  • 1. Data: 2005-06-03 08:09:40
    Temat: Niezły sposób - uwaga !! ;)
    Od: bm <m...@o...pl>

    - dzien dobry, tu centrum weryfikacji platnosci kartami
    kredytowymi banku .XY.. otrzymalismy informacje ze jest
    realizowana platnosc w ... (drugi koniec Polski) - prosze o
    weryfikacje.
    Klient: nie! jestem zupelnie gdzie indziej [sprawdzil -
    karty nie ma] rany! karta zostala mi skradziona!
    - czy zyczy pan sobie zablokowac karte?
    - tak oczywiscie
    - prosze o podanie pelnego numeru karty.
    - przykro mi nie pamietam
    - bez tego nie mozemy zablokowac karty, a kwota oczekujaca
    wlasnie na akceptacje jest bardzo wysoka.
    - to co ja mam teraz zrobic?
    - hmmm... wlasciwie nr karty nie jest niezbedny - musimy
    otrzymac od pana jakas informacje, ktora jednoznacznie potwierdzi,
    ze to wlasnie pana karta.... na pewno nie pamieta pan numeru?
    - nie...
    - ...hmmmm... a moze chociaz PIN pan pamieta?
    - tak.
    - prosze podac
    - xxxx
    - dziekuje. [piiip....piiip....piiip....piiip....]

  • 2. Data: 2005-06-03 08:17:19
    Temat: Re: Niezły sposób - uwaga !! ;)
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    bm napisał(a):
    > - dzien dobry, tu centrum weryfikacji platnosci kartami
    > - dziekuje. [piiip....piiip....piiip....piiip....]

    Stare :P
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 3. Data: 2005-06-03 08:35:16
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "bm" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - prosze podac
    > - xxxx
    > - dziekuje. [piiip....piiip....piiip....piiip....]

    jakiegoś głupiego może trafi, podobnie jak fałszywe maile....

  • 4. Data: 2005-06-03 18:59:37
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Fri, 03 Jun 2005 10:09:40 +0200, bm <m...@o...pl> wrote:

    <cut>
    >- ...hmmmm... a moze chociaz PIN pan pamieta?
    >- tak.
    >- prosze podac
    >- xxxx
    i zamiast xxxx nalezy podac totalnie inny numer PINu niz prawdziwy -
    zlodzieje sprobuja podjac gotowke i zawsze to co najmniej 1 proba
    mniej na bankomacie do podania prawidlowego pinu ;-)
    ale to rozwiazanie dla tych opanowanych.

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 5. Data: 2005-06-05 13:10:59
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik "bm" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > cut

    Ostatnio przypominali to w Trójce. Ale tak, że ktoś to mógł wziąć na
    poważnie...

  • 6. Data: 2005-06-06 10:45:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2005 10:09:40 +0200, bm napisał(a):
    > - dzien dobry, tu centrum weryfikacji platnosci kartami
    > kredytowymi banku .XY.. otrzymalismy informacje ze jest
    > realizowana platnosc w ... (drugi koniec Polski) - prosze o

    [ciach]

    Hmm, co w tym sposobie "niezłego"? :)
    Działa tylko na ludzi którzy zupełnie nie wiedzą jak działają karty...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 7. Data: 2005-06-06 10:57:35
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-06 12:45- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Jacek Osiecki, gdy pisał(a):

    > [ciach]
    >
    > Hmm, co w tym sposobie "niezłego"? :)
    > Działa tylko na ludzi którzy zupełnie nie wiedzą jak działają karty...

    ...i tracą numer telefonu razem z kartą ;-)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 8. Data: 2005-06-07 11:10:12
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 06 Jun 2005 12:57:35 +0200, yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:

    >...i tracą numer telefonu razem z kartą ;-)

    Albo po prostu figurują w książce telefonicznej.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 9. Data: 2005-06-08 09:53:22
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-06 12:57 yayco napisał(a):
    > 2005-06-06 12:45- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Jacek Osiecki, gdy pisał(a):

    > ...i tracą numer telefonu razem z kartą ;-)

    Niekoniecznie, przecież kartę może ukraść kolega z pracy (a raczej
    "kolega").
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 10. Data: 2005-06-08 11:07:28
    Temat: Stary sposób na złodziejstwo i nowa metoda, by mu zapobiec (było Re: Niezły sposób - uwaga !! ;)
    Od: a...@o...pl

    > - ...hmmmm... a moze chociaz PIN pan pamieta?
    > - tak.
    > - prosze podac
    > - xxxx
    > - dziekuje. [piiip....piiip....piiip....piiip....]

    a ja tak sobie myślę, że znam dwa proste sposoby
    zabezpieczenia karty przed niepowołanym użyciem.

    Metoda pierwsza: udawać idiotę i napisać sobie bezpośrednio
    na karcie, np. flamastrem, "PIN xxxx", ale oczywiście FAŁSZYWY

    złodziej, którego nazwiemy tutaj łagodnie "znalazcą", myśli
    sobie: "no, takiego idioty, to ja dawno nie widziałem": zamiast
    świrować coś w hipermarkecie (próbować podrabianie podpisu, narażać
    się na wylegitymowanie) leci prosto do bankomatu. Wpisuje PIN a tam
    zdziwienie, ale cóż, myśli sobie, że się pomylił, wpisuje te same
    cyfry po raz drugi i znowu zdziwienie. Po chwili jego "znający się
    na rzeczy" :-) kolega fachowo :-) kończy dzieło, blokując naszą kartę
    i ostatecznie uniemożliwiając kradzież pieniędzy.

    dodatkowo, można metodę ulepszyć, tzn. w tym fałszywym pinie, użyć
    cyfry 6 lub 0, a także 1 lub 7, pisząc ręcznie i niewyraźnie,
    by znalazca karty próbował kilku kombinacji. (Jak każdy widzi,
    kombinacje są cztery, a znalazca ma tylko trzy próby podania PIN)

    wada tej metody, to narażanie się na zdziwione spojrzenia w kasie,
    podczas płacenia tą kartą. Czasami możemy też usłyszeć powiedziane
    na głos uwagi, które usłyszy ktoś znajomy w kolejce i pomyśli sobie
    to i owo o naszej inteligencji. Metoda ma tę zaletę, że możemy zupełnie
    przypadkowo dowiedzieć się, że któryś z kasjerów ma dobrą pamięć do liczb
    i nieco słabszą do przykazań Boskich (potrafi spamiętać 16 cyfr nr karty
    oraz 4 cyfry PIN i po naszym odejściu coś świruje, aby nas okraść).

    Takie informacje niekiedy są widoczne w systemie informatycznym banku (próbowano
    podania błednego PIN, transakcja odrzucona, itd.), gdy jesteśmy bardzo ciekawscy
    to odpowiednio zagadnięty pracownik infolinii, w czasie czynności poprzedających
    zablokowanie karty (z którego rezygnujemy) może nam coś ciekawego opowiedzieć...

    metoda druga: zakładamy np. konto w inteligo i do niego na www tworzymy sobie
    rachunek pomocniczy, a wszelkie wpłaty z wynagrodzeniem za pracę włącznie
    przyjmujemy tylko na rachunek pomocniczy. Tworzymy stałą płatność (definicję
    przelewu) z pomocniczego na rachunek główny, dostępną z teleserwisu 0800.

    Kartę wyrabiamy tylko do rachunku głównego. Przed dokonaniem zakupów kartą,
    albo przed wypłatą w bankomacie, przelewamy dokładnie taką kwotę,
    jaką mamy wydać i wtedy dokonujemy transakcji.

    metoda ma tę wadę, że przed płatnością w kasie trzeba iść do budki telefonicznej
    a ta z reguły jest po drugiej stronie kasy. Metoda ma tę zaletę, że jeśli np. po
    wejściu do hipermarketu przygotowujemy sobie kwotę do zapłaty, mamy pewność, że
    głupia maszyna odrzuci wyższą kwotę transakcji (trzymamy dyscyplinę budżetową).

    Jeśli od inteligo wolimy mBank, zakładamy emax i ekonto, wpłaty robimy na emax,
    a wypłaty z ekonta. Inne szczegóły wyglądają podobnie. Niestety, mBank ma
    mLinię 0801, więc takie zabezpieczenie kosztuje 1 impuls przy każdej transakcji
    robionej z teleserwisu (można też przed wyjściem z domu za darmo przesunąć
    środki korzystając ze stałego łącza internetowego, jeśli takowe posiadamy).

    metoda pierwsza zalecana jest ekscentrykom, którzy lubią się wyróżniać oraz
    tym spośród normalnych ludzi, którzy nigdy nie płacą kartą w kasie sklepowej,
    np. mieszkają w małej mieścinie, gdzie nikt nie oferuje płacenia kartą w kasie,
    ale mają bankomat, więc nigdy nie narażają się na zdziwione spojrzenia kasjerów.

    druga metoda jest praktyczniejsza: nie wywołuje zdziwienia kasjerów, po prostu
    każda niezaplanowana przez nas transakcja jest odrzucana z powodu braku środków,
    a to zabezpiecza nas również przed nieuprawnionymi transakcjami w internecie.

    pozdr
    Sebastian