  • 21. Data: 2017-04-12 16:14:44
    Temat: Re: No i po gotówce...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ocl57e$iib$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-04-12 o 14:02, J.F. pisze:

    >Na pewno nie płacą bez podkładki (wynikającej z prośby pracownika lub
    >regulaminu pracy).

    >Obecnie za zgodą.

    Ja tam widze, ze juz zluzowales do regulaminu pracy :-)

    >Podpisywałeś, tylko tego nie ogarniasz. Choćby skąd by mieli mieć
    >twój nr konta?

    Wyslalem e-mailem z trescia "moj nr konta" :-)

    >No to czego dyskutujesz, skoro nawet swojej sprawy nie znasz.

    Bo chcialem wyrazic zdanie, ze w wielu firmach to jest "by default" a
    nie "na wniosek".

    Wniosek to trzeba bedzie w nich skladac, aby gotowke do reki dostac
    :-)

    Choc od strony formalnej mozesz miec racje - kadrowa/ksiegowa wniosek
    na samym poczatku do podpisu podsunie, a potem bedzie bardzo psioczyc,
    gdy sprobujesz go wycofac :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-04-12 16:56:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-12 o 16:14, J.F. pisze:

    > Bo chcialem wyrazic zdanie, ze w wielu firmach to jest "by default" a
    > nie "na wniosek".

    A ja zwracam uwagę, że nie jest. Formalnie jest na wniosek, i jest to
    wyjątek - nie zmienia tego, że ten wyjątek się stosuje w większości
    przypadków. Musisz czuć ten niuans, skoro dyskutujesz na tej grupie.

> [...]
    >
    > Choc od strony formalnej mozesz miec racje - kadrowa/ksiegowa wniosek na
    > samym poczatku do podpisu podsunie, a potem bedzie bardzo psioczyc, gdy

    Zaraz ci ktoś napisze, że można go wycofać korespondencyjnie, i w sumie
    będzie to racja.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2017-04-12 19:15:36
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w

    > Tak samo - zmniejszając obciążenia podatkowe za pracę. Ale to zupełny
    > off topic, a skoro widzisz jakiś związek, to...

    > ...po prostu nie rozumiesz, o czym piszesz.

    Zgadnij kto to napisał w tym wątku:
    "Ciekawe jak..."

    Pa!

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2017-04-13 08:38:23
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Choc od strony formalnej mozesz miec racje - kadrowa/ksiegowa wniosek na
    > samym poczatku do podpisu podsunie, a potem bedzie bardzo psioczyc, gdy

    '§ 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny
    sposób niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy
    lub pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.'

    Nie ma nic o formalnym wniosku.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2017-04-13 08:42:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 08:38, Pete pisze:

> [...]
    > sposób niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy
    > lub pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.'

    A zbiorowy układ pracy to też wyjątek, który musi zajść, aby nie
    stosować domyślnej reguły gotówkowej.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-04-13 10:31:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Apr 2017 17:17:45 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:
    > Do tej proy było tak: dostawałeś gotówkę jeśli nie podałeś innego
    > sposobu wypłaty. Musiałeś składać wniosek o przelew na konto.

    Nie potrzeba żadnego wniosku, wystarczy zapis w umowie.

    > Teraz będzie tak, że pracodawca będzie miał prawo zapytać cię o
    numer
    > konta bankowego (do tej pory nie miał nawet prawa o to zapytać).

    Nie ma takiego prawa. Od 15 lat pytam każdego nowego pracownika o nr
    konta by mu to wpisać w umowę.

    > Jeśli bedziesz chciał wypłatę w gotówce to będziesz musiał złożyć o
    > wniosek.
    > Czyli dokładnie odwrotnie niż jest teraz.

    Nie. Wystarczy, że w umowie nie będzie klauzuli o przelewie czyli tak
    jak jest teraz, czyli nic to nie zmienia.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2017-04-13 10:34:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Apr 2017 16:56:02 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > wyjątek - nie zmienia tego, że ten wyjątek się stosuje w większości
    > przypadków.

    To jest sprzeczność, wyjątek nie może być w większości.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2017-04-13 10:36:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 10:34, Marek pisze:

    > To jest sprzeczność, wyjątek nie może być w większości.

    Zależy od przyjętej definicji.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-04-13 12:00:26
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > pracownik sie uparl otrzymywac gotowka ... no ciekaw jestem - ksiegowa
    > by zniosla, czy np zwolniliby na okresie probnym, bo to jakis podejrzany

    W wielu firmach oficjalną część wypłaty płaci się oficjalnie (może być
    na konto) pozostałą kwotę płaci się i tak pod stołem.
    Także ten :)

  • 30. Data: 2017-04-13 16:15:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-13 o 08:42, Liwiusz pisze:

    > "Uprzednio wyrazi na to zgodę".

    Ja tylko w kwestii formalnej
    'Wyrażam zgodę na ...' to jednak nie 'Wnoszę o wypłacanie wynagrodzenia ...'

    --
    Pete