  • 1. Data: 2006-02-23 20:57:33
    Temat: Obsluga kredytów (waluta obca)
    Od: "pracownik" <a...@w...pl>

    Skąd mam widzieć w jakim dniu, jaką kwotę, mam przelać,
    a jeśli bank pobiera z konta sam, skąd mam wiedzieć, skąd wziąl taką kwotę.

    Splacam teraz kredyt mieszkaniowy w FortisBanku.
    Jest to mój pierwszy taki kredyt, wiec nauczony w sumie milym doświadczeniem
    eBanków, gdzie zawsze moge wejsc i dowiedziec sie wszystkiego, myslalem , ze
    obsluga kredytu wyglada podobnie, strona www, jakis serwis gdzie mam
    wszystko podane na telerzyku.
    A tu zonk, gdy o to spytalem panią która podsuwala mi umowe do podpisania,
    powiedziala zdziwiona "Jesli pan chce, moge panu meilem lub przez tel
    podawac kwote co miesiąc"
    A gdzie jakies rozliczenie, po jakich kursach, jaki libor, jaka czesc raty
    to kapital jaka odsetki, ile splacilem, ile do splacenia, itd
    Oczywiście moge to sobie sam powyliczac, poszukac na stronach banku kursów
    itd, ale myslalem ze to bedzie robil ktos za mnie, przysylal co miesiac
    poczta lub mailem wyciągi czy cóś, albo jakis serwis ww.
    Teraz czekam w kolejce po next kredit w Nordea (zresztą juz miesiąc)

    Pytanie:

    To co mam w Fortisie jest standardem? Bank ma przecież niezly serwis www?
    Jak jest w innych bankach?
    (jak jest w Nordea?)

    DA

  • 2. Data: 2006-02-24 08:59:19
    Temat: Re: Obsluga kredytów (waluta obca)
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > To co mam w Fortisie jest standardem? Bank ma przecież niezly serwis www?
    > Jak jest w innych bankach?
    > (jak jest w Nordea?)

    Obawiam sie, ze to co kolega opisuje, to standardzik kredycików w obcych
    walutkach ;-).

    Bank generalnie ma otrzymac kwotę, ktora wystarczy na pokrycie raty
    kapitalowo-odsetkowej.

    Problem polega jeszcze na momencie okreslenia kursu waluty w momencie
    splaty. Kursy mogą sie zmieniac z godziny na godzine i kwota jaką pracownik
    banku poda w PLN o 12.00 moze sie roznic np. o 10groszy na moment pobrania
    raty z rachunku kredytowego np. o 15.00, jesli tak kredyt jest splacany, i
    juz moze zabraknąć na splate kapitalu.

    Znowu odsyłam do umowu, do punktu, w ktorym okreslono kurs splaty waluty;
    skad pochodzi.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-02-24 12:15:06
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rachunku kredytowego np. o 15.00, jesli tak kredyt jest splacany, i juz moze

    to najlepiej iść do kantoru, kupić walute i wpłacić im od razu w walucie - można
    tak?
    czy walute trzeba kupowac w banku po niekorzystnym kursie?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-24 12:34:34
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > to najlepiej iść do kantoru, kupić walute i wpłacić im od razu w walucie -
    > można tak?
    > czy walute trzeba kupowac w banku po niekorzystnym kursie?

    Tu odsylam do umowy.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 5. Data: 2006-02-24 14:23:49
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Tu odsylam do umowy.

    nie mam umowy - pytam tak na przyszłość :-)