  • 1. Data: 2013-09-13 22:51:51
    Temat: Odpowiedzialność osoby udzielającej kredytu
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Podobno można zakupy na raty załatwić przez internet i kuriera, był taki
    przypadek medialny że nieuczciwy kurier, czy nieuczciwy pracownik banku
    wykorzystał dane itp. fałszywy adres, a potem niewinny człowiek sie
    dowiedział że ma kredyt ratalny.
    Wszystko sie zgadzało: imie, nazwisko, nr dowodu osobistego, PESEL tylko
    adres był inny - przyszedł komornik.

    Osoba udzielająca kredytu jest czysta, a może nie powinna być ? Problem ma
    ten czyimi danymi sie posłużono.
    Powinno sie również osobę, ktora kredytu udzieli ciągać.

  • 2. Data: 2013-09-14 00:22:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Karol Misiukiewicz" v...@4...net

    > Wszystko sie zgadzało: imie, nazwisko, nr dowodu osobistego,
    > PESEL tylko adres był inny - przyszedł komornik.

    Ponoć pesel nie musi zgadzać się. Wystarczy imię
    i nazwisko zgodne z danymi rzeczywistego dłużnika.

    I chyba nawet to ja osobiście ;) [nie chwaląc się]
    wrzuciłem link do opisu tego czegoś.

    Wiem, że piszę teraz o sytuacji nieco innej, ale
    efekt jest ten sam -- płaci niewinny człowiek.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2013-09-14 01:25:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Misiukiewicz wrote:
> [...]
    > ten czyimi danymi sie posłużono.
    > Powinno sie również osobę, ktora kredytu udzieli ciągać.

    no niestety takie zycie.

  • 4. Data: 2013-09-14 09:38:44
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 13 Sep 2013 18:25:15 -0500, witek napisał(a):

    > no niestety takie zycie.

    No tak, ale muszę się troche zgodzić z wątkotwórcą.
    Zdarzają się nieuczciwi na tym świecie, co jak tylko mają dostep do danych
    osobowych to wykorzystują je dla własnych celów.
    Z drugej strony zwykła osoba, czy pracownik banku ma ograniczone możliwości
    weryfikacji osoby. W zasadzie jak oszust przychodzi do placówki, z czyimś
    dowodem osobistym ucharakteryzowany na posiadacza dowodu, to pracownik
    banku w zasadzie jest bez szans.
    Przez internet jeszcze gorzej.
    Gdy oszust przez internet próbuje zaciągnąć kredyt ratalny to jakikolwiek
    system potwierdza, że dane którymi się oszust posługuje - są prawdziwe. Bo
    oszust posługuje się prawdziwymi danymi.

    Pomysłów na utrudnienie działania oszustom może być kilka.
    Najprostszy: nie udzielać pożyczek i kredytów ratalnych przez internet,
    ktoś kto taki kredyt chce, czy na raty musi udac się do jakiegoś punktu.
    Tak tak! Podniosą krzyk sklepy internetowe, utrudnienia dostepu do rat, to
    dla nich zmniejszenie obrotu a co za tym idzie zysków.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/01/ksiezackie_jad
    lo_2013__5.php

  • 5. Data: 2013-09-14 10:48:28
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-14 01:25, witek pisze:

    > no niestety takie zycie.

    Nie. Takie q.a nasze "prawo", które większe prawa daje przestępcom, niż
    ofiarom, które jest tworzone przez skorumpowanych tfu-rcuff na zlecenie
    bandytów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-09-14 12:03:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

    > Nie. Takie q.a nasze "prawo", które większe prawa daje przestępcom,

    Co proponujesz?

    Tzn jaki przepis?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    <Knghtbrd> I really don't want much at all... Just a kind word, an

  • 7. Data: 2013-09-14 12:19:48
    Od: Jogi <j...@w...pl>

    Troszkę zmienia, że to była firemka Żagiel - pośrednik kredytowy banku i ze działo
    się to jakiś czas temu, kiedy nie na przykład było jeszcze obowiązku kserowania
    dokumentu tożsamości.

  • 8. Data: 2013-09-14 17:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > sie dowiedział że ma kredyt ratalny.
    > Wszystko sie zgadzało: imie, nazwisko, nr dowodu osobistego, PESEL
    > tylko adres był inny - przyszedł komornik.

    Wydaje sie, ze w takiej sytuacji trzeba zglosić na policję oszustwo,
    przekaząc takie informacje komornikowi i liczyc na jego zrozumienie.
    Oczywiscie szybko powiadomic tez sprzedawce, który dochodził swojej kasy.

    > Osoba udzielająca kredytu jest czysta, a może nie powinna być ?

    To zalezy co ustali policja.

    > Problem ma ten czyimi danymi sie posłużono.
    > Powinno sie również osobę, ktora kredytu udzieli ciągać.

    nie uważasz, ze to zalezy od tego, czy była zamieszana?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 9. Data: 2013-09-14 17:56:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:v7jm4j81rbvb.1htanph6m5knb.dlg@40tude.net...
> [...]
    > ma
    > ten czyimi danymi sie posłużono.
    > Powinno sie również osobę, ktora kredytu udzieli ciągać.

    W znanych mi wypadkach kurier potwierdza włąsnoręczność podpisu dłużnika i
    w wypadku ustalenia, że podpis złożyła inna osoba ma zarzut o poświadczenie
    nieprawdy.

  • 10. Data: 2013-09-14 18:22:03
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-14 12:03, Kamil Jońca pisze:

    > Co proponujesz?
    >
    > Tzn jaki przepis?

    Karę dla egzekutora za egzekucję od niewłaściwej osoby. To chyba oczywiste?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.