?

  • 5. Data: 2013-03-12 12:06:01
    Od: Peter <k...@w...pl>

    d...@i...eu napisał:
    > Inwigilacja totalna. Czyli przelewając kasę dla brata/znajomego nie wywinę się od
    podatku?

    Ale to już jest aktualnie.
    Jeżeli do brata ( powyżej bodajże 9600) to musisz spisać akt darowizny i zawiadomić
    US, a do znajomego to
    oprócz aktu darowizny podatek jego nie ominie.
    Novum jest takie, że US sam będzie mógł podejrzeć nasze operacje. Teraz to musiało
    być uzasadnione podejrzenie
    popełnienia przestępstwa.

    --
    Peter

  • 6. Data: 2013-03-12 12:24:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-12, Peter <k...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > oprócz aktu darowizny podatek jego nie ominie.
    > Novum jest takie, że US sam będzie mógł podejrzeć nasze operacje. Teraz to musiało

    Przy takim nieograniczonym dostępie ktoś prędzej czy później wpadnie na napisanie
    jakiegoś
    automatu który będzie urzędnikom podsuwać podejrzane przelewy (tytuły, kwoty itp).
    Więc niby zmiana niewielka, ale moim zdaniem bardzo groźna.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2013-03-12 13:29:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Konfabulator <k...@1...pl> writes:

> [...]
    > ten odmawia to US występuje do banku i dostaje wyciągi za dowolny
    > okres, które zawierają te wszystkie dane.

    Z artykułu wynika chyba, że jest to obecnie nielegalne (jeśli wyciągi
    zawierają dane o drugich stronach). Ale nie mam czasu sprawdzić
    dokładnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2013-03-12 13:45:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-12 12:06, Użytkownik Peter napisał:

    > Ale to już jest aktualnie.
    > Jeżeli do brata ( powyżej bodajże 9600) to musisz spisać akt darowizny i
    > zawiadomić US, a do znajomego to oprócz aktu darowizny podatek jego nie
    > ominie.

    Jak bratu pożyczam dziesięć tysięcy to muszę akt darowizny spisać ?
    Masz jeszcze jakieś równie nierealne przemyślenia ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-03-12 13:46:06
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-12 12:06, Peter napisał(a):
> [...]
    US, a
    > do znajomego to oprócz aktu darowizny podatek jego nie ominie.

    A jak to jest w przypadku obcych osób, ale takich, które oświadczają, że
    prowadzą wspólne gospodarstwo domowe? Tj. żyją w czymś, co można nazwać
    modnym obecnie mianem "związku partnerskiego"?

    --
    TrzyLinie

  • 10. Data: 2013-03-12 14:05:50
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak to jest w przypadku obcych osób, ale takich, które oświadczają, że
    > prowadzą wspólne gospodarstwo domowe? Tj. żyją w czymś, co można nazwać
    > modnym obecnie mianem "związku partnerskiego"?

    Taa ... Panie Biedron, to gdzie pan teraz jest ?
    - na Grodzkiej
    - a, myslałem że w Kaliszu