  • 1. Data: 2003-09-11 19:01:56
    Temat: OSTRZEŻENIE - przenoszenie kredytu do mBanku
    Od: "Sebastain Majcherczyk" <s...@s...cc.pl>

    Chciałbym ostrzec wszystkich, których zachęcają reklamy mBanku dotyczące
    łatwego i szybkiego przenoszenia lini kredytowej z innego banku do mBanku.
    Reklamy brzmią zachęcająco i ja również dałem się skusić. Procedura ma
    rzekomo polegać na łatwiejszym uzyskaniu lini kredytowej w przypadku
    posiadania takowej w jednym z kilkunastu banków (lista na stronie mBanku).
    W teorii procedura ma być szybka, mało uciążłiwa i bezpieczna dla klienta.
    Po zgromadzeniu i przesłaniu odpowiednich dokumentów i przesłaniu ich do
    mBanku dwukrotnie w mLinii upewniałem się, że dokumenty, które wysłałem są
    kompletne, kredyt został przyznany itd. Jednym z niezbędnych dokumentów
    wymaganych przez bank jest WYPOWIEDZENIE umowy kredytowej w poprzednim
    banku. Jesli złożysz wypowiedzenie a masz wykorzystany w tym banku limit
    kredytowy i potrzebujesz kredytu z mBanku zeby go spłacić to mBank ma cie
    już w garści.
    Wtedy analityk kredytowy "przypomina" sobie, ze powinieneś dosłać jeszcze
    jakieś papiery.
    I nie chodzi tu o papiery, które masz szanse miec w domu i wystarczy je
    dosłac lecz o dokumenty, które musisz załatwiac na zewnętrz i w dodatku z
    nie płacić (np. dodatkowa opinia z poprzedniego banku itp)
    Tak się stało w moim przypadku.
    Zastrzegam się, że nie należę do osób, które uważają, że prywatne banki
    powinny być instytucjami dobroczynnymi dającymi mi kredyt na każde zawołanie
    ale w tym przypadku mam wrażenie, że jest to najzwyczajniejsze oszukiwanie i
    kuszenie ofertą inną niż ostateczna.
    Wstępna "decyzja" kredytowa wystawiana przy składaniu wniosku jak również
    ZAPEWNIENIA mLinii po przesłaniu dokumentów , że "kredyt został przyznany"
    nie mają dla mBanku żadnego znaczenia. Prawdziwą procedurę rozpoczyna mBank
    znacznie później i ma b. głęboko zapewnienia złożone wcześniej.

    Zainteresowanym kredytem w mBanku polecam raczej więcie DRUGIEGO kredytu w
    mBanku (bo jest rzeczywiscie atrakcyjny) a nie przenoszenie go z innego
    banku. Niestety mBank w tej kwestii świadomie i z premedytacją gra nie fair.

    Pozdrawiam

    Sebastian

  • 2. Data: 2003-09-11 19:16:13
    Temat: Re: OSTRZEŻENIE - przenoszenie kredytu do mBanku
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Sebastain Majcherczyk <s...@s...cc.pl> wrote:

> [...]
    > banku. Niestety mBank w tej kwestii świadomie i z premedytacją gra nie fair.
    1. Wypowiadasz umowę w banku A.
    2. Zanosisz wypowiedzenie do mBanku
    3. Wycofukesz wypowiedzenie z banku A.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2003-09-11 21:20:31
    Od: "tadzik" <j...@g...pl>

    > Chciałbym ostrzec wszystkich, których zachęcają reklamy mBanku dotyczące
    > łatwego i szybkiego przenoszenia lini kredytowej z innego banku do mBanku.

    Mam rowniez niemile doswiadczenia w ubieganiu sie o kredyt odnawialny.
    Żądaja po wstepnym przyznaniu kredytu zupelnie innych dokumentow później.

  • 4. Data: 2003-09-12 07:28:25
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > dosłac lecz o dokumenty, które musisz załatwiac na zewnętrz i w dodatku z
    > nie płacić (np. dodatkowa opinia z poprzedniego banku itp)

    Mhm, a ja po prostu sie spytalem ...... okazalo sie ze nie trzea opinii,
    wystarcza wyciagi z konta za ostatnie 3 miesiace.

  • 5. Data: 2003-09-12 09:18:05
    Od: "gozev" <g...@g...pl>

    To dosyc przykre. Mialem wlasnie przenosic kredyt odnawialny z innego do
    Mbanku i teraz sie mocno zastanawiam. Moze jest ktos na grupie kto ma inne
    (dobre) doświadczenia w tym temacie?

  • 6. Data: 2003-09-12 09:30:45
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik gozev napisał:
    > To dosyc przykre. Mialem wlasnie przenosic kredyt odnawialny z innego do
    > Mbanku i teraz sie mocno zastanawiam. Moze jest ktos na grupie kto ma inne
    > (dobre) doświadczenia w tym temacie?

    Jedyne co mogę polecić to dokładne i namolne wypytywanie się o potrzebne
    dokumenty podczas pierwszej rozmowy oraz zapisanie jej daty, godziny i
    nazwiska mLinki(/a). Jak się potem zaczynają schody to powołać się na tę
    rozmowę. U mojego Szefa pomogło. Odczepili się i przeprosili. Kredyt
    szczęśliwie przeniósł.

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2003-09-12 10:21:48
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Tomasz Staszewski dnia 2003-09-12 11:30 napisał(a) co następuje:

> [...]
    > nazwiska mLinki(/a). Jak się potem zaczynają schody to powołać się na tę
    > rozmowę. U mojego Szefa pomogło. Odczepili się i przeprosili. Kredyt

    Heh, w Multi jest BARDZO podobnie. Pytałem namolnie i dokładnie o
    dokumenty, a żadna MultiLinka nie odpowiedziała, iż do przeniesienia
    kredytu odnawialnego z Pekao (i zwiększenia limitu na podstawie
    6-miesięcznego wyciągu z rachunku, za który musiałem rzecz jasna
    zapłacić) potrzebują kopię książeczki wojskowej, rzecz jasna z
    przeniesieniem do rezerwy. Dopiero podczas rozmowy, w trakcie której
    umawiałem się na podpisanie umowy w oddziale, pani poinformowała mnie,
    że jest taki wymóg. Ja go nie spełniam. Niestety, nie zapisałem ani dat,
    ani godzin ani nazwisk linek, więc moja reklamacja nie została
    rozpatrzona pozytywnie.

    Marek

  • 8. Data: 2003-09-12 10:25:54
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "gozev" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To dosyc przykre. Mialem wlasnie przenosic kredyt odnawialny z innego do
    > Mbanku i teraz sie mocno zastanawiam. Moze jest ktos na grupie kto ma inne
    > (dobre) doświadczenia w tym temacie?

    sa ludzie ktorzy maja dobre doswiadczenia sa tacy ktorzy maja zle
    mozesz sie zastanawiac do ktorej szufladki wpadniesz Ty :)

  • 9. Data: 2003-09-13 14:23:23
    Od: "Sebastain Majcherczyk" <s...@s...cc.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Mhm, a ja po prostu sie spytalem ...... okazalo sie ze nie trzea opinii,
    > wystarcza wyciagi z konta za ostatnie 3 miesiace.
    Ależ ja się soytałem o to samo.
    I dostałem taka samą odpowiedż.
    Po czym wypowiedziałem umowę w poprzednim banku i zarządano ode mnie opinni
    bakowej.

    Właśnie o to mi chodzi.

    Sebastian

  • 10. Data: 2003-09-13 16:00:20
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > I dostałem taka sam? odpowiedż.
    > Po czym wypowiedziałem umowę w poprzednim banku i zarz?dano ode mnie opinni
    > bakowej.

    Widocznie z wyciagow wyszlo, ze jestes podejrzany ;)

    --
    Krzysiek, Krakow