  • 11. Data: 2002-03-12 18:46:01
    Temat: Re: Nazewnictwo rachunek-konto
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    news:a6kn50$cu$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Wiesław Sawicki"
    >
    > ostatnio wszyscy maja "pakiety" a nazwy ich nazwy handlowe mylone sa z
    > nazwa BANKU
    > nazwy bankow tez sie wszystkim merdaja, bo nikt nie umie za tym nadazyc z
    > wyjatkiem kilkau maniakow z pbb ;-)))
    > Jak widzisz twoj problem nalezy do tych mniej istotnych i jest na ogol
    > zdefiniowany w kazdym regulaminie prowadznia konta/rachunku ;-))
    > *** blad ***

    Czyli, ze banki moga dowolnie rozne pojecia np. dolar - bilet platniczy
    emitowany przez Narodowy Bank Polski

    pozdr

    Wieslaw Sawicki

  • 12. Data: 2002-03-12 19:05:32
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    > Użytkownik "Wiesław Sawicki"

    > mam nadzieje ze bedziemy mieli EUR, chociaz UPR widzialby chetniej dolary
    > ;-))
    > *** blad ***

    A co to ma do rzeczy? Moze bank nazwac bilety NBP dolarem i prowadzic
    rachunek w dolarach czy nie?

    pozdr
    Wieslaw Sawicki

  • 13. Data: 2002-03-12 21:14:26
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    10101010-16577-222-3

    10101010 - nr rozliczeniowy banku
    16577 - rachunek
    222 - konto
    3 - subkonto

  • 14. Data: 2002-03-12 21:53:45
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    > Użytkownik "Wiesław Sawicki" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nie moze... z dwoch przyczyn...
    > 1/ jest to regulowane ustawowo
    A ktora to ustawa reguluje?

    > 2/ Z biletami pozegnalismy sie juz kilka lat temu ;)
    Ale idzie stare, wroca i bilety. Beda to bilety do normalnego
    banku.

  • 15. Data: 2002-03-12 21:59:16
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    > Użytkownik "Wiesław Sawicki" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > To nie calkiem tak. W polskim prawodawstwie nie uzywa sie chyba slowa
    konto.
    > IMHO 'konto' nalezy traktowac raczej jako produkt, najczesciej jest on
    > pakietowy [Ekstrakonto, Eurokonto, Superkonto, czy po prostu Konto
    > Osobiste]. W jego sklad wchodza rachunki... biezacy, oszczednosciowy,
    > kredytowy, kartowy itd...
    > Aha, czesto sie zdarza, ze np rachunek kartowy jest subkontem do rachunku
    > glownego ;)
    >
    > Maciej

    A mnie uczyli, ze klient podpisuje z bankiem umowe na prowadzenie
    RACHUNKU bankowego. Ewidencja srodkow zlozonych przez klienta
    lub srodkow uzyczonych przez bank klientowi ewidencjonuje sie
    na odpowiednich KONTACH systemu ksiegowego zgodnie z ustawa
    o rachunkowosci. Dlatego zmiane znaczenia tych pojec odbieram bardzo
    zle. Juz niedlugo moze sie okazac, ze uzyskany kredyt jest depozytem
    zlozonym przez bank u klienta i kiedy bank wycofuje depozyt nalezy
    doliczyc dodatkowa danine na belke.

    pozdr

    Wieslaw Sawicki

  • 16. Data: 2002-03-12 22:24:28
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > To nie calkiem tak. W polskim prawodawstwie nie uzywa sie chyba slowa
    konto.
    Zgadza sie. Nie wiem jak innych ustawach, ale KC uzywa terminu: rachunek
    bankowy. Nie jest wykluczone, ze np. prawo bankowe nie jest zgodne w tej
    terminologii (nie chce mi sie sprawdzac), co w naszym kraju jest bardzo
    mozliwe. Wystarczy spojrzec na ksh, kc, krs, ustawe o dzialalnosci
    gospodarczej i ustawe o rachunkowosci tam te same terminy oznaczaja zupelnie
    co innego. Ale to juz inna bajka...
    A cale zamieszanie bierze sie z tego, ze niektore banki w regulaminach
    kontem nazywaja zbior rachunkow bankowych (sic!), a inne (te lepsze hehehe)
    np. BRE - rachunek nazywaja rachunkiem. Stad tez sa umowy o prowadzenie
    rachunku(ow) bankowych (BRE) lub umowy o prowadzenie konta osobistego (ktore
    zgodnie z regulaminem jest rachunkiem bankowym lub zbiorem rachunkow
    bankowych) To na tyle :))
    Wierzcie mi dobry bank mozna poznac tez po dobrych umowach/regulaminach :))

  • 17. Data: 2002-03-13 09:38:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Nie pisalem o znakach pienieznych lecz o biletach. Jest to duza roznica.

    A ja napisalem juz wczesniej, ze biletow NBP nie ma juz od kilku lat :).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 18. Data: 2002-03-13 14:45:10
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    > Użytkownik "Wiesław Sawicki" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim
    > Art. 31. Znakami pieniężnymi Rzeczypospolitej Polskiej są banknoty i
    monety
    > opiewające na złote i grosze.
    >
    > Maciej
    >
    > PS Softbank przeniosl sie do USA? Czy tylko zegary w Waszych komputerach
    nie
    > toleruja naszej strefy czasowej? ;)

    Ciesze sie, za czytasz poza wierszami ale smuci mnie to, ze nie czytasz
    dokladnie.
    Nie pisalem o znakach pienieznych lecz o biletach. Jest to duza roznica.

    pozdr
    Wieslaw Sawicki

    P.S.
    Softbank jest w Polsce i Japonii.Troche oddzialow Softbanku jest w Europie
    Zachodniej
    oraz w obu amerykach.