  • 21. Data: 2020-03-23 16:27:23
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5e78cfb0$0$17362$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 23.03.2020 o 12:27, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    >W wielu krajach nie ma czegoś takiego, jak taca, tylko Kościoły żyją
    >odpisu od podatku. Coś, jak teraz u nas ten 1% na organizacje. U nas
    >też
    >był taki plan, ale z tego co wiem Kościół Katolicki się sprzeciwił.

    Widac policzyl, ze z tacy wiecej dostanie :-)

    Na opolszczyznie widzialem na lawkach tabliczki, kto tu siedzi.
    Ciekawe, ile to kosztuje :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-03-23 16:37:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 16:27, J.F. pisze:

    > Widac policzyl, ze z tacy wiecej dostanie :-)

    Bardziej chodziło o to, że wówczas te dochody byłyby bardziej
    kontrolowalne.

    > Na opolszczyznie widzialem na lawkach tabliczki, kto tu siedzi.
    > Ciekawe, ile to kosztuje :-)

    I co zrobić, jak na Twojej ławce ktoś inny siedzi?

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-03-23 16:43:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 16:10, J.F. pisze:

    > UOKiK napuscic, tylko kto mialby ich wspomoc ... KAS, ABW, CBA, CBŚ ?
    > Niech zaloza podlsuch na telefony :-)

    Jesteś mało oryginalny, ale się nie udało potwierdzić :-)

    > Jak ropa pojdzie w gore, zlotowka spadnie, to dla tych kilkunastu gr
    > oplaty nie bedzie Ci sie oplacilo 80 km jezdzic :-)

    Oczywiście, choć dla sportu jeżdżę dla kilku 5 km, gdzie na MOYA mam
    taniej, niż ORLEN. Choćby po to, by popierać tych, co taniej sprzedają.

    > Ale warto wiedziec, ze jest alternatywa :-)

    > Ta, to mi sie w 2004 podobalo. Limit piwa na osobe 110 litrow ...
    > pojechac z przyczepka w 4 osoby i pokazac celnikom ... palec :-)
    > Teraz chyba nawet limitu nie ma ...
    > Ale roznice w cenie byly takie duze, czy gorale mocne glowy maja ? :-)

    Nioe, no różnice były. Po tamtej stronie 0,7 kosztowała na polskie 18
    zł, zaś u nas w tym czasie coś koło 30 zł. Ale to dawne czasy. Natomiast
    nam tu limity nie przeszkadzały. Koleżanka mieszka 200 metrów od
    granicy. Można byłe w te i na zad jeździć i u niej przed domem
    przytrzymać :-)

    Tylko ja średni pijak jestem. Celnicy dziwili się, że wino woziłem. Bo
    mieli tanie węgierskie i dobre. Potem wpadłem na to i do Węgrów zacząłem
    jeździć. 200 km, ale oryginalny TOKAI po 4~5 zł/l w Tokaju można kupić w
    winnicy.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2020-03-23 17:33:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5e78cfb0$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    > W wielu krajach nie ma czegoś takiego, jak taca, tylko Kościoły żyją z
    > odpisu od podatku. Coś, jak teraz u nas ten 1% na organizacje. U nas też
    > był taki plan, ale z tego co wiem Kościół Katolicki się sprzeciwił.

    Wiesz, który dokładnie? -- katolickich jest sporo... ;)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_Polskokatolick
    i_w_Rzeczypospolitej_Polskiej
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_Narodowy_Kośció
    ł_Katolicki (ten jest w Hameryce)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_łaciński

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościoły_greckokatolic
    kie
    (ta masz dużo)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2020-03-23 17:35:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5e78d7a1$0$501$6...@n...neostrada.pl

    > I co zrobić, jak na Twojej ławce ktoś inny siedzi?

    Wezwać straż kościelną -- jak z samochodem na Twym miejscu...
    [można też kichnąć lub kaszlnąć i opowiadać o niedawnej podróży do Ojca św....]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2020-03-23 17:43:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.03.2020 o 15:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Az tak calkiem inne to pewnie nie, bo Orlen ma tam pewnie wiecej stacji
    > niz 20 :-)

    Ale też więcej niż jedną cenę na totemie.
    Jednakowa za 95, ale inna za 98, albo za ropę, albo...

    MJ

  • 27. Data: 2020-03-23 19:19:09
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > I co zrobić, jak na Twojej ławce ktoś inny siedzi?

    Poza Malopolska i Podkarpaciem w kosciolach nie ma tlumow, wiec tabliczki
    nie przeszkadzaja. Zreszta to nie terazniejszy wymysl, tylko sprzed wiekow,
    gdy miejsca w lawkach, zwlaszcza przednich, nalezaly do zamoznych.
    A co do paliwa - ropa staniala mocno, a popyt znaczaco sie zmniejszyl, to i
    ceny spadly. Plotki o ustalaniu cen paliwa nie sa wiarygodne. Stacje, nie
    dosc, ze naleza do roznych wlascicieli, to jeszcze niektore naleza do
    koncernow. Czesc z nich to franczyza, ale tylko czesc.

  • 28. Data: 2020-03-23 21:51:06
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-03-23 o 19:19, brum pisze:

    > Poza Malopolska i Podkarpaciem w kosciolach nie ma tlumow, wiec tabliczki
    > nie przeszkadzaja. Zreszta to nie terazniejszy wymysl, tylko sprzed wiekow,
    > gdy miejsca w lawkach, zwlaszcza przednich, nalezaly do zamoznych.

    Już kiedyś się nad tym zastanawiałem - przecież na tych tabliczkach nie
    ma wygrawerowanych godzin, a w danym kościele zazwyczaj jest więcej niż
    jedna msza dziennie. To co, ci zamożni bywali na każdej mszy? Bardzo w
    to wątpię. A więc jak to było?

    --
    P.

  • 29. Data: 2020-03-23 22:00:56
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Poza Malopolska i Podkarpaciem w kosciolach nie ma tlumow, wiec tabliczki
    > nie przeszkadzaja. Zreszta to nie terazniejszy wymysl, tylko sprzed wiekow,
    > gdy miejsca w lawkach, zwlaszcza przednich, nalezaly do zamoznych.

    U mojej śp.Babci były w kosciele takie wizytówki na ławkach
    - zapytałem skąd się to wzięlo? i ponoć proboszcz zbierał kasę na ławki
    jak wyposażali kościół. Kto sie zrzucił to miał wizytówke.
    A że wioska niezbyt wielka i wszyscy się znali, to obowiązkiem było
    ustąpienie miejsca osobie jeśli na danej mszy się pojawiła a ktoś ją
    "podsiadł" :)

  • 30. Data: 2020-03-23 22:03:37
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > OK! To może być jakiś argument, tylko, że po pierwsze teraz sprzedajemy
    > paliwo wyprodukowane z ropy kupionej pewnie kilka miesięcy temu, a po
    > drugie w cenie detalicznej paliwa jest masa podatków. Kiedyś spotkałem
    > się ze stanowiskiem, że Stacja Paliw na jednym litrze zarabia kilka
    > groszy. To skąd spadek ceny o 30 groszy?

    W moim grajdole E95 Orlen 4.50, prywaciarz 4.05, Auchan 3.99

    Pozdro