  • 1. Data: 2002-03-12 09:31:07
    Temat: [OT] - ulga budowlana
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Trochę off topic - ale ciężko dopasować inną grupę do mojego pytania:
    Tu jest masa fachowców, siedzących w temacie, więc pewnie coś ktoś wie :-)
    W zeszłym roku mówiło się pewnego rodzaju "uldze budowlanej" ktora
    miała wejść w tym roku. Polegać miała na jakimś dofinansowaniu odsetek
    od kredytu (nawet do 50%) z budżetu, w zależności od dochodów.
    Kredyt mógł być przeznaczony na zakup mieszkania na rynku pierwotnym
    o metrażu nie większym niż 50 m kw.
    Później coś w tym projekcie zmieniono.
    Była mowa o 70 m kw. I zaczęto mówić o okazyjnym oprocentowaniu kredytu
    a nie o możliwości odpisania odsetek od podatku... itp, itd...
    Wszystko to w szczątkowych wersjach pozbierałem w różnych miejscach.
    I pytanie: skąd można dowiedzieć się konkretów ?
    Gdzie można coś PEWNEGO wyczytać o jakichś planach wprowadzenia nowej
    ustawy, pomagającej w zakupie mieszkania ?
    Słyszeliście coś o tym ?
    Dzięki z góry za info.

  • 2. Data: 2002-03-12 09:54:47
    Temat: Re: [OT] - ulga budowlana
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gdzie można coś PEWNEGO wyczytać o jakichś planach wprowadzenia nowej
    > ustawy, pomagającej w zakupie mieszkania ?

    Ulga, o której mówisz pozwala na odpisywanie odsetek od kredytu zaciągniętego
    na określony w ustawie cel (zakup nowego mieszkania, budowa mieszkania/domu
    itd.) od podstawy opodatkowania - na razie brzmi jak z ustawy. A językiem
    normalnym: możesz zaciągnąć kredyt o limicie maksymalnym 189000 PLN (70m2 *
    2700/1 m2) od którego co roku możesz odliczać zapłacone odsetki (będziesz
    potrzebował zaświadczenia z banku) od dochodu brutto. Jeżeli kredyt będzie
    większy aniżeli 189000 PLN, to odsetki i tak będziesz mógł odliczać od
    189000PLN. PEWNEGO nie ma nic - jak dzwoniłem w tej samej sprawie do Urzędów
    Skarbowych (bodaj 5 jeśli dobrze pamiętam) to sam słyszałem szum przewracanych
    stron ustawy, co dowodzi że "obrońcy" - nie mylić z poborcami - naszych
    finansów za bardzo jeszcze w temacie się nie poruszają.

  • 3. Data: 2002-03-12 10:11:08
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Może cos takiego się przyda ? :-)))

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/ustawa_z_dnia_2