  • 11. Data: 2005-01-29 11:46:56
    Temat: Re: OC na samochod
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    666 wrote:
    > Co to znaczy 'potwierdzenie zawarcia umowy' ???
    > Ja rozumiem, co to znaczy 'Polisa'.

    Nie wiem co Ci odpowiedzieć?
    Jest to dodawany do polisy papierek, niezbyt duży (Allianz) albo całkiem
    mały i zafoliowany (Hestia) do wożenia ze sobą.
    Na papierku z Allianza pisze: "Potwierdzenie zawarcia Obowiązkowego
    Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych".
    Jest też data ważności, numer polisy, dane samochodu i właściciela.
    Służy mi to okazjonalnie do okazywania policji. Policja natomiast nie
    okazuje zdziwienia, a o to chodzi.

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2005-01-29 12:19:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Krab <_...@k...pl__>
    w wiadomości <news:ctfi2d$80t$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    > wiadomości news:ctfkub$aat$1@news.elsat.net.pl...

    > ta znosna forma :-)) to czasami arkusz a4, tym niemniej dowod
    > zaplaty/przelewu nie stanowi dowodu zawarcia umowy OC

    Ale jest wystarczającym dowodem na opłacenie składki art. 38. 3)

    --
    +++++++++++ What is the command used to order Fixes electronically?
    +++++++++++ How do I order Cumulative Fix packages electronically?+

  • 13. Data: 2005-01-29 12:22:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Krab <_...@k...pl__>
> [...]

    > ta znosna forma :-)) to czasami arkusz a4, tym niemniej dowod
    > zaplaty/przelewu nie stanowi dowodu zawarcia umowy OC

    PORD:
    Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na
    żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
    kierującego:
    [...]
    3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie
    składki tego ubezpieczenia,

  • 14. Data: 2005-01-29 13:44:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ale coś mi świta po głowie, że kawałek czasu temu to właśnie dowód wpłaty
    był istotny (np. klasyczny odcinek zapłaty na poczcie
    > pizetju) a nie polisa :-o

    Bo takie PZU przysyłało te dowody wpłaty pocztą, płaciło się w banku i one
    były jednocześnie dowodem posiadania OC. Teraz dają takie małe potwierdzenia
    zawarcia umowy i z punktu widzenia Policji to wystarczy.

    > Natomiast dziś być może jest to zagrywka psychologiczna pracownika w celu
    podwyższenia ściągalności składek ;-)

    O być może. tylko powstają właśnie takie problemy, jak opisany tutaj. Gość
    może płacić przelewem elektronicznie, albo potrzebować sam dowód wpłaty w
    księgowości.

  • 15. Data: 2005-01-29 13:53:52
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    29 Jan 2005 12:22:15 GMT, w <1vwws62wnij7v$.dlg@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom
    N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

> [...]
    > 3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    > odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie

    Ale jeżeli będzie napisane, że "ważny tylko z dowodem opłacenia składki", to
    nie jest to dokument wystarczający, lecz dokument niekompletny :]

  • 16. Data: 2005-01-29 14:09:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Radoslaw P." <r...@a...net.pl>
    w wiadomości <news:da5nv0hssqtn0ik4cmhq0tml5j4brn7q66@4ax.com> wstukał:

    > 29 Jan 2005 12:22:15 GMT, w <1vwws62wnij7v$.dlg@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ [1]

    > Ale jeżeli będzie napisane, że "ważny tylko z dowodem opłacenia składki", to
    > nie jest to dokument wystarczający, lecz dokument niekompletny :]

    Czekaj, na dowodzie opłacenia składki, napis, że jest ważny z dowodem
    opłacenia składki.

    Tak wiem, że chodziło Ci o polisę lub "kartonik", ale tych nie musisz mieć
    kierując -- dla policjanta wystarczy dokument jw. [1]

    --
    Inside the AS/400, Mr. Soltis: The system can literally re-invent +
    itself every couple of years.... ++++++++++++++++++++++++++++++++++

  • 17. Data: 2005-01-29 14:12:50
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Co prawda to grupa banki, a nie ubezpieczenia, ale ciekawi mnie dalej idące
    zagadnienie: co z kierującym, którego pojazd jest
    ubezpieczony ustawowo (bo nie wypowiedział umowy OC) ??
    JaC

  • 18. Data: 2005-01-29 14:17:52
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    29 Jan 2005 14:09:37 GMT, w <s38feaxti5fa$.dlg@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ [1]

    > Czekaj, na dowodzie opłacenia składki, napis, że jest ważny z dowodem
    > opłacenia składki.

    Zimne ręce ;)

    > Tak wiem, że chodziło Ci o polisę lub "kartonik", ale tych nie musisz mieć
    > kierując -- dla policjanta wystarczy dokument jw. [1]

    No to zgoda -- chyba że znajdzie się na nim napis "ważny z polisą" :)

  • 19. Data: 2005-01-29 14:19:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > 3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    > odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie

    Po pierwsze wydrukowany przelew z mBanku nie jest zadnym dokumentem, po
    drugie nawet jakby nosił dyskietkę, to policjant go wyśmieje.
    Po za tym takie potwierdzenie nie zawiera informacji czego dotyczy
    przelew, ani na jaki okres zawarta jest polisa i nie jest dokumentem to
    potwierdzjącym.

    Jak już bardzo się uprze, to musiałby nosić przysłaną polisę i
    potwierdzenie jej opłacenia w formie zjadliwej dla policjanta.
    Czyli np opłaconą na poczcie z pieczątką, albo mBankowe, ale papierowe i
    potwierdzone, ale nie wydrukowane.
    Za dużo kombinowania skoro można zdecydowanie prościej.
    Sam jestem ciekaw jak by się skończyła próba pokazania policjantowi
    dyskietki. Może ktoś ma ochotę spróbować?
    Ja już od paru lat płacę przelewem. Dostaję polisę na następny rok,
    przelewam kasę, dzwonię, że przelałem i za parę dni dostaje
    potwierdzenie i jeszcze mi sporo czasu zostaje zanim stare straci
    ważność. W przpadku PZU zresztą takie potwierdzenie można dostać od ręki
    w każdym oddziale niezależnie od tego pod który oddział się podpada i
    jak się za nią zapłaciło.

  • 20. Data: 2005-01-29 14:56:48
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > 3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia

    od kiedy to przelew lub inna zaplata - jest umową ?