  • 11. Data: 2003-09-18 08:54:34
    Temat: Re: Nie ma chętnych na kredyt Pola
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    Nicek wrote:
    > Mówiąc wprost: przyłączasz się do chóru baranów, które potrafią tylko
    > beczeć jak im się nie podoba. Ani jednak dziennikarz, ani Ty mnie

    ROTFL

    > zdobyliście się na kalkulację porównującą realnie (a nie na reklamach
    > 5,55%) dostępny kredyt komercyjny oraz ten.

    Proszę bardzo: kredyt Pola 6,5% stałe.
    Kredyt komercyjny: średnio 7,5-8% w złotówkach z tendencją malejącą i
    *możliwością* *wcześniejszej* *spłaty*.
    Znalazłem kiedyś chyba w gazecie reklamę kredytu Pola z logo BZ WBK.
    Moje zainteresowanie trwało do czasu przeczytania warunków. Kredyt
    mógłby być atrakcyjny, gdyby przewidziano możliwość wcześniejszej spłaty.

    Klienci głosują nogami. Tyle.

    > Ani dziennikarz, ani Ty nie zastalowiliście się nad tym jakie byłoby
    > dziś oprocentowanie komercyjnych kredytów mieszkaniowych, gdyby nie
    > potencjalna konkurencja ze strony tego programu.

    No właśnie jakie by było? Wykaż się proszę. Pamiętaj tylko w swojej
    głębokiej analizie o konkurencji i malejących stopach.

    A może tak sobie tylko trolujesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 12. Data: 2003-09-18 09:01:48
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    Darek wrote:
    > Podobne kredyty sa w innych panstwach ale tam jest to naprawde realna
    > konkurencja gdyz oprocentowanie takiego ichniego kredytu Pola wynosi ok.
    > polowy oprocentowania rynkowego. W naszych warunkach musialoby to wynosic
    > ok. 4% wtedy byloby wielu chetnych. Sam wzialbym taki kredyt ze stalym
    > oprocentowaniem 4%
    > Milo byloby tez gdyby taki kredyt dalo sie splacac wczesniej bez prowizji.
    > Przeciez wczesniejsza splata kapitalu to nizsze doplaty z budzetu do
    > kretydut bo nizsze odsetki. Wiec niestety ale ta oferta jest pomyslana
    > bardzo zle.

    Dokładnie.
    Primo po pierwsze: różnica w odsetkach nie jest taka znów duża.
    Primo po drugie: w naszym kraju stopy odsetkowe ciągle maleją, więc może
    się okazać, że w końcu komercyjne kredyty będą tańsze.
    Primo po trzecie: biorąc pod uwagę powyższe i brak możliwości
    wcześniejszej spłaty (bez konsekwencji finansowych), może się okazać, że
    klient biorąc kredyt na 20 lat, przez 15 lat będzie płacił kredyt na
    warunkach gorszych niż rynkowe.

    Ale oczywiście wszystkiemu jest winny brak reklamy, bo kredyt jest
    rewelacyjny :/

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 13. Data: 2003-09-18 11:00:33
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > dziś oprocentowanie komercyjnych kredytów mieszkaniowych, gdyby nie
    > potencjalna konkurencja ze strony tego programu.

    Kredyt na 25 lat bez możliwości wcześniejszego spłacania? Jakiekolwiek
    byłyby inne szczegóły (no, chyba że oprocentowanie byłoby niesłychanie
    niskie), to się nie może do niczego nadawać...

  • 14. Data: 2003-09-18 13:11:40
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Nikt Winietu do Sejmu i rzadu nie wybieral. Sam wlazl jako koalicjant
    > wiodacej sily narodu.
    > Zastanawiam sie czy temu wyrosnietemu pólgłowkowi o usmiechu czubka
    > cokolwiek sie w zyciu udalo.

    Udało mu się dostać do sejmu i rządu :-P

    Na nasze nieszczęście zresztą.

  • 15. Data: 2003-09-18 18:09:46
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <I...@w...peel> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam sie czy temu wyrosnietemu pólgłowkowi o usmiechu czubka
    > cokolwiek sie w zyciu udalo.

    Polityką zrobił SOBIE dobrze. Kasa mu płynie i o to chodzi:-(

  • 16. Data: 2003-09-19 11:33:51
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message
    > http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1675011.html

    > Kredyt miał zrobić furorę, rozruszać budownictwo mieszkaniowe, rocznie
    > miało sięgać po niego nawet 30-40 tys. rodzin!

    Az tylu ciezkich frajerow to w tym kraju chyba jednak nie ma.

    > Dlaczego więc tak niewiele osób dało się skusić? W końcu ten kredyt o
    > stałym oprocentowaniu - 6,5 proc. w skali roku - nie zmieni się przez
    > cały okres jego spłaty trwający 20-25 lat. Dodajmy, że gdy
    > oprocentowanie rynkowe jest wyższe (a tak właśnie jest teraz), budżet
    > dopłaca do odsetek.

    I co myslisz - tak sobie doplaca i sie cieszy ?
    Czlowieku - z tego co wyczytalem jeszcze na etapie projektu - panstwo nie
    gra tam roli dobrego wujka, tylko wtornego wierzyciela.
    Predzej zdechniesz niz na takim mieszkaniu wyczyscisz hipoteke :-)

  • 17. Data: 2003-09-19 11:35:41
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Ijon" <i...@b...pl> wrote in message

    Konkludujac - typowy socjalistyczny pomysl.
    Wydaje ci sie ze masz darmo, ale przyjdzie Ci kiedys drogo za to zaplacic

  • 18. Data: 2003-09-19 18:21:55
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
    > "Ijon" <i...@b...pl> wrote in message
    >
    > Konkludujac - typowy socjalistyczny pomysl.

    Cóz - socjalistyczny umysl (Pola), socjalistyczny pomysl.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG