  • 1. Data: 2003-09-16 20:32:47
    Temat: Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    12 października po rocznym vacatio legis wchodzi w życie Ustawa z 5 lipca
    2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych. Ustawa ta dokładnie
    normuje kwestie związane z funkcjonowaniem pieniądza elektronicznego na
    rynku bankowym. Novum w polskim prawodawstwie jest szczegółowe unormowanie
    kwestii związanych z kartami płatniczymi. Dotychczas kwestie te były
    pobieżnie regulowane przez Prawo bankowe, a teraz uzyskały własną regulacje
    ustawową

    Komentarz do ustawy:
    http://www.kartyonline.net/art_35.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-09-17 09:53:31
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    Karol Żwiruk wrote:
    > http://www.kartyonline.net/art_35.html

    [...]
    Istotne staje się wiec dokładne określenie momentu doręczeni karty.
    Wydaje się, że banki będą musiały zrezygnować z tych sposobów doręczania
    kart klientom, które nie dają im pisemnego potwierdzenia doręczenia
    karty wraz z dokładnym określeniem jego terminu. Nie będzie wiec już
    możliwe wysyłania kart listem zwykłym. Banki będą mogły nadal wydawać
    karty w oddziałach lub przesyłać je listem poleconym.

    Moim zdaniem, żadnego wpływu na rozgraniczenie odpowiedzialności banku i
    klienta nie ma fakt czy karta zostaje doręczona w stanie aktywnym czy
    też nie. Nie da się bowiem obronić pogląd, że dostarczenie karty w
    stanie nieaktywnym, nie jest wydaniem karty w rozumieniu ustawy. Jak się
    wydaje, przyjęte w ustawie pojecie wydanie jest ściśle związane z
    fizycznym doręczeniem karty.
    IMHO, nic nie stoi na przeszkodzie, aby dostarczyć kartę zwykłym listem
    w stanie nieaktywnym, a sa moment dostarczenia uznać moment aktywacji
    karty.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 3. Data: 2003-09-17 10:35:16
    Temat: Re: Ustawa o elektronicznych instrument
    Od: " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl>

    Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > IMHO, nic nie stoi na przeszkodzie, aby dostarczyć kartę zwykłym listem
    > w stanie nieaktywnym, a sa moment dostarczenia uznać moment aktywacji
    > karty.

    Wg autora komentarza do ustawy:
    "Nie ma wątpliwości, że mówiąc o wydaniu ustawodawca miał na myśli moment
    fizycznego dostarczenia karty klientowi."
    Jeśli tak jest faktycznie, Twój pomysł jest chybiony ;)

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Rafał

    Pozdr. rownież.

  • 4. Data: 2003-09-17 11:08:35
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    KOBIETA wrote:

    > Wg autora komentarza do ustawy:
    > "Nie ma wątpliwości, że mówiąc o wydaniu ustawodawca miał na myśli moment
    > fizycznego dostarczenia karty klientowi."

    Według autora komentarza. Nie według ustawy.
    Użycie momentu aktywacji zamiast momentu doręczenia jest przedłużeniem
    odpowiedzialności banku za czas pomiędzy. Jeśli bank nie widzi problemu,
    to ja też nie.

    > Jeśli tak jest faktycznie, Twój pomysł jest chybiony ;)

    Przekonamy się za miesiąc.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 5. Data: 2003-09-17 11:41:20
    Od: " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl>

    Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jeśli bank nie widzi problemu, to ja też nie.

    I ja nie. Mnie to nawet pasuje ;)))

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Rafał

    I ja pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2003-09-17 12:28:17
    Od: "Grygli" <g...@N...gazeta.pl>

    Ciekawe, ze nikt z komentatorow ustawy nie zauwazyl, ze UoEIP odnosi sie
    rowniez do uslug bankowsci elektronicznej (telefon, sms, internet,
    homebanking, konsultant w call centre) w rozdziale 4 ustawy. A jest tam kilka
    interesujacych zapisow....