  • 1. Data: 2020-03-20 10:25:57
    Temat: Bank moze zmienic obciazenie rachunku?
    Od: k...@g...com

    Witam.
    Moja sytuacja chronologicznie:

    1. Zakup karta na amazon.
    Data zakupu 15.03.
    Kwota zaplacona 138 zł (zapłaciłam w usd).

    2. Dzis 20.03 w historii widzę, że 138 zł zniknelo z 15.03, natomiast pod dzisiejszą
    datą 20.03 pojawilo sie obciążenie 146 zł "amazon".

    Czy to reklamować? Pytam zeby się nie wyglupić, bo może o czymś nie wiem, moze
    bankowi wolno tak zrobić? Może sklep tak może zrobić?
    Prosze poradzić, co moge teraz zdziałać. Reklamować?
    Mam obawy czy jutro bank nie wstawi nowej kwoty np. 156 lub jeszcze wyzszej.

    Majka (f)

  • 2. Data: 2020-03-20 11:44:33
    Temat: Re: Bank moze zmienic obciazenie rachunku?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2020 10:25:58 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    > Prosze poradzić, co moge teraz zdziałać. Reklamować?
    > Mam obawy czy jutro bank nie wstawi nowej kwoty np. 156 lub jeszcze wyzszej.

    Hmm, a co to za karta z którego banku?
    146/138=105,8% - to wskazywałoby na kredytówkę citi.
    Oczywiście w sytuacji, jeśli bank nie zakłada blokady z prowizją - oraz rozliczył po
    kursie z dnia sprzedaży, a nie rozliczenia - tu miałabyś szczęście, dolar 15 marca (a
    właściwie to 13 albo 16) ok. 3,90 - a wczoraj już 4,25, dzisiejszego kursu jeszcze
    nie ma - a to NBP, bank-wystawca karty mógł nową tabelę o 8 rano opublikować - a
    4,25/3,9=109% - bo jednak rozliczenie z datą dzisiejszą, więc mogło wyjść i ponad
    150zł.

    Ogólnie działa to tak, że bank nie "zmienił obciążenia", bo tego robić mu nie wolno.
    15 marca założył blokadę, a 20 marca obciążył rachunek, bo przyszło rozliczenie od
    organizacji kartowej.

  • 3. Data: 2020-03-20 14:18:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Prosze poradzić, co moge teraz zdziałać. Reklamować?
    >Mam obawy czy jutro bank nie wstawi nowej kwoty np. 156 lub jeszcze

    Pytanie podstawowe - czy to bylo obciazenie, czy blokada ?
    Tak to ogolnie dziala, szczegolnie przy zagranicznych, ze najpierw
    jest blokada, a po paru dniach konkretne rozliczenie po kursie.
    Z możliwą prowizja banku.
    Choc niektore doliczaja prowizje po czasie.

    A ja mialem kiedys inny przypadek - doladowuje telefon z bankomatu.
    Mieli, mieli i cos mowi o blędzie.
    Wyciagam inna karte, mieli, mieli i znow o bledzie.

    W historii w obu bankach - jest transakcja.

    Po paru dniach - w jednym banku jest zwrot oplaty i oczywiscie stare
    obciazenie,
    a w drugim - znikła transakcja.

    Wiec bank duzo moze.
    I chyba dlatego w historii niechetnie podaje stan konta po operacji,
    bo jak sie takie cuda maja dziac, to lepiej nie podawac.
    Ale jak sie sami w tym orientuja ?

    J.

  • 4. Data: 2020-03-20 14:24:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 10:25, k...@g...com pisze:
    > Witam.
    > Moja sytuacja chronologicznie:
    >
    > 1. Zakup karta na amazon.
    > Data zakupu 15.03.
    > Kwota zaplacona 138 zł (zapłaciłam w usd).

    Jak zapłaciłaś w USD, to w tej walucie rozliczą.

    > 2. Dzis 20.03 w historii widzę, że 138 zł zniknelo z 15.03, natomiast pod
    dzisiejszą datą 20.03 pojawilo sie obciążenie 146 zł "amazon".

    Znikneło 138 z konta czy blokada na tyle była?

> [...]
    > Prosze poradzić, co moge teraz zdziałać. Reklamować?
    > Mam obawy czy jutro bank nie wstawi nowej kwoty np. 156 lub jeszcze wyzszej.

    Już Dawid widzę wyjaśnił jakie mogą być różnice, ale raczej nie
    zmieniono obciążenia,
    tylko rozliczyli po innej kwocie niż założona wcześniej blokada.
    Przyczyn może być wiele - u mnie kiedyś na walutowej karcie blokada
    w walucie karty różniła się o jakieś drobne w stosunku do kwoty
    transakcji -
    aż oglądałem paragon ze stacji i marketu, bo było to co najmniej dziwne
    ale końcowe rozliczenie było zgodne z zapłaconą w walucie kwotą.
    Jak zmienił się bank obsługujący kartę, to już jest normalnie.

  • 5. Data: 2020-03-23 16:30:08
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Wszystkie moje zagraniczne zakupy kartą rozliczane w zł. były blokowane kwotą wyższą
    niż kurs w danym dniu.
    Potem po kilku dniach rozliczane po realnym kursie niższym niż w momencie blokady.
    Widocznie banki w ten sposób zabezpieczały się przed wzrostem kursu pomiędzy blokadą
    a faktycznym rozliczeniem.
    Teraz jest jednak sytuacja wyjątkowa i blokada nie uwzględniła gwałtownego wzrostu
    kursu $.
    I tym samym rozliczenie po kilku dniach było wyższe niż blokada....

    pozdrowienia Piotr W.

  • 6. Data: 2020-03-31 14:32:20
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 marca 2020 11:44:34 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    wolno.
    > 15 marca założył blokadę, a 20 marca obciążył rachunek, bo przyszło rozliczenie od

    Bank envelo/pocztowy, karta płatnicza zwykła normalnie wydawana do rachunku, kurs
    dolara 15 marca był wg banku 4,05.

  • 7. Data: 2020-03-31 14:41:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Bank envelo/pocztowy, karta płatnicza zwykła normalnie wydawana do
    >rachunku, kurs dolara 15 marca był wg banku 4,05.

    Kurs biora z dnia rozliczenia, a to moze byc pozniej.

    J.

  • 8. Data: 2020-03-31 15:40:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 14:32:22 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

> [...]
    150zł.

    > Bank envelo/pocztowy, karta płatnicza zwykła normalnie wydawana do rachunku, kurs

    To ile zapłaciłaś? 34,07$?
    Zapytaj jeszcze banku, po ile wg nich był dolar 20 marca - może po 4,28?