  • 1. Data: 2003-12-10 16:39:19
    Temat: Nowa TOiP w Lukasie CD (w pdfie :)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zapraszam, zapraszam - jakosc pierwszorzedna ;)
    http://www.prnews.pl/lukas.pdf

    Bank informuje rowniez:
    "Każdy klient, który do tej pory mało aktywnie korzystał z konta, będzie
    mógł otrzymać podobnie niskie opłaty, po spełnieniu określonych
    warunków: regularne wpływy na konto, aktywne korzystanie z tokena, używanie
    karty VISA Electron do płatności w punktach handlowych i
    usługowych. Tak naprawdę więc tylko od samego klienta zależy to, czy opłaty,
    które wnosi do banku wzrosną, pozostaną bez zmian, czy nawet
    zmaleją (np.klienci, którzy w ciągu miesiąca zapłacą za zakupy kartą VISA
    Electron przynajmniej 300 zł miesięcznie, zyskają na swoje konto 1
    zł)."

    No i ja w calej rozciaglosci sie z tym zgadzam (hmmm w koncu musze
    odblokowac to konto ;)
    Taka strategia stosowana jest na zachodzie bardzo czesto i dobrze sie
    dzieje, ze przychodzi w koncu do Polski.
    Raz zdobyty klient, nawet ten malo aktywny, jest wazny dla instytucji
    finansowej, bo zawsze moze sie "nawrocic".
    Banki jak widac aktywnie mu w tym pomagaja! :)
    Co do oplat - nie badzmy smieszni - podwyzki sa niezauwazalne i bank daje
    kilka opcji, dzieki ktorym mozna ich uniknac.
    Co do wplywow a nie salda. Jesli saldo - to musialoby byc na niskim
    poziomie - oczywiscie jest to "marketing" ale z punktu widzenia banku ja sie
    nie dziwie.
    Zlotoweczka od 100 tysiecy klientow - to calkiem porzadny przychod.

    Masowej ucieczki klientow nie przewiduje (bo gdzie maja uciec? ;) - aktywni
    klienci nic nie straca.

    Wszystkich niezadowolonych krzykaczy ;) zachecam jak juz to ktos proponowal
    do policzenia ile to ten straszny bank zarabia na jego krwawicy:

    Porownajcie sobie stawke WIBORu z oprocentowaniem waszego konta, a nastepnie
    policzcie ile kosztujcie bank zwazywszy na to, ze:
    - otrzymujecie korespondencje + 1 karte za free (pomijamy koszty akwizycji,
    na ktora sklada sie reklama + koszty otworzenia rachunku)
    - wyplacacie za free pieniadze z bankomatu (koszt powiedzmy 1 zl za
    wyciagniecie kasy)
    - przelewacie za free (liczmy ok 15 groszy)
    - macie dostep do calkiem sporej liczby nowoczesnych placowek (podliczcie
    tam koszty urtzymania + zatrudnienia)
    - dodajcie do wszystkiego zysk dla wlasciciela (ROE tak z 15%?)
    - ryzyko kredytowe, ktore pokrywa wpadki banku

    Oczywiscie - jesli ktos zna jakas alternatywe i uwaza, ze go bank strasznie
    oszukuje - droga wolna - chociaz ja nie uwazam, zeby cos sie dramatycznie w
    ofercie Lukasa zmienilo....

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-12-10 16:44:10
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie CD (w pdfie :)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:
    > Zapraszam, zapraszam - jakosc pierwszorzedna ;)
    > http://www.prnews.pl/lukas.pdf

    P.S. Wszystkie informacje o zmianacgh maja sie pojawic na stronach Lukasa w
    piatek.
    Dodatkowo wrobelki na dachu cwierkaja, ze ma byc tez niespodzianka dla
    klientow konta Wygodnego i e-Konta Pro.

  • 3. Data: 2003-12-10 17:43:59
    Od: s...@p...onet.pl

    Dodatkowo wrobelki na dachu cwierkaja, ze ma byc tez niespodzianka dla
    klientow konta Wygodnego i e-Konta Pro.

    Od parunastu dni wszyscy nowi i dotychczasowi Klienci zostali objęci
    pakietem ubezpieczeniowym ASSISTANCE (bez dodatkowych opłat).

    Jeżeli ktos nie będzie chciał to może zrezygnować.

    wróbelek

  • 4. Data: 2003-12-10 18:02:45
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl>

    Wszystko OK tylko:
    1. jak sie ma pare kont to ciezko, ze wszystkich korzystac 'aktywnie'
    2. jezeli cos bylo za 0 zl, a teraz jest za x zl to nie jest dla mnie zmiana
    pozytywna

    Osobiscie nie mialem konta w Lukasie, owszem planowalem, ale ta TOiP
    zniechecili mnie ostatecznie.

    GP

  • 5. Data: 2003-12-10 18:41:26
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    In <br7ia9$mrb$1@news.onet.pl> Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Oczywiscie - jesli ktos zna jakas alternatywe i uwaza, ze go bank
    > strasznie oszukuje - droga wolna - chociaz ja nie uwazam, zeby cos sie
    > dramatycznie w ofercie Lukasa zmienilo....

    Dla mnie sie zmieniło. Mam e-konto pro ale wpływów ponad 2k zł nie
    generuję, ale
    "2. w przypadku korzystania z rachunku bierzącego"
    Co oni przez to rozumieją?

    --
    registered Linux user 261525 | Wszystko jest trudne przy
    gg 2...@w...pl| odpowiednim stopniu

  • 6. Data: 2003-12-10 22:27:04
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    ATZ Rzeszow <a...@w...pl> wrote:
    > 1. jak sie ma pare kont to ciezko, ze wszystkich korzystac 'aktywnie'

    Trudno, zeby wszystko bylo bezplatnie. Przeciez utrzymanie tych kont
    kosztuje bank?
    Jesli kolekcjonujesz konta - to chyba normalne, ze za swoje widzimi sie
    placic?
    Zreszta nie dramatyzujmy - 1 zl miesiecznie toz to jeden numer Faktu raptem
    ;)

    > 2. jezeli cos bylo za 0 zl, a teraz jest za x zl to nie jest dla mnie
    > zmiana pozytywna

    Kosztowalo 0, bo bank dofinansowywal np z dochodow pochodzacyc z kredytow.
    Marza odsetkowa zmniejszyla sie, to okres promocji sie skonczyl.

  • 7. Data: 2003-12-10 22:34:48
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    Tu nie chodzi o to, że podniosą 1 zł, cz 2 zł, ale o to czy
    coś nowego wprowadzili; unowocześnili.

    Bardzo bym chciała, żeby w oddziałach nie było kolejek,
    a obsługa przez Internet była naprawdę on-line.

    Byłoby całkiem nieźle, gdyby przelewy można byłoby
    wysyłać do 12:00, a nie 11:00.

    Mam e-konto pro, za które płaciłam 7 zł i nie lubię
    takich numerów "jak bedziesz aktywniej korzystać to
    podwyżka Cię nie obejmie".

    Szkoda, że wcześniej nie przewidzieli min. opłat (dla nich rentownych),
    bo ja nie zamierzam atywniej z tego konta korzystać z powodu właśnie jego
    ograniczeń.

    Mam kilka innych kont i przelewy z Lukasa idą najwolniej, co mnie
    niezmiernie
    irytuje, bo robię dużo przelewów (kupuję i sprzedaję na allegro),
    a środki do mnie wpływające (nawet te wpłacone rano w ich oddziale)
    widzę najczęściej po 24:00 (jak serwer nie jest zajęty).

    Gdyby coś wprowadzili fajnego to czemu nie, ale tak to ja mam ich w d...
    za przeproszeniem i właśnie pójdę gdzie indziej, gdzie zapłacę pewnie tyle
    samo,
    ale będę mieć wreszcie pewność, że pieniążki, które widzę przez Internet
    nie są "wirtualne" i nie spodka mnie przykre rozczarowanie przy bankomacie.

    Jedyne co mnie trzyma w tym banku to token, który jest świetnym
    rozwiązaniem.

    Yonnie

  • 8. Data: 2003-12-11 06:59:00
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    rmrmg napisal/a:
    > In <br7ia9$mrb$1@news.onet.pl> Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Dla mnie sie zmieniło. Mam e-konto pro ale wpływów ponad 2k zł nie
    > generuję, ale

    ale możesz generować :))
    zrobić przelew wypłaty do np. mbanku i z powrotem i już masz dwa razy
    większe wpływy :))
    jeżeli jeszcze nie ma 2k - czynności powtórzyć

    > "2. w przypadku korzystania z rachunku bierzącego"
    > Co oni przez to rozumieją?

    chyba stary rachunek Konto Standard

    Zbiggy

  • 9. Data: 2003-12-11 07:05:59
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, rmrmg wrote:

    > "2. w przypadku korzystania z rachunku bierzącego"
    > Co oni przez to rozumieją?

    Naprawde tak jest napisane? :)

    M.

  • 10. Data: 2003-12-11 07:12:06