  • 1. Data: 2006-05-17 17:58:40
    Temat: Nowe zasady platnosci kartami?
    Od: "MariuszJ" <l...@g...pl>

    Witam
    Dzisiaj płaciłem VE mBanku w sklepie osiedlowym. Kasjerka nie chciała ode
    mnie ani PIN-u ani podpisu na slipie. Czy to jakaś nowość?
    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-05-17 18:00:53
    Temat: Re: Nowe zasady platnosci kartami?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:446b645c@news.home.net.pl, *MariuszJ* wrote:
> [...]
    > Dzisiaj płaciłem VE mBanku w sklepie osiedlowym. Kasjerka nie chciała
    > ode mnie ani PIN-u ani podpisu na slipie. Czy to jakaś nowość?

    Autoryzacja mentalna ;-)
    Moze cie zna i ufa ci ze nie zlozysz reklamacji a sklep nie bedzie w plecy
    ;-)

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-05-17 18:19:33
    Od: <k...@p...ffpe.pl>

    > Dzisiaj płaciłem VE mBanku w sklepie osiedlowym. Kasjerka nie chciała ode
    > mnie ani PIN-u ani podpisu na slipie. Czy to jakaś nowość?

    To jest tak zwana "WIFI authorisation" - ang.

    pozd

    jKasia

  • 4. Data: 2006-05-17 18:43:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "darnok" <d...@a...spam.ch> wrote in message

    > Autoryzacja mentalna ;-)
    > Moze cie zna i ufa ci ze nie zlozysz reklamacji a sklep nie bedzie w plecy
    > ;-)

    To raczej byl fake terminal, karta zostala zeskanowana i teraz sami sobie
    zrobia zakupy na twoj koszt. Gdyby mieli do niego pinpad byloby latwiej i
    mozna byloby skorzystac z bankomatu. Nie wroze im kariery w tej branzy ;).

    MK

  • 5. Data: 2006-05-17 18:44:45
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MariuszJ" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Dzisiaj płaciłem VE mBanku w sklepie osiedlowym. Kasjerka nie chciała ode
    > mnie ani PIN-u ani podpisu na slipie. Czy to jakaś nowość?

    po prostu tak zauroczyłeś kasjerkę, że zapomniała o obowiązkach ;]

  • 6. Data: 2006-05-17 20:35:10
    Od: mateusz_id <m...@o...pl>

    MariuszJ napisał(a):
    > Dzisiaj płaciłem VE mBanku w sklepie osiedlowym. Kasjerka nie chciała ode
    > mnie ani PIN-u ani podpisu na slipie.

    Wczoraj miałem identyczną sytuacje

  • 7. Data: 2006-05-17 23:19:56
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    MariuszJ <l...@g...pl> wrote:
    > Witam
    > Dzisiaj płaciłem VE mBanku w sklepie osiedlowym. Kasjerka nie chciała
    > ode mnie ani PIN-u ani podpisu na slipie. Czy to jakaś nowość?

    Miałem podobnie w Kauflandzie, karta BZWBK anonimowa na której w ogóle
    nie mam podpisu! Jeszcze z miesiąc temu zawsze autoryzowało PIN, mają
    PIN pady, pare dni temu kupowałem, kazała złożyć podpis, ale na kartę w
    ogóle nie popatrzyła - gdyby popatrzyła zauważyłaby że nie ma na niej
    podpisu. Spytałem i powiedziała że teraz już tak będzie. Terminal
    Polcard'u.

    Chyba trzeba będzie zrobić sobie Maestro.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 8. Data: 2006-05-18 16:11:52
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 18 May 2006 01:19:56 +0200, Miernik napisal/a:

    > Miałem podobnie w Kauflandzie, karta BZWBK anonimowa na której w ogóle
    > nie mam podpisu!
    karta z "chipem" jak rozumiem?

    --
    Krzysztof Lerski

  • 9. Data: 2006-05-18 17:11:26
    Od: z <b...@j...com>

    A po co podpis albo hasło skoro bank i tak obciąży klienta niezależnie
    od tego kto płaci ? Jak w tym artykule:
    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=198

  • 10. Data: 2006-05-18 17:41:15
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    prawdopodbnie była niska kwota, przy której podpis/PIN nie jest wymagany