  • 1. Data: 2006-09-07 22:48:38
    Temat: Na co chip?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Czy ktos moze wie po co sa chipy na kartach? Odebtalem dzis karte BZ WBK, po
    drodze do domu wstapilem do Carrefoura. Przy kasie wyciagam swoja nowa
    karte... kasjerka przeciaga przez czytnik kart magnetycznych i prosi o
    wprowadzenie PINu.
    Jak widze niewiele sie zmienilo od 5 lat, wtedy wlasnie dostalem swoja
    pierwsza karte z chipem. Karta byla przeciagana przez czytnik kart
    magnetyczny, a ja bylem proszony o podpis. Teraz zamiast niego jest PIN. I
    dzieje sie tak mimo tego, ze przy PINpadzie znajduje sie czytnik kart
    chipowych.
    Hehe... kilka osob pisalo o tym, ze nie spotkali sie z wypukla VISA przy
    ktorej wymagany jest PIN. Na pewno taka karte mozna otrzymac w BZ WBK ;).

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2006-09-08 05:29:46
    Temat: Re: Na co chip?
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Hehe... kilka osob pisalo o tym, ze nie spotkali sie z wypukla VISA przy
    > ktorej wymagany jest PIN. Na pewno taka karte mozna otrzymac w BZ WBK ;).

    A ty nie czytasz postów od wielu miesięcy, gdy się o tym pisze...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 3. Data: 2006-09-08 05:48:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote in message

    > A ty nie czytasz postów od wielu miesięcy, gdy się o tym pisze...

    Od dluzszego czasu czytam wybiorczo, czasu nie starcza na wszystkie...

    MK

  • 4. Data: 2006-09-09 10:03:39
    Temat: Re: Usuwanie paska - Na co chip?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > drodze do domu wstapilem do Carrefoura. Przy kasie wyciagam swoja nowa
    > karte... kasjerka przeciaga przez czytnik kart magnetycznych i prosi o

    Chyba nikt nie znalazl uzasadnienia. Ja jednak postanowilem, ze zmusze
    sprzedawcow do uzywania chipa. Jedyna droga wydaje sie byc usuniecie zapisu
    z paska magnetycznego. Poniewaz nie mam specjalistycznego sprzetu, wiec moze
    podsuniecie pomysl jak to zrobic bezpiecznie domowym sposobem?
    Warunki jakie musza byc spelnione:
    1/ nie moze zostac uszkodzony chip, ani zapisane na nim informacje
    2/ nie moze zostac mechanicznie/fizycznie uszkodzona karta.

    MK

  • 5. Data: 2006-09-09 10:34:14
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

> [...]
    > 1/ nie moze zostac uszkodzony chip, ani zapisane na nim informacje
    > 2/ nie moze zostac mechanicznie/fizycznie uszkodzona karta.

    Podobno nie należy kłaść kart na taśmie przy kasie, bo mogą się
    rozmagnesować. Może zatem kładź często? :)

  • 6. Data: 2006-09-09 12:34:33
    Temat: Re: Dane usuniete - Na co chip?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> wrote in message

    > Podobno nie należy kłaść kart na taśmie przy kasie, bo mogą się
    > rozmagnesować. Może zatem kładź często? :)

    Hehe... po troche ponad godzinnym lezakowaniu na dosc silnym magnesie,
    bankomat zwrocil komunikat "Twoja karta jest nieczytelna lub zle wlozona".

    Zalety:
    - karta stala sie bezpieczniejsza, proste skopiowanie paska nie pozwoli na
    dokonanie fraudu
    - skradzinej karty z poznanym PIN-em nie mozna uzyc w prawie zadnym
    bankomacie (w Polsce na palcach mozna policzyc bankomaty obslugujace karty
    mikroprocesorowe)
    - nie ma mozliwosci pomieniecia uzycia mikroprocesora

    Wady:
    - ograniczenie funkcjonalnosci karty do uzycia w POSach z czytnikiem kart
    mikroprocesorowych oraz transakcji MO/TO/IO
    - brak mozliwosci zmiany PIN-u.

    Teraz nadszedl czas na step 2, czyli testowanie karty bez paska
    magnetycznego. Jesli testy sie nie powioda pozostanie karta wirtualna z ew.
    mozliwosc dokonywania z niej przelewow ;).

    MK

  • 7. Data: 2006-09-09 23:40:57
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    MK napisał:
    > Hehe... po troche ponad godzinnym lezakowaniu na dosc silnym magnesie,
    > bankomat zwrocil komunikat "Twoja karta jest nieczytelna lub zle
> [...]

    Bankomaty BZ WBK oraz Kredyt Banku posiadają czytniki chipów oraz opcję
    zmieniania PIN-ów, więc może w nich da się wykonać tę operację (pod
    warunkiem, że nie jest to opcja zastrzeżona tylko dla kart banków, do
    których te ATM-y należą).

    K.

  • 8. Data: 2006-09-11 23:20:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krystek" <k...@p...space.mailbox> wrote in message
    o.chomik...

> [...]
    > zmieniania PIN-ów, więc może w nich da się wykonać tę operację (pod
    > warunkiem, że nie jest to opcja zastrzeżona tylko dla kart banków, do

    Faktycznie w bankomacie WBK mozna dokonac wszystkich operacji. Po wlozeniu
    karty bylo slychac kilka prob odczytu danych z paska, juz myslalem ze
    wypluje mi karte z informacja, ze dane sa nieczytelne. Pojawilo sie jednak
    normalne menu, na wszelki wypadek sprawdzilem jeszcze raz w bankomacie
    Euronetu, a tak komunikat, ze karta uszkodzona lub nieczytelna.
    Dzis ze swoja 'chip only' karta wrocilem do Carrefoura (W-wa Targowek -
    czytnik w kasie + PINpad z czytnikiem kart magnetycznych i
    mikroprocesorowych, aklajer Polcard?)... okazalo sie, ze kart
    mikroprocesorowych nie obsluguja. Kasjerka probowala sztuczek w torba
    foliowa, ale nie pomoglo... pasek nie dal sie odczytac ;)
    Wieczorem przeprowadzilem kolejna probe w Galerii Mokotow (aklajer eService,
    POS GSM + PINpad), sprzedawca przeciagnal karte przez czytnik magnetyczny (w
    tej samej szczelinie znajduje sie czytnik kart mikroprocesorowych?) -
    transakcja zakonczona z powodzeniem (online'owa autoryzacja PINem).

    cdn...

    MK

  • 9. Data: 2006-09-12 23:27:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > tej samej szczelinie znajduje sie czytnik kart mikroprocesorowych?) -
    > transakcja zakonczona z powodzeniem (online'owa autoryzacja PINem).

    Widocznie slabo karte skasowales i akurat ten terminal przeczytal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-09-13 06:10:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Widocznie slabo karte skasowales i akurat ten terminal przeczytal.
    > --

    Dokladnie tak.. Byc moze POSy eService maja lepsza korekcje bledow. Zupelnie
    zapomnialem, ze wystarczy spojrzec na symbol przy nazwie karty, w tym
    wypadku jest (C), a to powinno mi odrazu powiedziec, ze pasek ciagle jest do
    odczytania. Karta spedzila jeszcze kilka godzin w srodowisku magnetycznym...
    zobaczymy co bedzie dalej. Na razie probowalem 3 razy uzyc karty, wszystkie
    proby bez sukcesu (sukces = wykorzystania chipa).

    MK