  • 1. Data: 2018-11-05 17:32:09
    Temat: Nest Rodzinne - dla dociekliwych
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    Niebawem minie u mnie drugi rok oszczędzania w Nest
    w wariancie 500 zl/5 lat & 1 dziecko (oprocentowanie 1,2)
    Po 1 roku (~6kzl) bank dopisał 180zł premii - z kapitalizacji składanej
    (- belka) było jakieś ~32zł na czysto

    Jak pamiętam z opisywanych symulacji, najbardziej opłacalne "procentowo"
    było wyjście po pierwszym lub drugim roku, ale zupełnie nie pamiętam
    jak to było porównywane do konta oszczędnościowego (na jaki średni %).
    Inna sprawa, że też przez te 2 lata oprocentowania lokat/rachunków
    się pozmieniały - raczej spadły.
    Stąd moje pytanie czy dalej opłaca się składać do Nest ? :)

    Może ktoś pamięta jak kształtował się średni % zwrotu za 3 rok ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-11-06 06:29:19
    Temat: Re: Nest Rodzinne - dla dociekliwych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 17:32:09 +0100, Waldek napisał(a):
> [...]
    > się pozmieniały - raczej spadły.
    > Stąd moje pytanie czy dalej opłaca się składać do Nest ? :)

    A jak liczona ta premia ?
    Bo w tym 1 roku wyszlo jakies 7%, ale jesli nadal tylko 180 zl premii
    i 1.2%, to sie IMO nie oplaca.

    W Idei lokaty oscyluja kolo 3%.

    J.

  • 3. Data: 2018-11-06 13:08:48
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2018-11-06 o 06:29, J.F. pisze:

    > A jak liczona ta premia ?
    > Bo w tym 1 roku wyszlo jakies 7%, ale jesli nadal tylko 180 zl premii
    > i 1.2%, to sie IMO nie oplaca.
    >
    > W Idei lokaty oscyluja kolo 3%.

    Pogmeram w necie jak to było bo zagoniony jestem ;(
    ... premia koło 20-go
    A w Idei teraz konta oszczędnosciowe na 3,2% do końca roku
    można mieć 3 do kwoty 20kzl, później odsetki spadają do 2,5 itd
    - klasycznie 1 wypłata /mc darmowa

    Pozdro

  • 4. Data: 2018-11-06 18:30:12
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    > A jak liczona ta premia ?
    > Bo w tym 1 roku wyszlo jakies 7%, ale jesli nadal tylko 180 zl premii
    > i 1.2%, to sie IMO nie oplaca.

    Z tego co widzę w tabelce to w tym przypadku bank dopisuje
    4% premii po 2 latach (1 dziecko) od kapitału składek (24x500) wyjdzie
    siakieś 480 zeta (bez belki) plus te 1,2% które jest kapitalizowane
    miesięcznie

    No to wydaje mi się, że na obecną "koniunkturę" bankową jest dobrze :)
    i warto składać dalej ;)
    ----

    Dokopałem się do analizy ...

    (...) Która z opcji jest najbardziej korzystna? W przypadku opcji
    5-letniej zarobione odsetki odpowiadają rachunkowi/lokacie z
    oprocentowaniem około 3,06%. Opcja 10-letnia zarabia na około 3,18% w
    skali roku, a opcja 15-letnia: 3,14%. Jeśli posiadamy lub dorobimy się
    dzieci - automatycznie zarobimy więcej.

    Co ciekawe opcje 5-, 10- i 15-letnie są... najmniej korzystne. Jeśli
    zależy nam na jak najwyższym oprocentowaniu, to najbardziej opłaca się
    wyjść z inwestycji po pierwszym lub drugim roku. Przykładowo po 12
    miesiącach wpłat po 200 zł zgarniemy łącznie 2460,88 zł (2400 zł
    kapitału + odsetki + 48 zł premii) czyli mniej więcej tyle, ile dałoby
    nam konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 5,7%! Oczywiście wtedy dużo
    bardziej opłaci się zadeklarowanie kwoty 600 zł, a nawet założenie kilku
    rachunków!

    https://livesmarter.pl/rusza-nest-bank-premia-do-30-
    procent-i-4-procent-na-lokacie/