  • 11. Data: 2004-10-21 10:54:16
    Temat: Re: Oplaty za przelewy w EU
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > jestem pod wrazeniem, tylko nie wiem w czym mialo mi to pomoc ?!
    > moze ktos inny ma jakies konkretne informacje niekoniecznie po wegiersku ...

    A pytałeś pana Googla?
    On jest dosyć obcykany, może nie będzie taki wredny?;-P

  • 12. Data: 2004-10-21 11:06:26
    Temat: Re: Oplaty za przelewy w EU /test/
    Od: "freddiekruger" <f...@p...onet.pl>

    link jest ok, dzieki
    wychodzi na to ze polskie banki w tym przypadku PEKAO SA (i korespondenci
    Postbank AG w Polsce
    Bank Gospodarki Zywnosciowej - Warschau, ING Bank Slaski - Kotowice pisownia
    oryginalna) dzialaja zgodnie z prawem
    pobierajac oplaty za przelewy elektroniczne

    podsumowujac:
    Przelewy wewnatrz UE sa bezplatne (w okreslonych warunkach) o ile nie
    dotyczy to polskich bankow.

  • 13. Data: 2004-10-21 11:14:38
    Od: "freddiekruger" <f...@p...onet.pl>

    oczywiscie, ale jak dostalem cos takiego

    Opłaty bankowe za przelewy w euro między rachunkami w różnych krajach UE są
    obecnie takie same jak opłaty za przelewy krajowe.

    to pomyslalem ze lepiej spytac na grupie, czyzbym sie mylil ?

  • 14. Data: 2004-10-21 11:18:09
    Od: "freddiekruger" <f...@p...onet.pl>

    http://libr.sejm.gov.pl/oide/index.php?topic=newslet
    ter&id=newsletter_16

    wyciag z linku powyzej

    Operacje bankowe w całej Europie
    Od 1 lipca, zgodnie z nowymi przepisami unijnymi, wszystkie płatności
    zagraniczne dokonywane w euro będą obciążane w taki sam sposób, jak
    transakcje krajowe. Oznacza to, że opłaty bankowe zarówno dla wysyłającego,
    jak i dla otrzymującego płatność, będą takie same, bez względu na to, czy
    dokonuje się płatności na rzecz miejscowej organizacji charytatywnej
    znajdującej się po drugiej stronie ulicy, czy na rzecz dużej korporacji w
    innym państwie członkowskim UE. Rozporządzenie ma zastosowanie do transakcji
    w wysokości od 2 euro do 12500 euro.

    Aby mieć pewność, że nie jest się obciążanym dodatkowymi opłatami za przelew
    zagraniczny, należy się upewnić, że osoba dokonująca przelewu oznaczyła
    międzynarodowy numer konta bankowego IBAN (International Bank Account
    Number) oraz BIC, kod identyfikacyjny banku beneficjenta (Bank Identifier
    Code). Należy się także upewnić, czy używany jest standardowy formularz
    wyemitowany przez dany bank dla płatności zagranicznych (formularze te nie
    są takie same, jak formularze do płatności krajowych). Od europejskich
    banków wymaga się obecnie, aby wskazywały te numery wyraźnie na wyciągach
    bankowych i fakturach.

    Opłaty bankowe za płatności zagraniczne były uprzednio wyższe, niż opłaty za
    przelewy krajowe, ponieważ nie istniał międzynarodowy system numeracji kont
    bankowych a większość transakcji musiała być przetwarzana ręcznie. Zmieniły
    to numery IBAN i BIC. Podczas gdy przepisy nie mogą zabronić bankom
    podnoszenia opłat za przelewy krajowe, statystyki opracowane przez
    środowisko bankowe pokazują, że płatności zagraniczne stanowią tylko 1%
    wszystkich przelewów, a ich koszt zostanie znacznie obniżony dzięki nowemu
    zautomatyzowanemu systemowi. Jednakże, bank nie może pobrać wyższych opłat,
    jeżeli uprzednio o tym nie poinformował.

    jesli mozesz mi pomoc w wyjasnieniu tych roznic to poprosze a jesli nie to
    dziekuje

  • 15. Data: 2004-10-21 12:08:34
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Operacje bankowe w całej Europie
    > Od 1 lipca, zgodnie z nowymi przepisami unijnymi, wszystkie płatności
    > zagraniczne dokonywane w euro będą obciążane w taki sam sposób, jak
    > transakcje krajowe...

    1. nic o bezpłatnych nie znalazłem
    2. 1 lipca`03 nie byliśmy w unii
    hint: przepisy przejściowe/dostosowawcze/ (terminy)
    3. http://skocz.pl/eelixir

  • 16. Data: 2004-10-21 12:27:14
    Od: "freddiekruger" <f...@p...onet.pl>

    > 1. nic o bezpłatnych nie znalazłem

    transakcje krajowe nie kosztuja 20 PLN od sztuki a tyle bierze PEKAO S.A

    > 2. 1 lipca`03 nie byliśmy w unii

    jestesmy od 1 maja 2004
    przepisy, na ktore dostalem linka od Ciebie maja date 19. Dezember 2001

    > hint: przepisy przejściowe/dostosowawcze/ (terminy)
    > 3. http://skocz.pl/eelixir

    interesujaca lektura, poczytam wieczorem

    BTW
    ktory bank powinien poinformowac mnie w takim przypadku o pobraniu oplaty
    przez bank korespodnencki
    Postbank (zleceniodawca) czy PEKAO SA (odbiorca) ? zaden tego nie zrobil dla
    jasnosci

  • 17. Data: 2004-10-21 12:31:53
    Od: "freddiekruger" <f...@p...onet.pl>

    ... Banki z krajów akcesyjnych powinny dostosować się do powyższego wymogu
    najpóźniej do końca 2004 r.

    i wszystko jasne, dzieki

  • 18. Data: 2004-10-21 13:25:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    freddiekruger <f...@p...onet.pl> wrote:
    > ... Banki z krajów akcesyjnych powinny dostosować się do powyższego
    > wymogu najpóźniej do końca 2004 r.
    >
    > i wszystko jasne, dzieki

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1316&
    dok=1316.6.3.2.1.1.0.1.htm

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 19. Data: 2004-10-21 16:00:13
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cl84v9$pvf$1@news.onet.pl>, f...@p...onet.pl
    says...
> [...]
    >
    > podsumowujac:
    > Przelewy wewnatrz UE sa bezplatne (w okreslonych warunkach) o ile nie

    Polska ... i inne "nowe" kraje dostaly czas na dostosowanie sie do tej
    dyrektywy do konca 2004 roku. Z informacji na stronei KIR'u bedziemy w
    tym opoznieni o kilka miesiecy. Produkcyjne uruchomienie systemu
    zapowiadane jest na 7 marca 2003 roku

    AP

  • 20. Data: 2004-10-21 17:55:11
    Od: "swiatowid" <s...@n...pl>

    > podsumowujac:
    > Przelewy wewnatrz UE sa bezplatne (w okreslonych warunkach) o ile nie
    > dotyczy to polskich bankow.

    zmien lepiej aparat wnioskowania. Gdzie tu pisze że za darmo ?

    Terms of the regulation
    When certain conditions are complied with, the fee for cross-border
    payments must be the same as the fee you pay for a similar domestic payment
    in the country from which the payment is sent. The conditions are as
    follows:

    a.. The payment may not exceed 12,500 EUR
    b.. The payment must be effected within the EU countries
    c.. The beneficiary bank's SWIFT-BIC (Bank Identifier Code) must be
    indicated
    d.. The beneficiary account's IBAN (International Bank Account) must
    be indicated
    e.. The remitter and beneficiary of the payment must each pay their
    own bank charges
    f.. The remitting and beneficiary banks must be able to effect
    payments without manual processing

    If you accept transfers as payment, you must notify your customers of
    your IBAN and your bank's BIC when you send invoices for goods and services
    within the EU.