    From: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nordea Solo - porażka
    Date: Mon, 05 Jul 2004 16:10:13 +0200

    Witam!

    Jestem klientem byłego LG Petro, którego wchłonęła Nordea. Niestety - ten bank
    to porażka.
    Sytem Solo to jakaś proteza - coś rozpoczęto i nigdy nie dokończono.
    Funkcjonalność tego cudu myśli informatycznej i bankowej jest mierna.

    Oto przykłady:

    1) Przelewy z datą przyszłą i przerwy techniczne
    Nie wiedzieć czemu w opcji "polecenie przelewu" nie ma rubryki na wpisanie
    daty - po prostu przelewy można robić tylko z datą bieżącą.
    Jeśli ktoś chce ustawić przelew z datą przyszłą, może to zrobić (jeśli wie)
    ustawiając zlecenie stałe z tym samym terminem początkowym i końcowym
    realizacji (ciekawe rozwiązanie - nieprawdaż?). To wszystko jest jeszcze
    błahostką - problem zaczyna się wtedy, gdy chcecie to jednorazowe "zlecenie
    stałe" zdefiniować np. o godz. 23. Wtedy okazuje się, że "trwa przerwa

    echniczna" i "nie można wykonywać operacji aktywnych". Od jakiegoś czasu jest

    wyjaśnienie w helpie, co należy rozumieć przez "operacje aktywne". Nie ma
    natomiast informacji w jakich godzinach są te przerwy (z doświadczenia wynika,
    że w zasadzie codziennie między 22 a 6). Inna ciekawostka bardzo ułatwiająca

    racę w systemie Nordeasolo, to niemożność zdefiniowania "zlecenia stałego" w

    dniu wolnym na najbliższy dzień roboczy, np. w niedzielę nie można zdefiniować
    na poniedziałek, bo system twierdzi, że podana data jest nieprawidłowa
    (rzekomo musi być w przedziale od wtorku)... Krótko mówiąc - nie można w
    niedzielę (nawet przed przerwą techniczną) ustanowić polecenia przelewu z datą
    poniedziałkową :/

    2) Kredyt hipoteczny - internetowa obsługa spłat

    Ogromną zaletą LG była możliwość internetowej obsługi rachunku kredytowego.
    Mam kredyt hipoteczny w USD z ratami malejącymi. W systemie LG miałem wgląd on-
    line do salda rachunku i wiedziałem w każdej chwili ile wynosi najbliższa rata
    w USD. Dodatkowo bezproblemowo mogłem dokonywać spłat, gdyż system był tak
    skonstruowany, że podawałem kwotę w USD i automatycznie przeliczała się ona po
    bieżącym kursie na PLN, więc nawet nie musiałem szukać tabeli kursów itp. W
    NordeaSolo jest czarna dziura - nie mam żadnych danych o kredycie :-( Zdarzyła
    mi się sytuacja taka, że zalogowałem się w dniu zapadalności raty, z niemałym
    trudem wyszukałem dane o kursie $, przeliczyłem na kalkulatorze i
    zrealizowałem przelew na taką kwotę w USD, jaka wynikała z ostatniego aneksu
    do umowy kredytu. Następnego dnia dzwoni pani z oddziału i mówi mi, że
    niestety przelałem za mało. Okazało się, że ok. 10 dni wcześniej zmieniono
    oprocentowanie. Nikt mnie o tym nie powiadomił pisemnie, telefonicznie, na
    stronach www nie ma w ogóle informacji na ten temat. Przelałem brakującą
    niewielką kwotę, ale zastrzegłem, że mają ją zaksięgować tak, jakbym zapłacił
    w terminie (bez karnych odsetek), bo nie poczuwam się do winy. I tak się
    stało. Ponieważ system Solo nadal nie działa jak należy (nie ma informacji o
    kredytach), złożyłem więc zlecenie stałe obsługi tego kredytu przez
    pracowników oddziału Nordea. Uważam jednak, że nastąpiła zamiana przysłowiowej
    siekierki na kijek - bo system LG był znacznie funkcjonalniejszy...
    A generalnie zauważyłem nastawienie na to, że klienci będą wpłacali jakieś
    okrągłe kwoty w PLN, nieco wyższe niż niezbędne. A taki ktoś jak ja, kto chce
    mieć porządek i spłacać kredyt dokładnie zgodnie z harmonogramem jest dla nich
    dziwny.

    3) Powiadomienia SMS

    Jakiś czas temu uruchomiono powiadomienia SMS o niektórych operacjach. Moim
    zdaniem jest to zupełny niewypał. Ok. godz. 8 rano przychodzi SMS z
    informacją, że "wykonano przelew na kwotę>200 PLN" - żadnych szczegółów...
    Przecież w tym samym SMSie mogłyby być konkrety (tak jak np. w Inteligo). Brak
    też możliwości otrzymywania SMSów z powiadomieniami o przelewach na mniejsze
    kwoty. SMSy przychodzą o stałej porze (ok. godz. 8 rano), a więc najczęściej
    jest to odtwarzanie faktów z poprzedniego dnia!

    4) Poziom "indywidualnych doradców"

    Przy pomocy wewnętrznego systemu @ można zgłaszać swoje problemy i uwagi
    obsłudze. Niestety - poziom personelu jest żenujący - proszę zobaczyć jeden z
    takich @: http://rotfl.lhs.pl/Petka/nordea.jpg
    Odpowiedzi udzielane przez nich (zarówno @ jak i telefonicznie) najczęściej
    nie wnoszą nic do sprawy - "będzie to uwzględnione w
    przyszłości", "informatycy nad tym pracują" itp. Prośby o zamieszczenie np.
    jawnej informacji o tym, w jakich godzinach są "przerwy techniczne" są
    ignorowane.
    W jednym z postów na tej liście ktoś słusznie zauważył, że personel
    "marmurowych" oddziałach LG był sympatyczny i raczej dobrze zorientowany. Po

    fuzji z Nordeą widzę, że nawet pracownicy odczuwają zmianę na niekorzyść i
    męczą się z Solo :/

    5) Infolinia operacyjna

    Niestety - funkcjonuje także tylko w określonych dniach i godzinach (chodzi mi
    nie o serwis automatyczny, lecz o kontakt z operatorem). Myślę, że poważny
    bank powinien jednak zatrudniać kogoś całodobowo. No ale może mam za wysokie
    wymagania ;-)

    6) Wpadka z "przesyłką startową"

    Na przesyłkę startową do Nordea Solo czekałem 2 miesiące (tak!). Nawalił
    badziewiasty "Mastelink" ale Nordea nie potrafiła skutecznie u nich
    interweniować:/ Moje interwencje w Masterlinku przypominały filmy Barei
    (korespondencja z jakimś kierownikiem marketingu):
    Ja: Nie otrzymałem przesyłki (moje dane, nadawca: Nordea)
    Masterlink: Proszę podać numer przesyłki.
    Ja: Nie mam numeru przesyłki, bo jestem odbiorcą.
    Masterlink: To skąd my mamy wiedzieć, że pan na pewno jest odbiorcą?
    Ja: A po co miałbym się pytać o cudzą przesyłkę?
    (...)
    W końcu po 2 miesiącach dostałem przesyłkę. Jak poznałem jej numer, to
    zajrzałem sobie do systemu lokalizacji przesyłek na www Masterlinka. Okazało
    się, że przesyłka była w moim oddziale Masterlinka następnego dnia, a potem
    przekładano ją codziennie z magazynu do sortowni i vice versa (łacznie ok.
    70x). Ręce opadają :-(
    Masterlink do niczego się nie poczuwał. Roszczenia może zgłaszać nadawca, albo
    odbiorca jeżeli ma cesję praw. No jakoś nie bardzo wyobrażałem sobie
    załatwienie cesji praw Nordei, szczególnie w okresie reklamacyjnym 7 dni... :/
    A przecież to ja poniosłem szkodę, bo przez 2 miesiące nie miałem karty
    bankomatowej.

    Reasumując: raczej nie polecam zakładania konta w Nordei (ani korzystania z
    usług Masterlink). Ja wycofam się z chwilą wprowadzenia opłat dla klientów d.
    LG (na razie - w promocji - do końca roku nadal gratis). No chyba, że coś się
    wreszcie zmieni na lepsze...

    A jakie są Wasze doświadczenia i opinie na temat Nordea Solo?

    Pozdr.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl