    From: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Ograniczenia przy sprzedaży na kartę
    Date: Sat, 12 Jan 2002 09:20:32 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@zepak-gw.man.poznan.pl

    Pozwolę sobie zacząć od cytatu:
    " ... naklejki systemow kart platniczych sa oferta zawarcia umowy w ktorej
    platnosc bedzie dokonana karta platnicza lub umozliwia to klientowi
    mozliwosc wyboru sposobu zaplaty ... " Jarosław Popiel z wątko o Weiss-ie

    A teraz opis sytuacji:
    Stacja benzynowa RG gdzieś w zapadłej dziurze na terenie Wielkopolski.
    Chciałem dotankować, zmieściło mi sie za ok 35 PLN. Ja do kasy z kartą
    (naklejka była a jakże) a tu mi gość zza kontuaru że oni przyjmują zapłaty
    kartą dopiero powyżej 50 PLN.
    A to dlaczego? pytam
    Szef tak zadecydował, bo jak jest mniej to muszą do transakcji dopłacać!
    ZTCW opłata za taką transakcję jest procentem od wartości zakupów (3%
    bodajże) i wielkość kwoty nie ma znaczenia, ale nie o to chodzi.
    Chodzi o to ża ja nie miałem przy sobie tych 35 PLN. Ponieważ nie chciało mi
    sie z facetem gadać (jakis taki mało kumaty był) to dokupiłem różnych
    dupereli za 12 PLN i pan się łaskawie zgodził przyjąć odemnie te 47 PLN
    kartą ("Ale wie Pan, w drodze wyjątku to robię...").
    W związku z powyższym pytanie: Czy punkt sprzedaży ma prawo odmówić
    przyjęcia zapłaty kartą gdy kwota jest ich zdaniem za niska?

    Pozdrawiam
    Marcin Sternad