  • 1. Data: 2002-01-12 07:24:42
    Temat: Klopoty PKO BP a bezpieczenstwo pieniedzy w PKO/CS
    Od: "Wahr" <n...@n...spam.com.pl>

    Witam

    Dowiedzialem sie niedawno, ze PKO BP ma problemy finansowe.
    Co wydalo mi sie niewiarygodne, bo maja strasznie niskie procenty
    i zawsze pelno ludzi. No, ale widac to tylko pozory.
    Czy w zwiazku z tym mozna sie obawiac o pieniadze zgromadzone
    w funduszu PKO/CS obligacji? Co sie stanie gdyby PKO BP upadlo?
    (chyba jednak na to sie nie zanosi)
    Moze ktos wie co na ten temat mowi prawo?

    Marcin

  • 2. Data: 2002-01-12 08:03:51
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wahr" <n...@n...spam.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w funduszu PKO/CS obligacji? Co sie stanie gdyby PKO BP upadlo?
    > (chyba jednak na to sie nie zanosi)
    > Moze ktos wie co na ten temat mowi prawo?

    Nie musisz sie obawiac. PKOBP nie upadnie. Poza tym fundusze inwestycyjne sa
    odrebna jednostka prawna i nawet w wypadku bankructwa towarzystwa nim
    zarzadzajacego fundusz nie moze po prostu upasc. Wlasnie z tego powodu
    zostal wydzielony - srodki w nim zgromadzone nie podlegaja chociazby
    egzekucji, nie wchodza w sklad masy upadlosciowej. Podobne rzecz ma sie z
    otwartymi funduszami emerytalnymi. Poza tym istnieje szereg zabezpieczen
    takich jak bank depozytariusz - musi byc to oddzielna, niezwiazana z
    akcjonariuszami ani TFI jednostka, utzymywanie odpowiedniego kapitalu,
    wiarygodni udzialowcy.
    Bedzie lepiej, jezeli sprawdzisz (oglem cos pokrecic) te wiadomosci w
    ustawie o funduszach inwestycyjnych, np. na stronach www.sejm.gov.pl

  • 3. Data: 2002-01-12 10:00:58
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    To pewnie od kogos, kto przeczytal np. Rzepe - gdzie bylo o wypowiedzeniu
    planu naprawy PKO BP na wczesniejszych warunkach. (swoja droga pierwszy raz
    o tym slyszalem - o tym planie naprawczym).
    Bac sie nie masz czego - mysle, ze to jeden z bezpieczniejszych bankow...

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.e-amra.biz

  • 4. Data: 2002-01-12 11:28:28
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w
    > Bac sie nie masz czego - mysle, ze to jeden z bezpieczniejszych bankow...

    dobre, bo polskie... ;-))

  • 5. Data: 2002-01-13 00:35:11
    Od: Tomek Kulesza <r...@p...onet.pl>

    AMRA wrote:

    > To pewnie od kogos, kto przeczytal np. Rzepe - gdzie bylo o wypowiedzeniu
    > planu naprawy PKO BP na wczesniejszych warunkach. (swoja droga pierwszy raz

    > o tym slyszalem - o tym planie naprawczym).

    Informacje o planach naprawczych są objęte tajemnicą, żeby uniknąć
    'Efektu Banki Częstochowa' - zaburzenia płynności w oparciu o plotki
    (nawet w przypadku BC - nieuzasadnione).

    > Bac sie nie masz czego - mysle, ze to jeden z bezpieczniejszych bankow...

    Ale w razie jego upadku byłby niezły wstrząs, nie ? :-)

    Tomek

  • 6. Data: 2002-01-13 13:27:25
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Ale w razie jego upadku byłby niezły wstrząs, nie ? :-)

    huh - ten bank ma jakos 37% wszystkich rorow na rynku, wiec byloby niezle ;)
    Zaczynal od ponad 60% wna poczatku lat 90-tych...
    A mlodzi juz do PKO nie ida - moj kolega poszedl - ale juz ma BZWBK + mBank
    :) i zadowolony jak diabli :)

    --

    ------
    Amra the Freelancer