  • 1. Data: 2002-01-12 08:20:32
    Temat: Ograniczenia przy sprzedaży na kartę
    Od: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>

    Pozwolę sobie zacząć od cytatu:
    " ... naklejki systemow kart platniczych sa oferta zawarcia umowy w ktorej
    platnosc bedzie dokonana karta platnicza lub umozliwia to klientowi
    mozliwosc wyboru sposobu zaplaty ... " Jarosław Popiel z wątko o Weiss-ie

    A teraz opis sytuacji:
    Stacja benzynowa RG gdzieś w zapadłej dziurze na terenie Wielkopolski.
    Chciałem dotankować, zmieściło mi sie za ok 35 PLN. Ja do kasy z kartą
    (naklejka była a jakże) a tu mi gość zza kontuaru że oni przyjmują zapłaty
    kartą dopiero powyżej 50 PLN.
    A to dlaczego? pytam
    Szef tak zadecydował, bo jak jest mniej to muszą do transakcji dopłacać!
    ZTCW opłata za taką transakcję jest procentem od wartości zakupów (3%
    bodajże) i wielkość kwoty nie ma znaczenia, ale nie o to chodzi.
    Chodzi o to ża ja nie miałem przy sobie tych 35 PLN. Ponieważ nie chciało mi
    sie z facetem gadać (jakis taki mało kumaty był) to dokupiłem różnych
    dupereli za 12 PLN i pan się łaskawie zgodził przyjąć odemnie te 47 PLN
    kartą ("Ale wie Pan, w drodze wyjątku to robię...").
    W związku z powyższym pytanie: Czy punkt sprzedaży ma prawo odmówić
    przyjęcia zapłaty kartą gdy kwota jest ich zdaniem za niska?

    Pozdrawiam
    Marcin Sternad

  • 2. Data: 2002-01-12 09:26:31
    Temat: Odp: Ograniczenia przy sprzedaży na kartę
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    > W związku z powyższym pytanie: Czy punkt sprzedaży ma prawo odmówić
    > przyjęcia zapłaty kartą gdy kwota jest ich zdaniem za niska?

    W zadnym wypadku! Zglos to do ich centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego.
    Najpierw zostana pouczeni, po kilku powtarzajacych sie przypadkach
    konsekwencja moze byc nawet wymowienie umowy.
    O ile pamietam, to takim limitem jest rownowartosc 1 USD. Wysokosc ta jest
    chyba jednak nieoficjalna, ale akceptowana przez Vise i E/MC

    dobek

    dobek

  • 3. Data: 2002-01-12 09:59:35
    Temat: Re: Ograniczenia przy sprzedaży na kartę
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    O to musze tak zastosowac w Zielonej
    Gesi w Wawie. Z racji tego, ze blisko - przesiadywalem am czekajac na...
    przesylke z Inteligo (Pan nie przyjechal do domu - a jakze ;). Kiedy
    skonczyly mi sie pieniadze - a do bnakomatu nie chcialo (bo mi pan umknie ;)
    chcialem zaplacic za kolejne piwo karta - jakze sie zdziwilem, kiedy...
    powiedziano ze od 50 zlotych.
    Niestety zmuszony bylem wtedy poza piwem (a bylem juz raczej w takim dalszym
    stanie niz blizszym ;) kupic piwo, kawe (bez mleka bleee) i.. papierosy -
    ktore nosilem i czestowalem wszystkich przez 3 tygodnie :)))

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.e-amra.biz

  • 4. Data: 2002-01-12 10:54:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Dobek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Najpierw zostana pouczeni, po kilku powtarzajacych sie przypadkach
    > konsekwencja moze byc nawet wymowienie umowy.

    Przesada. Dyskutowano tu o tym juz kilka razy. Centrum autoryzacyjne ma maly
    wplyw na takie dzialania merchantow. Umowa raczej nie zostanie rozwiazana
    dopoki merchant bedzie przynosil zysk, a nie straty. Nawet straszenie tym
    chyba skutku nie przyniesie bez dobrej woli merchanta, bo ten przeciez
    zawsze moze podpisac umowe z innym aklajerem.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-01-12 11:12:52
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    > O to musze tak zastosowac w Zielonej
    > Gesi w Wawie.

    Polecam. W fiszerze w wawie, o czym juz pisalem, mialem klopoty z przyjeciem
    karty w ogole. Dostalem info z Polcardu i z banku (!), ze sprawa zostala
    pociagnieta dalej, wiec w tym tygodniu na pewno bede placil karta, zdam
    relacje ile warta jest interwencja w Polcardzie.

    >... papierosy - ktore nosilem i czestowalem wszystkich przez 3 tygodnie
    :)))

    bylem ostatnio i udalo mi sie nie wypalic ani jednego, choc koledzy
    czestowali :))

    dobek

  • 6. Data: 2002-01-12 11:14:30
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > chyba skutku nie przyniesie bez dobrej woli merchanta, bo ten przeciez
    > zawsze moze podpisac umowe z innym aklajerem.

    Moze masz racje, kiedys bylem na spotkaniu z przedstawicielami Polcardu i to
    sa informacje otrzymane od nich. co do wiarygodnosci nie wypowiadam sie,
    choc nie mam powodow zeby im nie wierzyc

    dobek

  • 7. Data: 2002-01-12 14:37:42
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > W związku z powyższym pytanie: Czy punkt sprzedaży ma prawo odmówić
    > przyjęcia zapłaty kartą gdy kwota jest ich zdaniem za niska?

    on moze Cie ew ladnie poprosic o zaplate gotowka gdyz % - ale jak sie
    uprzesz to powinien przyjac zaplate karta. A co by Ci powiedzial gdybys
    zatankowal benzyne za 25 zl i powiedzial ze kasy brak i ze tylko karta
    mozesz placic? tez by to zrobi w drodze wyjatku? a nalezalo by go tak kilka
    razy nauczyc - podjechac - tankowac po 25 zl placic karta ;-)

    albo tak jak w przypadku Michala - idac do kasy - otworzyc piwko, walac je
    juz po drodze i podac karte mowiac ze gotowki brak ;-)

    Ja juz kilka razy takie metody "wychowawcze" zatosowalem teraz nawet 1 zl
    przyjmuja bez mrugniecia ;-)))

    A gdyby ktos sie czepial ze moglo mi nie dac autoryzacji ;-) gotowka w
    portfelu wystarczy na piwo czy na te marne litry benzyny ;-)
    --
    JaKi

  • 8. Data: 2002-01-12 16:11:39
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >W zwi?zku z powyższym pytanie: Czy punkt sprzedaży ma prawo odmówić
    >przyjęcia zapłaty kart? gdy kwota jest ich zdaniem za niska?

    Moj patent na takie sytuacje:

    Zostawiam wizytowke z komentarzem: "Jak sie panstwo namyslicie, prosze mi
    wyslac fakture na ten adres. Nie nosze przy sobie gotowki". Zawsze dzialalo,
    u fishera jak pamietam latali do elephanta zeby przeciagnac karte.

    pzdr
    wkg

  • 9. Data: 2002-01-12 17:02:43
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dzialalo,
    > u fishera jak pamietam latali do elephanta zeby przeciagnac karte.
    tez miales tam klopoty? teraz oni maja.... ;))))))))))
    szkoda, ze nie wpadlem na taki pomysl jak twoj, tez bym tak robil,
    szczegolnie w tym lokalu. z tym, ze na haslo nie mam gotowki, terminal
    nagle "zdrowieje"

    dobek

  • 10. Data: 2002-01-12 22:17:15
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam :)

    w Fisherze nie mialem takich problemow, bo kwoty byly wieksze, ale wogole
    jak place karta te pare lat codziennie pare razy - to nigdy mi sie nie
    zdarzylo - widac na szczescie dla Nas malo jest takich punktow.

    A co do wizytowek: ja mam wizytowki dwustronne - nie napisze tam nic o
    wyslaniu faktury na dany adres :P

    Pozdrawiam,

    P.S. Czekam, az ktos nie bedzie mi chcial przyjac karty - bo za malo do
    zaplaty...

    --
    SzYmOn