  • 11. Data: 2022-11-09 18:30:14
    Temat: Re: Opłata za prowadzenie konta
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nie "bogaci", a pracujący. I nie "biedni" (bo ulgę na dzieci można odliczać nie
    tylko od podatku, ale i od zusu - hmm,
    > ciekawe, czy wtedy "na koncie zus" zapisuje się mniej?), a patusy.

    ciekaw jestem, skoro są grupy zawodowe, które np.

    > Kto nie płaci ZUS?

    Rolnicy.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 12. Data: 2022-11-09 20:26:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 listopada 2022 o 18:31:03 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    tylko od podatku, ale i od zusu - hmm,

    wiem, ciekaw jestem, skoro są grupy zawodowe, które np.

    > Rolnicy.

    OK, ale jakiś tam KRUS płacą, a emeryturę mają odpowiednio mniejszą.
    Ale sędziowie podobno rzeczywiście nie płacą, a emki niezłe.
    Niby tu i tu państwowe, ale i niby ZUS i budżet osobne koszyki (choć budżet do ZUS
    dopłaca).
    Choć czy ja płacę ZUS?
    A taki "nowa firma", co ma przez 2 lata zwolnienie, to mu się coś na "koncie w ZUS"
    zapisuje, czy nie ma płacenia, ale i nie ma emki?

  • 13. Data: 2022-11-10 12:12:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Nov 2022 11:26:27 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    >
    > OK, ale jakiś tam KRUS płacą, a emeryturę mają odpowiednio mniejszą.
    > Ale sędziowie podobno rzeczywiście nie płacą, a emki niezłe.

    Po prostu inny system.
    Tak jak normalny etatowy pracownik "nie placi ZUS", bo widzi tylko na
    papierze, a emerytura mu sie potem nalezy.

    Dodatkowo jakies wieksze zamieszanie z tym "stanem spoczynku".

    Dla nas roznica taka, ze jak gdzies czytamy o zarobach sedziow,
    to byc moze jest to "brutto", ale nie obciazone skladką na ZUS.

> [...]
    > A taki "nowa firma", co ma przez 2 lata zwolnienie, to mu się coś na "koncie w ZUS"
    zapisuje, czy nie ma płacenia, ale i nie ma emki?

    Chyba jakos tak. Odkad wprowadzili indywidualne konta, to trudno
    inaczej. Choc PiS moze zlikwidowac te konta, albo dowalic kilka
    darmowych emerytur.

    Na razie to moga być jaja - bo trzeba emerytury zrewaloryzowac,
    na 13 i 14 bylo, a na rewaloryzacje zabraknie pieniedzy?

    W obligacjach mogliby wyplacac, niech potem Tusk kradnie :-)

    J.