  • 11. Data: 2013-03-12 15:10:34
    Temat: Re: Orwell 2013
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-03-12 13:45, RadoslawF pisze:

    > Jak bratu pożyczam dziesięć tysięcy to muszę akt darowizny spisać ?
    > Masz jeszcze jakieś równie nierealne przemyślenia ?

    Abstrahując od tego czy US dowie się o tej pożyczce i czy się nią
    zainteresuje, tak żebyś się nie naciął:
    http://inkubatorslaski.pl/Artykuly/podatki/Podatek-o
    d-pozyczki-prywatnej/

    -------------------------------------------------- cytat
    kwoty pożyczki wolne od podatku

    Od 1.01.2009 od jednej osoby w ciągu trzech kolejnych lat możemy
    pożyczyć bez podatku w sumie 5 tys. złotych. Od kilku osób łącznie w tym
    samym okresie możemy pożyczyć bez obowiązku zapłacenia podatku 25 tys.
    złotych. Podatek zapłacimy w wysokości 2% od nadwyżki pożyczki ponad
    wymienione kwoty. Przed 1 stycznia 2009 r. kwoty te wynosiły odpowiednio
    1 tys. i 5 tys. złotych.

    pożyczki w najbliższej rodzinie

    Najbliższa rodzina, to: małżonek, zstępni(dzieci, wnuki),
    wstępni(rodzice,dziadkowie), pasierb, zięć, synowa, rodzeństwo, ojczym,
    macocha, teściowie. Pieniądze pożyczane w kręgu najbliższej rodziny nie
    podlegają ograniczeniu kwotowemu. Aby jednak nie zapłacić podatku muszą
    być spełnione dwa warunki :

    W przypadku pożyczki powyżej 9 637 zł, należy o tym fakcie poinformować
    US składając deklarację PCC-3 w ciągu 14 dni. W rubryce przeznaczonej na
    podatek należy wpisać 0.

    Pożyczka od członka najbliższej rodziny musi być przesłana na rachunek
    bankowy osoby pożyczającej, albo na jego konto w SKOK. Pieniądze mogą
    być również przesłane przelewem pocztowym.
    -----

    ps. darowizny traktowane są odmiennie. Też trzeba zgłosić (druk SD-Z2),
    ale jest na to bodajże pół roku.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-03-12 15:16:56
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Jak bratu pożyczam dziesięć tysięcy to muszę akt darowizny spisać ?

    Albo pożyczasz, albo darowujesz.
    Nie musisz :) Może brat po prostu zapłacić podatek.

    > Masz jeszcze jakieś równie nierealne przemyślenia ?
    Napisał prawdę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 13. Data: 2013-03-12 16:47:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-12 15:10, Użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    -----

    > ps. darowizny traktowane są odmiennie. Też trzeba zgłosić (druk SD-Z2),

    Co potwierdza że od pożyczki dla brata podatku nie płacimy, tyle że
    mamy obowiązek je zgłaszać.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2013-03-12 16:48:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-12 15:16, Użytkownik Maruda napisał:

    > Albo pożyczasz, albo darowujesz.
    > Nie musisz :) Może brat po prostu zapłacić podatek.

    Nie musi.

    > Napisał prawdę.

    Skłamał i ty też kłamiesz.
    Przy pożyczce dla najbliższej rodziny zachodzi obowiązek zgłoszenia
    jej do US, obowiązku podatkowego nie ma.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-03-12 16:49:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:
    > Co potwierdza że od pożyczki dla brata podatku nie płacimy, tyle że
    > mamy obowiązek je zgłaszać.

    i to w ciagu 14 dni, a nie 6 miesiecy tak jak w przypadku darowizn

  • 16. Data: 2013-03-12 16:55:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> writes:

    [/...]
    > Skłamał i ty też kłamiesz.
    > Przy pożyczce dla najbliższej rodziny zachodzi obowiązek zgłoszenia
    > jej do US, obowiązku podatkowego nie ma.

    Ale masz jakieś wsparcie? (Najlepiej w postaci przepisu) Bo wg moich
    danych (być może nieaktualnych) to bredzisz.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 17. Data: 2013-03-12 17:11:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> writes:
    >
    > [/...]
    >
    > Ale masz jakieś wsparcie? (Najlepiej w postaci przepisu) Bo wg moich
    > danych (być może nieaktualnych) to bredzisz.

    Poprawka: masz rację. (Człowiek uczy się przez całe życie)

    KJ

    An aphorism is never exactly true; it is either a half-truth or
    one-and-a-half truths.
    -- Karl Kraus

  • 18. Data: 2013-03-13 09:08:21
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2013 15:10:34 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:
    > W dniu 2013-03-12 13:45, RadoslawF pisze:
    W momencie gdy chcę pożyczyć 10 tys koledze, mogę przelać 5 tys na jego konto i 5 tys
    na konto jego żony? Przejdzie takie cuś?

  • 19. Data: 2013-03-13 09:15:20
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-13 09:08, Zibo pisze:
    > W momencie gdy chcę pożyczyć 10 tys koledze, mogę przelać 5 tys na jego konto i 5
    tys na konto jego żony? Przejdzie takie cuś?

    Możesz. Przelew przejdzie :)
    A jeśli pytasz o obowiązek podatkowy, to znów - zależy, czy to będzie
    darowizna czy pożyczka. Darowizny kumulują się przez 5 lat. Pożyczki -
    nie wiem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 20. Data: 2013-03-13 09:17:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Peter <k...@w...pl> writes:

    [...]
    > Piękne perspektywy, a w przyszłości trzeba będzie wystąpić do US z
    > podaniem o wyrażenie zgody na wykonanie przelewu;)

    Mnie natomiast bardzo interesuje zdanie:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Dzięki niej skarbówka będzie mogła określić zobowiązanie podatkowe w odpowiedniej
    wysokości za każdym razem, gdy stwierdzi, że podatnik dokonał transakcji bez
    jakiegokolwiek uzasadnienia biznesowego, a jej jedynym celem było uzyskanie korzyści
    podatkowej.

    Czyli co, jak sobie przeleję kasę z konta oszczędnościowego na bieżące
    (nieoprocentowane), zeby mieć coś "przy karcie" to mi naliczą podatek
    jak od odsetek z KO?
    Albo jak wcześniej spłacę KK?
    KJ

    --