  • 1. Data: 2003-12-10 15:35:10
    Temat: KONTO DLA STOWARZYSZENIA - POMOCY!!!
    Od: "Przemek S." <p...@w...pl>

    Witam!
    Chcialbym zalozyc konto bankowe dla Stowarzyszenia (najlepiej internetowe bo
    tansze). Czy banki maja jakies specjalne oferty dla takich podmiotow? Czy
    musze zalozyc poprostu konto tak jak dla firmy?
    Zalezy mi takze aby byla jak najmniejsza oplata zwiazana z prowadzeniem
    takiego konta!
    Dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2003-12-11 00:02:38
    Temat: Re: KONTO DLA STOWARZYSZENIA - POMOCY!!!
    Od: MariuszM <m...@a...invalid>

    Witam,

    Przemek S. <p...@w...pl> wrote:
    > Chcialbym zalozyc konto bankowe dla Stowarzyszenia (najlepiej internetowe bo
    > tansze). Czy banki maja jakies specjalne oferty dla takich podmiotow?...

    Przyłączam się do pytania. FAQ grupy przeczytałem, ale nic na temat kont
    dla stowarzyszeń nie znalazłem. mBank, MultiBank, Inteligo - w ogóle nie
    obsługują stowarzyszeń...

    Czy ktoś z grupowiczów mógłby wskazać jakąś sensowną ofertę przyjazną
    stowarzyszeniom?
    W moim przypadku potrzeby są proste:
    - niski koszt prowadzenia r-ku,
    - niskie prowizje od operacji na r-ku,
    - potrzebne dwa konta (albo subkonto): bieżące i celowe,
    - dostęp przez internet do salda, historii operacji, wykonywania przelewów
    (dowolnych i stałych)

    Wysokość Oprocentowania nie jest bardzo istotna.
    Również dostęp do kart i bankomatów jest bez znaczenia.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 3. Data: 2003-12-11 08:49:40
    Od: "Adam Pilarski" <t...@W...gazeta.pl>

    Generalnie to banki nie sa przyjazne stowarzyszeniom.
    Wiem, że KredytBank ma w ofercie konto dla s.
    http://www.kredytbank.
    pl/klienci_instytucjonalni/produkty_uslugi_korporacj
    e_sekcja/dzialalnosc_biezaca
    /rachunki_biezace/rachunek_zlotowy_pomocniczy/rachun
    ek_biezacy_zlotowy
    i poszukajcie też w Millenium, może się uda otworzyć firmowy.

  • 5. Data: 2003-12-11 22:56:18
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@W...gazeta.pl>

    MariuszM <m...@a...invalid> napisał(a):

    > Czy ktoś z grupowiczów mógłby wskazać jakąś sensowną ofertę przyjazną
    > stowarzyszeniom?

    Nie ma takiej. Zakładasz konto firmowe, bo tylko takie mogą mieć osoby prawne.

    > W moim przypadku potrzeby są proste:
    > - niski koszt prowadzenia r-ku,

    Najtaniej jest w Millenium, niestety. Podobnie cenowo da się chyba znaleźć
    coś w Pekao SA. i może Kredyt Banku. Tak czy owak dla biednego stowarzyszenia
    (niskie saldo) jest to co najmniej 20-25 zł./mieś co rocznie daje ponad 200
    zł. Skąd to brać?

    > - niskie prowizje od operacji na r-ku,
    niskie to kilka złotych za przelew, 1-2 zł. za wypłatę kartą z WŁASNEGO
    bankomatu.

    > - potrzebne dwa konta (albo subkonto): bieżące i celowe,

    Zapomnij. Masz jedno w PLN i ew. bezpłatne walutowe. Chcesz subkonto - załóż
    sobie drugie konto i płać. Przynajmniej tak jest w Millenium, choć wiem to od
    gościa, który już tyle razy mi nałgał...

    > - dostęp przez internet do salda, historii operacji, wykonywania przelewów
    > (dowolnych i stałych)
    eeeeh,

    > Wysokość Oprocentowania nie jest bardzo istotna.
    słusznie, bo 0,00% można zignorować.

    > Również dostęp do kart i bankomatów jest bez znaczenia.
    a tu akurat możesz wybierać :)

    Podsumowując:
    Jako stowarzyszenie mamy konto w Millenium. O jajach kiedyś na plb pisałem.
    Najlepsze, że nic się tu nie zmienia. Reklamacje składane u "opiekuna
    biznesowego" nie trafiają chyba poza jego biurko... Ostatnio zapomnieli nam
    przysłać wyciągi z subkonta Euro a CIT w międzyczasie poszedł... Innymi
    słowy - jesteśmy traktowani jak klient n-tej kategorii.

    Niestety wszystkie ine banki, które mają ofertę dla osób prawnych, żądają
    zdecydowanie więcej od Millenium (Mille bierze od nas 20 zł./mieś. + 1 zł. za
    wypłatę i coś tam za przelewy, przy dużym saldzie tych 20 zł. nie zabierają).
    O internecie jeszcze nam nie wspomnieli, ale podobno ma być... Do tego
    prowizja za wpłatę gotówkową na własne konto...

    Pozdrawiam

    Szymon Bzoma

  • 6. Data: 2003-12-11 23:59:11
    Od: MariuszM <m...@a...invalid>

    Szymon Bzoma <s...@w...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > przysłać wyciągi z subkonta Euro a CIT w międzyczasie poszedł... Innymi
    > słowy - jesteśmy traktowani jak klient n-tej kategorii.

    Szymon,
    wielkie dzięki za info.

    Miałem kiedyś konto firmowe w BG. Uciekłem z krzykiem przerażenia :-| i teraz
    nie chcę mieć nic wspólnego z Millenium. Potwierdziłeś moje obawy.

    Co do ofert to po dłuższym szukaniu na placu boju pozostały:
    PKO SA (konto internetowe za 8zł/mc + 0.1% prowizji od kwot przelewów) i
    VWDirect (konto za 0zł + 36zł/rok za token, bez prowizji).

    Obie oferty dla podmiotów z osobowością prawną, w tym fundacji. Wyglądają OK.
    Niestety bez subkont. Czy gdzieś czają się jakieś rafy, których nie widzę?

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 7. Data: 2003-12-12 10:26:16
    Od: Waldemar Zurowski <b...@b...hell.pl>

    MariuszM <m...@a...invalid> writes:

    > Co do ofert to po dłuższym szukaniu na placu boju pozostały:
    > PKO SA (konto internetowe za 8zł/mc + 0.1% prowizji od kwot przelewów) i

    [..]

    > Niestety bez subkont. Czy gdzieś czają się jakieś rafy, których nie widzę?

    Do Konta w PeKoO SA nie daja karty platniczej. Nawet karty IKM. Dostep
    do pieniedzy tylko przez przelewy.

    Waldek

  • 8. Data: 2003-12-12 21:52:06
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@W...gazeta.pl>

> [...]

    OK.
    > Niestety bez subkont. Czy gdzieś czają się jakieś rafy, których nie widzę?

    Hej,
    To ja dziekuje :) Jeszcze kilka miesiecy temu w VW nie bylo kont dla osob
    prawnych wiec z bolem zostalismy jako stowarzyszenie w Millenium. Teraz
    jednak jedna z fundacji wymaga osobnego rachunku dla swojej kasy, ktora nam
    daje. Dla mnie niezrozumiale, bo kasy na oplacenie konta nie daje :) Niemniej
    w Millenium o subkoncie free nie chcą słyszeć więc zacząłem myśleć o jakimś
    innym banku. Może więc coś się ruszyło w temacie.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 9. Data: 2003-12-15 06:44:58
    Od: "WB" <n...@m...mnie.pl>

    Hej Szymon, też niedawno szukałęm konta dal stowarzyszenia. Najciekawsza
    była Nordea i Bank Spóldzielczy