  • 11. Data: 2013-09-14 19:06:53
    Temat: Re: Odpowiedzialność osoby udzielającej kredytu
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

    > Karę dla egzekutora za egzekucję od niewłaściwej osoby. To chyba oczywiste?

    Egzekutor dostał info, że ma prowadzić egzekucję z majątku Janiny
    Kowalskiej o adresie .... peslu .... .
    Przeprowadził, przelał kasę.
    Później okazało się że adwokat wierzyciela sie "pomylił" i chodziło mu o
    inna Janinę Kowalską. [1]
    Dlaczego chcesz karać egzekutora?
    KJ

    [1] to jest prawie dokładnie to co było w głośnej sprawie
    skierniewickiej ..., tylko pesla nie było.

    "If you own a machine, you are in turn owned by it, and spend your time
    serving it..."
    -- Marion Zimmer Bradley, _The Forbidden Tower_

  • 12. Data: 2013-09-14 19:13:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-14 19:06, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > KJ
    >
    > [1] to jest prawie dokładnie to co było w głośnej sprawie
    > skierniewickiej ..., tylko pesla nie było.

    A niech sobie egzekutor (prawnik, jak rozumiem) potem dochodzi regresu z
    tamtym adwokatem, który spieprzył. Albo przedtem niech weźmie od niego
    przyjęcie odpowiedzialności. Wszak jak wiadomo "q.a q.ie łba nie urwie".
    W końcu obaj biorą kasę za tę "robotę".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2013-09-14 19:37:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-14 19:13, sqlwiel pisze:
    > A niech sobie egzekutor (prawnik, jak rozumiem) potem dochodzi regresu z
    > tamtym adwokatem,

    A jeśli po "tamtej" stronie nie będzie adwokata, tylko wierzyciel?

    > który spieprzył. Albo przedtem niech weźmie od niego
    > przyjęcie odpowiedzialności.

    Nie musi brać - wierzyciel ma obowiązek zwrócić to, co niesłusznie otrzymał.

    > Wszak jak wiadomo "q.a q.ie łba nie urwie".

    Wyczuwam więcej zazdrości niż faktów.

    > W końcu obaj biorą kasę za tę "robotę".

    Cóż, z rzeczy za darmo na tym świecie zostało już chyba tylko udzielanie
    się na usenecie :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-09-14 19:58:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" 5234128b$0$1210$6...@n...neostrada.pl

    > Zdarzają się nieuczciwi na tym świecie,

    Ale uczciwi ponoć mają mechanizmy prawne
    blokujące poczynania ludzi nieuczciwych.

    > Pomysłów na utrudnienie działania oszustom może być kilka.

    Najprostszym jest zastrzeganie dowodów skradzionych połączone
    z ogólnodostępną bazą numerów dowodów zastrzeżonych i weryfikacją
    numerów dowodów w czasie udzielania kredytów.

    > Najprostszy: nie udzielać pożyczek i kredytów ratalnych przez internet,

    Ktoś ten kredyt dostaje; pieniądze otrzyma na rachunek;
    należy sprawdzić, do kogo ,,fizycznie'' należy ów rachunek

    > ktoś kto taki kredyt chce, czy na raty musi udac się do
    > jakiegoś punktu. Tak tak! Podniosą krzyk sklepy internetowe,
    > utrudnienia dostepu do rat, to dla nich zmniejszenie obrotu
    > a co za tym idzie zysków.

    Sklep internetowy gdzieś wysyła swoje towary.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2013-09-14 21:06:12
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-14 19:37, Liwiusz pisze:

    > Nie musi brać - wierzyciel ma obowiązek zwrócić to, co niesłusznie
    > otrzymał.

    Ta... najlepiej przez tego samego komornika ;) Jak w dowcipie o
    góralach, którzy za darmo zjedli po żabie. Oczywiście, jak zgaduję,
    komornik też ma obowiązek zwrócić niesłusznie pobraną dwukrotną taksę? ;)

    A w drugiej wersji - wierzyciel, to "firma na Kajmanach" i szukaj wiatru
    w polu.

    Egzekutor ma nie brać egzekucji, jeśli dane dłużnika nie są
    jednoznacznie potwierdzone.

    > Wyczuwam więcej zazdrości niż faktów.

    Raczej obrzydzenie. Nie zazdroszczę zarobków prostytutkom.

    > Cóż, z rzeczy za darmo na tym świecie zostało już chyba tylko udzielanie
    > się na usenecie :)

    Ale za to nikt nie pociągnie do odpowiedzialności za błąd. (Wyjąwszy "za
    obrazę" itp.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 16. Data: 2013-09-14 21:29:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

    > Egzekutor ma nie brać egzekucji, jeśli dane dłużnika nie są
    > jednoznacznie potwierdzone.

    Ile razy musiałeś dochodzić jakichś pieniędzy przez sąd. Gdy dłużnik
    "wyprowadził się"?
    KJ

    PS. nie żebym uważał obecne przepisy za rewelacyjne. Ale na razie mam
    wrażenie, że większym problemem jest niemożność odzyskania swoich
    pieniędzy, niż opisywane szeroko błędy w działaniu komorników (czy nawet
    nie ich a wierzycieli)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    If Roosevelt were alive, he'd turn over in his grave. -Samuel

  • 17. Data: 2013-09-14 21:47:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-14, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wrażenie, że większym problemem jest niemożność odzyskania swoich
    > pieniędzy, niż opisywane szeroko błędy w działaniu komorników (czy nawet

    Mi wydaje się, że w takiej sytuacji powinien pojawić się ubezpieczyciel
    (czyli np. obowiązkowe ubezpieczenie dla komornika na podobną ewentualność).
    W razie nieprawidłowej egzekucji natychmiastowe wyrównanie, a potem to już
    sobie ubezpieczyciel może z wierzycielem dochodzić regresu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2013-09-14 22:16:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-14 21:29, Kamil Jońca pisze:

    > Ile razy musiałeś dochodzić jakichś pieniędzy przez sąd. Gdy dłużnik
    > "wyprowadził się"?
    > KJ

    Nigdy. Nie powierzam pieniędzy/wartości byle komu.

    Ile razy powierzyłeś komuś znaczącą sumę (bądź produkt/usługę o
    znaczącej wartości na kredyt) nie zapisując jego danych poza nazwiskiem?
    Jeśli regularnie bywasz wierzycielem, to albo drobne straty wliczasz w
    koszta, albo starannie dokumentujesz dane dłużnika przy kwotach znaczących.

    Już tu kiedyś pytałem za co komornik bierze pieniądze. Nie doczekałem
    się odpowiedzi. Jeśli za nic, to dlaczego tej egzekucji nie może wykonać
    wprost wierzyciel podpierając się nakazem sądowym?

    Jeśli jako wierzyciel powierzasz sprawę komornikowi i on za coś bierze
    pieniądze, to powinien również dopilnować bezbłędności i za coś
    odpowiadać. Jeśli są wątpliwości, to sprawy ma nie brać, bo zostanie
    ukarany. Podobnie, jak notariusz, choć w teorii.

> [...]
    > wrażenie, że większym problemem jest niemożność odzyskania swoich
    > pieniędzy, niż opisywane szeroko błędy w działaniu komorników (czy nawet

    A mnie się wydaje, że powszechniejsze jest wyłudzanie nienależnych
    wierzytelności na zasadzie "w 20% się uda, bo ktoś będzie wolał mieć
    spokój, albo się zagapi i nie wniesie sprzeciwu", niż problemy
    _rozsądnych_ wierzycieli.

    Wrażenia zaś mam takie, że chmary prawników - absolwentów płatnych
    uczelni bez krzty etyki, nie wspominając już o moralności czy honorze,
    panoszą się niczym chwasty zajmując i wyjaławiając każdą niechronioną
    piędź pola.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 19. Data: 2013-09-14 22:19:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

    > Nigdy.
    Dziękuję. Nie mam więcej pytań.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...

  • 20. Data: 2013-09-15 14:09:13
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Wydaje sie, ze w takiej sytuacji trzeba zglosić na policję oszustwo,
    > przekaząc takie informacje komornikowi i liczyc na jego zrozumienie.

    Komornik nie okazuje zrozumienia-działa w ramach prawa a jego celem jest
    wyegzekwowanie należności.
    Jest rozliczany przez wierzyciela i jeśli powie wierzycielowi, że wykazał
    "zrozumienie" wobec dłużnika to wierzyciel od razu wali skargę do sądu ;)

    --
    pozdrawiam, wromek