  • 1. Data: 2022-10-31 23:09:56
    Temat: Re: Inflacja najwyższą od połowy lat dziewięćdziesiątych...
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...com>

    Użytkownik "Eneuel" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    news:tjolhp$1e4$2@gioia.aioe.org...
    > Inflacja w Polsce  październik 2022 r.  dane GUS.
    > https://www.money.pl/gospodarka/inflacja-w-polsce-pa
    zdziernik-2022
    > -r-dane-gus-6828865608845856a.html
    >
    > W stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosły o 1,8 proc. To
    > najwyższa inflacja od grudnia 1996 r.

    tak się kończy rozdawnictwo PIS
    500+ 13 14 dodatki energetyczne węglowe itd.
    tak właśnie zbankrutowała Grecja

  • 2. Data: 2022-11-01 03:03:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 paź 2022 o 23:09, zlotowinfo pisze:

    > tak się kończy rozdawnictwo PIS

    Problem w tym, że nie chcą kończyć...

    > 500+ 13 14 dodatki energetyczne węglowe itd.
    > tak właśnie zbankrutowała Grecja

    Upadek państwa nie jest aż tak straszny jak upadek
    PiS -- z punktu widzenia PiS...

    -=-

    Teraz Dzieci Neostrady będą przebudowywali prawo MBelki...
    MBelka dał pół grosza, Vincent zabrał, Szczurek wziął się za orzeszki...

    Nuda... Naród cierpi, ale co tam -- ważne, że coś się_dzieje!!!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.P

  • 3. Data: 2022-11-01 10:30:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-31-października-2022 o 23:09, zlotowinfo pisze:

    > tak się kończy rozdawnictwo PIS
    > 500+ 13 14 dodatki energetyczne węglowe itd.
    > tak właśnie zbankrutowała Grecja

    BEZEDURY

    Każdy specjalista Ci powie że to zupełnie inne sytuacje.

    Polsce nie grozi ani recesja ani bezrobocie.

    Błędem były lokdałny i tarcze. Kasa dla biedniejszych to normalne
    zadośćuczynienie za lata dojenia przez neoliberałów.

    I trzeba ciągle pamiętać że kraj przywojenny zawsze będzie miał gorzej.

    Pytanie dlaczego UE nie chce się wykazać solidarnością i nie dała ani
    euro na Ukraińców.

    W dodatku blokują wypłacenie KREDYTU który Polska żyrowała innym krajom.

    Sam ten jeden fakt powinien grozić polexitem. Ale pis nie ma jaj żeby
    postraszyć tych pojebanych brukselskich biurokratów.

  • 4. Data: 2022-11-01 10:33:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-01-listopada-2022 o 03:03, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Problem w tym, że nie chcą kończyć...

    Bo opozycja sama się podkłada a teraz jeszcze kłóci.
    Kaczyński nic nie musi robić tylko się przyglądać. 3% przewagi GWARANTOWANE.

    PS. A jesteście pewnie że PO pali się do władzy w takich czasach?

    Upadek państwa nie jest aż tak straszny jak upadek
    PO -- z punktu widzenia PO...

  • 5. Data: 2022-11-01 15:34:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lis 2022 o 10:30, _Master_ pisze:

    > Każdy specjalista Ci powie że to zupełnie inne sytuacje.

    Każdy opłacany przez PiS?

    > Polsce nie grozi ani recesja ani bezrobocie.

    Bezrobocie może nie -- trzeba będzie nieźle pracować,
    by odbudować zniszczenia...

    > Błędem były lokdałny i tarcze. Kasa dla biedniejszych

    I COViD obdzierał biedniejszych, i wojna obdziera biedniejszych...

    > to normalne zadośćuczynienie za lata dojenia przez neoliberałów.

    Mnie doi inflacja...

    > I trzeba ciągle pamiętać że kraj przywojenny zawsze będzie miał gorzej.

    Raczej lepiej -- jako tranzytowy. Turcja zarabia na przywojenności.
    Na razie rosyjskie rakiety nie wyniszczają Polski a polscy żołnierze
    nie giną na froncie... Na razie ta wojna służy Polsce... Jeśli Polska
    biednieje w efekcie tej wojny, to chyba przede wszystkim dlatego, że
    część taniej siły roboczej odjechała/wróciła na Ukrainę...

    Część krajów ogólnie żyje z wojny: USA, Rosja, Indie, Chiny...
    Z nieznanych powodów Polacy kupują koreańskie czołgi, haubice...
    Za jakiś czas będą produkowali to w Polsce? Czyli będą zarabiali?

    Ukraina płaci za tę wojnę -- nie Polska!

    DObajtek zarabia na paliwie -- nie ,,wojna''.

    Wojna jest przykrywką -- inflacja w Polsce rozwija się na długo
    przed CoViDem a co dopiero przed wojną! Służy PiSowi! PiS na tej
    inflacji sporo zarabia -- choćby na podatku od rzekomego zysku,
    ale nie tylko tak. W normalnej sytuacji rząd dający inflację
    (niemal hiperinflację) idzie w odstawkę, ale teraz jest
    wytłumaczenie -- pandemia i wojna...

    Wojenna inflacja dopiero przed nami!!!

    Wojna na razie pracuje na korzyść i PiS, i Polski, i Polaków...
    Żywność dopiero zdrożeje w efekcie wojny. Podobnie z energią!
    Ewentualna (nie ma pewności co do przetrwania świata w ogóle,
    bo to poważna wojna, nie przygraniczna specjalnyja opieracyja)
    odbudowa Ukrainy podniesie koszty budownictwa? -- tak i nie,
    bo nakręcając koniunkturę, po jakimś czasie obniży koszty...

    Wiadomo, że w USA ukraińska wojna nie daje inflacji. :)
    USA nie mogą ot tak sobie zakończyć wojny w Afganistanie!
    Odeszli stamtąd, weszli tutaj -- niewiele zmienili w swoich
    wydatkach... ;)

    Nie wiem, ile Polska daje na tę wojnę, ale z całą stanowczością
    mogę zauważyć, że ewentualna inflacja okołowojenna dopiero przed
    nami a dzisiejszą ,,zawdzięczamy'' głównie nieudolnej polityce
    rządu... Można Polaków mamić niskim długiem -- ale nie można
    tak mamić mądrych ludzi spoza Polski. PFR, ZUS itd... Koszt
    obsługi polskiego zadłużenia rośnie, nie maleje a polska
    gospodarka nie jest zbyt silna -- wbrew słowom MMorawieckiego,
    który swymi wypowiedziami odlatuje od rzeczywistości coraz
    częściej i coraz dalej... [lotnicze podróże kształcą MM?]

    Rosja już wie, że nie zdobędzie ani ukraińskich dusz, ani
    być może ukraińskiej ziemi, dlatego niszczy Ukrainę!!! Za
    te zniszczenia zapłacimy także my -- także inflacją
    i obniżką poziomu życia/dobrostanu...

    [od dawna uważam, że rozsądną byłaby eskalacyjna wojna odwetowa, której
    dookoła ludzie lękają się gorzej niż wiecznego potępienia; im silniejsza
    byłaby odpowiedź Zachodu, tym krócej trwałaby ta wojna i mniej chętnie
    by była kontynuowana przez Rosję, ale... ale potrzeba tych zniszczeń
    i masowej śmierci, by ,,na jaw wyszły zamysły serc wielu''... na razie
    do wojny może przystąpić Mołdawia, gdyż nie należy do NATO -- trzeba
    tylko zachęt... ;) w Naddniestrzu nie ma rosyjskich wojsk -- uderzyłyby
    na Odessę, gdyby były... Rosja nie atakowałaby Odessy poprzez Mikołajów,
    mając w Naddniestrzu wojsko zdatne do użycia, lecz uderzyłaby tak, jak
    uderzyła z Krymu; Ukraina pochłanianiem rakiet i czasu -- chroni
    i Polskę, i Europę, i cały świat Zachodu... nadto otwiera ludziom
    oczęta...]

    > Pytanie dlaczego UE nie chce się wykazać
    > solidarnością i nie dała ani euro na Ukraińców.

    Ukraińskich uchodźców prawie nie ma już w Polsce.
    Już nie siedem czy pięć milionów, ale zdecydowanie poniżej dwóch...
    (pomijając wcześniejszych, których ciężko policzyć, gdyż część
    z tych wcześniejszych wróciła na Ukrainę, by (niestety!) ginąć...)
    Znaczna część pozostałych tutaj, pracuje -- być może nieźle
    wzbogacając Polaków...

    Ukraińcy są nie tylko w Polsce...

    Nie wiem, czy UE daje, czy nie daje -- ZTC (nawet
    z rządowej TV) na Ukraińców daje... Ale być może wiem źle...

    > W dodatku blokują wypłacenie KREDYTU który Polska żyrowała innym krajom.

    Uzależnia dawanie od czegoś, co stosownie określa.
    JKaczński (tak chyba jak Ty) uważa, iż:
    - plus jest minusem
    - jest prawda i prawda_sądowa
    - trzeba i zarazem nie wolno czegoś czynić
    (brać pod uwagę inne sprawy podczas rozpatrywania sądowej sprawy)
    - dowody są nieważne przed obliczem sądu
    (ważni są opłaceni biegli, nie obiektywne dowody)

    Parafrazując:
    ale to świadkowie żywi, więc stronniczy
    (drzewa, ziemia, niebo itd...)

    Zapewne UE nie zastanawia się nad moją akurat sprawą, ale nie
    można uznać, iż JKaczyński względem mnie jest łajdakiem a ogólnie
    jest święty... WWPutin podporządkowywał wszelkie władze sobie,
    AHitler, AŁukaszenka, BMussolini...

    > Sam ten jeden fakt powinien grozić polexitem. Ale pis nie ma jaj żeby
    > postraszyć tych pojebanych brukselskich biurokratów.

    Nie ma pieniędzy... Polska gospodarka nie poradzi sobie bez UE...
    (poradzi sobie bez UE tak, jak radziła przed wyjściem z RWPG)

    -=-

    Aby było jasne -- nie popieram Tuska i jego polityki...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2022-11-01 15:53:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-01-listopada-2022 o 15:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Raczej lepiej -- jako tranzytowy.

    Krótkoterminowo może tak ale czy zainwestowałbyś w kraju który może być
    następny na celowniku putina?

  • 7. Data: 2022-11-01 15:54:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-01-listopada-2022 o 15:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Bezrobocie może nie -- trzeba będzie nieźle pracować,
    > by odbudować zniszczenia...

    Po lokdałnach. OCZYWIŚCIE

  • 8. Data: 2022-11-01 15:55:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-01-listopada-2022 o 15:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Mnie doi inflacja...

    Mnie też doi ale za Tuska byłem dojony bardziej.

    I co z tego wynika?

  • 9. Data: 2022-11-01 18:42:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.11.2022 o 10:30, _Master_ pisze:

    > Pytanie dlaczego UE nie chce się wykazać solidarnością i nie dała ani
    > euro na Ukraińców.

    Dzięki umowom grantowym podpisanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i
    Administracji z
    Komisją Europejską, Polska otrzymała łącznie blisko 700 mln zł na wsparcie działań
    związanych z masowym napływem osób uciekających przed wojną w Ukrainie. To pierwsza
    transza przyznana Polsce. MSWiA złożyło już wniosek o kolejne środki w wysokości
    ponad 200
    mln zł.

    https://www.gov.pl/web/mswia/prawie-700-mln-zl-z-ue-
    na-wsparcie-dla-uchodzcow-z-ukrainy

  • 10. Data: 2022-11-01 20:36:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lis 2022 o 15:53, _Master_ pisze:

    > Krótkoterminowo może tak ale czy zainwestowałbyś
    > w kraju który może być następny na celowniku putina?

    ,,Putin'' ma w zasięgu cały świat za sprawą ICBM.
    [intercontinental bomb machines?]

    To raz a zero -- i białka brakuje już w Rosji, i krótkich rakiet
    precyzyjnych, i nie tylko, więc raczej ;) nie należy spodziewać/obawiać
    się prędkiego uderzenia na polskie tereny... Raczej rosyjska armia
    lądowa teraz wycofuje się na dwóch odcinkach (ogólnie Chersoń
    i Swatowe-Kreminna) a na trzecim (Mariupol, Berdiańsk, Melitopol)
    trzyma się resztkami sił...

    Najgorszym scenariuszem, który może nas teraz spotkać jest zamrożenie
    konfliktu lub przedwczesny dogawor hamerykańsko-chiński -- oddający
    Rosjanom część (już zajętą) ukraińskiej ziemi, ale IMO to nie nastąpi...

    Raczej IMO będzie przeciąganie innych (choćby Indii) i możliwa jest
    (choć IMO niezbyt prawdopodobna) masakra Rosjan za zgodą reszty świata...

    --

    Brawurowy atak rosyjskiego wywiadu odtajnił produkcyjne
    procesy najlżejszego z Abramsów (eM 111) naszych czasów...

    https://youtu.be/pN7DglxtpVg?t=4297 <-- na razie prototyp...