  • 71. Data: 2020-03-24 20:50:48
    Temat: Re: Nadchodzi podwy?ka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Transport leży. To paliwa mniej potrzeba i tu nic zmienić się nie powinno.

    Ceny spadaja wlasnie dlatego, ze transport lezy. Jesli masz w zbiorniku 20
    tysiecy litrow to lepiej sprzedac ze strata i nastepne kupic taniej niz
    trzymac w nieskonczonosc. Marza pompiarza jest relatywnie niewielka,
    wiekszosc ceny stanowia podatki.

  • 72. Data: 2020-03-24 21:39:32
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Podzielam ten pogląd. Autorytety ekonomiczne twierdzą dosyć
    > zgodnie że wprowadzenie euro wspomogłoby naszą gospodarkę przez
    > obniżenie/likwidację różnych zbędnych kosztów. Ale primo, trzeba
    > by podjąć ryzyko że nie spodoba się to wyborcom.

    Ciekawe czy kiedyś przyjmiemy euro i jak zaciekła będzie
    wojna domowa polsko polska

    --
    Piotrek

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 73. Data: 2020-03-24 23:30:39
    Temat: Re: Nadchodzi podwyzka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5e79f042$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Transport leży. To paliwa mniej potrzeba
    > i tu nic zmienić się nie powinno.

    Orlen ratuje się produkcją dezynfektorów. ;)
    https://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/PKN-ORLE
    N-zwiększa-produkcję-płynu-do-dezynfekcji-rąk.aspx

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 74. Data: 2020-03-24 23:34:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "brum" 5e7a6499$0$518$6...@n...neostrada.pl

    > trzymac w nieskonczonosc.

    Oksydacja...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 75. Data: 2020-03-24 23:39:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5e7a0d40$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > Z tego, co wiem, to ten, co w Polsce jest
    > zarejestrowany jako Kościół Katolicki w Polsce

    To chyba ten protestancki: ;)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_Polskokatolick
    i_w_Rzeczypospolitej_Polskiej

    > i ma Konkordat podpisany.

    To raczej łaciński -- rzymskokatolicki (ze stolicą
    w Rzymie i najwyższym biskupem w Rzymie), skoro tak
    niepolskie słowo... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 76. Data: 2020-03-24 23:40:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Nie jedynym, choć zapewne jednym z poważniejszych.

    A te inne?

    > Przy czym zauważ, ze
    > od momentu, gdy mogliśmy EURO wprowadzić kilka różnych partii rządziło i
    > nikt się na to EURO nie zdecydował.

    Kilka to przynajmniej ile?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2020-03-25 02:12:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Olin napisał(a) w wiadomości: <16zumhqvepjxu.1wqxisqjcfe0g$.dlg@40tude.net>...
    >Dnia Tue, 24 Mar 2020 14:53:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    [...]
    >Niemcy jakoś sobie z tym poradzili. Tam podatnik deklaruje, czy chce płacić
    >podatek kościelny, tzw. Kirchensteuer, a jeśli tak to komu.

    Z tego powodu Niemcy "wypisują" się z kościoła (podobno niektórzy nawet
    nie wiedzą z którego) by tego podatku nie płacić.
    A jaka biurokracja:
    https://euro-tax.pl/blog/kirchensteuer-niemiecki-pod
    atek-koscielny-w-pigulce/
    Może jednak darujmy sibie...

    Arek

  • 78. Data: 2020-03-25 03:20:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Boguś napisał(a) w wiadomości: <5e79e11c$0$524$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    >01.01.2020 4054 zł/m^3
    >22.02.2020 4069 zł/m^3
    >17.03.2020 3167 (78.1% w stosunku 01.01.2020 => 5.30*78.1% = 4.06 !!!!!)
    >24.03.2020 3057 (75.4% w stosunku 01.01.2020 => 5.30*76% = 4.00 )
    >
    >Ty się dziwisz, że cena detaliczna spadła z 5,30 do 4,98 zł, a powinna co najmniej
    >do 4.06 zł !!. (przyjmuję, 7 dni to opóźnienie między zakupem paliwa i
    >dostarczeniem go do stacji). Ewentualnie nieco więcej bo koszty transportu nie
    >spadły zbytnio, oraz zwiększenie marży stacji. Ale to zwiększenie pośrednich
    >kosztów może być 0.10-0.15 zł a nie 0,92 zł (4,98-4.06)

    Tu jest od ceny netto
    http://www.popihn.pl/struktura_ceny_paliwa.php
    trochę już nieaktualne:
    http://uhy-pl.com/aktualnosci/przedsiebiorstwa-w-eur
    opie-placa-podatki-od-paliw-o-18-wyzsze-
    niz-srednia-swiatowa/

    Gdzieś widziałem ile % ceny paliwa stanowi surowiec (zakup ropy).
    Tu niestety dane z 2008 - droga ropa ale tani dolar
    https://nczas.com/2008/07/01/podatki-w-benzynie-dlac
    zego-w-usa-jest-dwa-razy-taniej/

    Ktoś pisał, że z 1000 litrów dobrej (lekkiej) ropy można wytworzyć prawie 500 litrów
    benzyny
    i prawie 300 diesla. Do tego energia i procesy uszlachetniania.
    Tu inne proporcje
    http://weglowodory.pl/barylka-ropy-naftowej/
    Ale tu, że tylko 200 litrów benzyny, reszta to olej i inne.
    https://www.auto-swiat.pl/porady/10-faktow-wszystko-
    co-warto-wiedziec-o-benzynie/mtmk1mx

    Arek

  • 79. Data: 2020-03-25 03:21:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5e78846c$0$524$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >"J.F." 9g49swnpawvo.sico158ljx2o$....@4...net

    >Ale z czego ?

    Wydrukuje się.

    >NBP udzieli bankom pomocowych kredytow, pod warunkiem ze kupia
    >obligacje ?

    NBP rozpoczął skup obligacji na wolnym rynku. Zainteresowanie
    umiarkowane.

    >Czy im szybciorem uwolni rezerwy obowiazkowe, zeby nie mieli innej
    >mozliwosci zainwestowania ? :-)

    >Fryzjerzy,

    Owszem, ale można pójść za miesiąc-dwa...

    >silownie, kina, restauracje,

    Tu owszem, chyba, że pakiety świczeń płatne on-line + dostawa rekwizytów.

    >komunikacja miejska ...

    Chyba wszędzie deficytowa. Straci komercyjny transport osób.

    >Jak kazdy zacznie miec to na uwadze i oszczednie wydawac, to prezydent
    >sie zdazy pochwalic utrzymaniem inflacji w ryzach przed wyborami :-)

    Chyba aż takim durniem nie jest.

    >Cos w tym moze byc ... i co - system placenia internetowy trzeba
    >bedzie wdrozyc ?
    >Bo taca spadnie :-)

    Upowszechnią się darowizny. Gorzej, bo mogą wprowadzić podatek
    kościelny albo wersję light przy rozliczeniach PIT.

    Z zespołami A, B, C... nigdy się ze sobą nie kontaktującymi
    - w razie czego tylko jeden zespół na kwarantannę.
    Praktykowane m. in. w ratownictwie medycznym, tylko personelu
    brakuje...

    >A to akurat juz dawno bylo, ale jednak na badanie musiales pojsc :-)

    A ja muszę i nie wiem kiedy...

    >Tez juz bylo, ale teraz moze dostac kopa ...

    I okaże się, że niektóre firmy w ogóle nie muszą mieć siedzib.
    Chyba, że w domu właściciela/szefa w jego laptopie.
    Albo na odwrót - wzrośnie popyt na jednoosobowe pokoje
    (zamiast open room) z co najmniej umywalką, może ubikacją
    i oddzielnym wyjściem...

    A teraz pomyślcie o tych co nie mają smartfona, netu i nowszego kompa.

    Arek

  • 80. Data: 2020-03-25 06:53:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Posługuj się medianą.