  • 1. Data: 2017-04-04 03:18:22
    Temat: awaria w ING
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Witam,

    www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/awaria-w-in
    g,11949672/

    Mechanizm jest tym razem taki, że się nie dopasowały blokady do obciążeń.
    Gdy przyszła paczka z obciążeniami od organizacji płatniczej, odpowiedni
    system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał obciążeń.

    Czy ktoś może zna odpowiedź na takie pytania:

    1) W jakich godzinach weszły obciążenia z paczki przesłanej przez mc?

    2) W jakich godzinach zaczęły być zdejmowane blokady?

    3) Ile procent blokad (albo jakiego rodzaju) zostały zdjęte w poniedziałek?

    4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?

    W ogóle co za chamstwo - padł serwis transakcyjny, bo ludzie się logowali
    masowo w momencie jak się okazywało, że nie mogą płacić kartą ze względu na
    debet wynikający z pozostawienia blokad. Ale rzecznik prasowy banku słowem
    nie wspomniał w komunikatach dla mediów że faktyczną przyczyną braku dostępu
    do serwisu transakcyjnego była awaria zdejmowania blokad. Zamiast tego bank
    przeprasza za to, że się im bankowość internetowa przypchała.

    --
    Wysłane z pola.

  • 2. Data: 2017-04-04 11:14:47
    Temat: Re: awaria w ING
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >odpowiedni
    >system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał

    Pismak jak to pismak - pisze newsa, pisze co mu powiedzieli, troche
    przy tym pomyli, reszta go nie obchodzi.

    >Czy ktoś może zna odpowiedź na takie pytania:

    0) czemu niby pozostawienie blokady spowodowalo podwojne zaksiegowanie
    przelewow i debety ?

    Ale tu akurat ... na poczatku mowa o podwojnym zaksiegowaniu
    przelewow, na koncu o sciaganiu podwojnych blokad.

    Jesli bylo jak piszesz, to ewentualny debet jest fikcyjny.

> [...]
    >poniedziałek?
    >4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?

    Ja tam nie wiem, ale czemu banki nie ksieguja obciazenia z debetowki
    od razu, tylko po dwoch dniach ?

> [...]
    >tego bank
    >przeprasza za to, że się im bankowość internetowa przypchała.

    No coz:
    a) rzecznik ma ladnie wytlumaczyc i pozostawic dobra opinie o banku,
    za to ma placone :-)
    b) w okreslonym momencie rzecznik moze nie calkiem wiedziec co sie
    stalo,
    c) troche w zwiazku z a) - banki, i inni tez, taki juz maja zwyczaj,
    ze o problemach na stronie nie napisza.
    widac wola, zeby klient przeklął wiecznie zajętą infolinie, niż
    dowiedział sie, ze bank ma problemy :-)

    d) awaria oprogramowania (sprzętu ?) to normalna sprawa, a nie zadne
    chamstwo :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-04-05 00:17:37
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > przy tym pomyli, reszta go nie obchodzi.

    > 0) czemu niby pozostawienie blokady spowodowalo podwojne zaksiegowanie

    1. W momencie zapytania o dostępność środków przy płatności bank zrobił
    blokadę.
    2. W momencie otrzymania paczki z transakcjami bank obciążył konto i nie
    zdjął blokady

    W efekcie konto jest podwójnie obciążone do momemtu zdjęcia blokady.

    > Ale tu akurat ... na poczatku mowa o podwojnym zaksiegowaniu
    > przelewow, na koncu o sciaganiu podwojnych blokad.
    >
    > Jesli bylo jak piszesz, to ewentualny debet jest fikcyjny.

    Po co się wypowiadasz, skoro nie masz pojęcia o tym temacie?

    > Ja tam nie wiem, ale czemu banki nie ksieguja obciazenia z debetowki
    > od razu, tylko po dwoch dniach ?

    Dlatego, że blokada środków to tylko zabezpieczenie się banku przed
    ewentualnym wejściem danego rachunku w debet. Dopiero paczka transakcji
    przesyłana przez organizację płatniczą jest podstawą do wykonania
    faktycznego obciążenia. Zwróć uwagę, że dla transakcji off-line (gdy nie ma
    zapytania o dostępne środki) banki nie robią blokad bo nawet nie wiedzą o
    takich transakcjach. Dopiero paczka przynosi im te informacje.

    Tylko po co ja to wszystko piszę?

> [...]
    > dowiedział sie, ze bank ma problemy :-)
    >
    > d) awaria oprogramowania (sprzętu ?) to normalna sprawa, a nie zadne

    Nie dość że się wypowiadasz w temacie o którym - jak widać - nie masz
    pojęcia, to dodatkowo nie czytasz ze zrozumieniem. Chamstwem jakie wskazałem
    nie jest awaria oprogramowania, tylko to że zespół PR tego banku nie
    przekazał informacji o faktycznej awarii a jedynie odniósł się do jednego z
    jej skutków.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2017-04-05 12:21:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >odpowiedni
    >system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał

    Wlasnie mowia, ze awaria byla szersza i dotyczy Mastercarda w kilku
    bankach.

    Citi, Alior, BZ, itp.

    J.

  • 5. Data: 2017-04-05 12:44:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wygląda na to, że to MC ogólnie miał problem - pojawiła się informacja w ST w db.
    Ciekawe, czy to problem MC w PL czy na całym świecie ?
    Ale mi się żadne transakcje na KK MC z db podwójnie nie zaksięgowały, chyba blokady
    nie były zdjęte, ale tak też miałem jakiś czas temu - taka jednak zaleta kredytówki z
    odpowiednim limitem, że można taki problem olać i spokojnie 2 tygodnie na
    automatyczne zdjęcie blokady poczekać.
    O KK MC z citi nie powiem nic, bo właśnie jest okres jej nieużywania, debetówką MC
    płaciłem wczoraj (dla spełnienia warunków promocji), więc pewnie okres awarii już
    przeszedł.

  • 6. Data: 2017-04-05 14:10:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >taka jednak zaleta >kredytówki z odpowiednim limitem, że można taki
    >problem olać i spokojnie 2 tygodnie na automatyczne zdjęcie blokady

    Jak kto ma wiecej pieniedzy to pewnie tak.
    Jak ktos ma budzet napiety, to sie zaczyna - kredytowka odmawia
    platnosci, bo limit przekroczony, debetowka odmawia, bo brak
    pieniedzy, wyplaty z bankomatu odmowi, albo wejdzie w debet ...

    A jak ktos akurat rozliczenia skontroluje, to tez bedą jajca, tzn
    reklamacje.

    J.

  • 7. Data: 2017-04-05 15:18:22
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    ing,11949672/

    > Wlasnie mowia, ze awaria byla szersza i dotyczy Mastercarda w kilku

    Przed paru laty VISA zrobiła podobny numer - przesłała w paczkach każdą
    transakcję po (zdaje się) 27 razy. Z tego co pamiętam był tylko jeden bank
    wtedy w Polsce, który nie wessał tej paczki.

    --
    Wysłane z pola.

  • 8. Data: 2017-04-10 19:50:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

> [...]
    >W efekcie konto jest podwójnie obciążone do momemtu zdjęcia blokady.

    >Po co się wypowiadasz, skoro nie masz pojęcia o tym temacie?

    Bo tak mi sie jakos wydaje, ze blokada sie nazywa jak sie nazywa, zeby
    nie byla pobraniem z konta.

    Zebysmy sie zrozumieli - dla tych, co im bankomat odmowi wyplaty, czy
    bank odmowi autoryzacji kolejnej transacji, debet bedzie jak
    najbardziej realny i dotkliwy.
    Ale jakies karne odsetki czy oplaty za wejscie w debet nie powinny
    miec miejsca - przynajmniej tak mi sie wydaje.
    Bo i na jakiej podstawie ?

> [...]
    >transakcji
    >przesyłana przez organizację płatniczą jest podstawą do wykonania

    I ta paczka jest wysylana po dwoch dniach ?
    Musze sie przyjrzec, ale IMO - niektore banki ksieguja szybko.

    >Zwróć uwagę, że dla transakcji off-line (gdy nie ma
    >zapytania o dostępne środki) banki nie robią blokad bo nawet nie
    >wiedzą o
    >takich transakcjach. Dopiero paczka przynosi im te informacje.

    Ale ja tu o on-line, bank jak najbardziej wie, bo blokade zalozyl.

> [...]
    >nie jest awaria oprogramowania, tylko to że zespół PR tego banku nie
    >przekazał informacji o faktycznej awarii a jedynie odniósł się do

    Patrz pkt c).
    "to zadne chamstwo, to jest praktyka biznesowa" :-P