  • 1. Data: 2006-09-07 18:18:40
    Temat: Wynajem dlugoterminowy vs. leasing
    Od: "Arkadiusz Jadczak" <a...@e...pl>

    Witam!

    Szukam osob, ktore korzystaja z coraz bardziej modnego wynajmu
    dlugoterminowego auta u dealera i wybraly wlasnie te forme zamiast leasingu
    auta na firme.

    Interesuje mnie czy sa jakies pulapki wynajmu dlugoterminowego, jak zalatwia
    sie formalmnosci, etc.

    Pozdrawiam,
    --
    Arkadiusz Jadczak

  • 2. Data: 2006-09-09 19:25:22
    Temat: Re: Wynajem dlugoterminowy vs. leasing
    Od: "WuTomek" <w...@p...fm>

    > Interesuje mnie czy sa jakies pulapki wynajmu dlugoterminowego, jak
    > zalatwia sie formalmnosci, etc.

    Wygodne ale drogie rozwiązanie, do polecenia tylko firmie nie liczącej się
    specjalnie z wydatkami. Brałem w wynajem dwa lata temu - może dzisiaj są
    lepsze warunki.
    --
    pzdr
    WuTomek

  • 3. Data: 2006-09-10 18:13:18
    Od: "Arkadiusz Jadczak" <a...@e...pl>

    Rozumiem. Jak robilem wstepne symulacje u pierwszego lepszego dilera to
    wyszlo rzeczywiscie nienajtaniej (az sie zdziwilem). Kuszace sa na pewno te
    wszystkie dodatkowe uslugi.

    A czy tzw. leasing z serwisem jest bardziej oplacalny od samego wynajmu? Jak
    to sie ma w ogole do "normalnego" leasingu?

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 4. Data: 2006-09-10 19:24:59
    Od: "WuTomek" <w...@p...fm>

> [...]
    >
    > A czy tzw. leasing z serwisem jest bardziej oplacalny od samego wynajmu?
    > Jak to sie ma w ogole do "normalnego" leasingu?

    Nie za bardzo wiem o co chodzi z leasingiem z serwisem.

    Wynajem długoterminowy oznacza, że masz obsługę full, płacisz raty wysokie
    praktycznie jak w leasingu, ale w umowie nie ma określonej opcji ani kwoty
    wykupu. Po prostu oddajesz auto firmie wynajmującej po wygaśnięciu umowy.
    Czyli mówiąc po ludzku jesteś w plecy o wartość auta po terminie wynajmu.
    Umowy leasingu operacyjnego (najbardziej rozpowszechnionego w Polsce)
    przewidują opcję wykupu np. za 1 % wartości po spłacie/amortyzacji w 99%
    (jestem kiepki w ksiegowosci)po okresie umowy (np 3 latach) wykupujesz auto,
    sprzedajesz za te 40%-50% wartości i masz te pieniadze w garści. Nawet jak
    bierzesz full wypas ubezpieczenie z assistance w czasie obowiązywania umowy
    to dalej wychodzisz na plus w stosunku do wynajmu. W zasadzie jedyne co
    zostaje to kupno zimówek i firma ktora je przechowa.
    W obydwu przypadkach raty stanowia koszty firmy.

    Mój stan wiedzy nieco trąci myszką - mogło coś się zmienić.
    --
    pzdr
    WuTomek

  • 5. Data: 2006-09-11 05:34:19
    Od: "Arkadiusz Jadczak" <a...@e...pl>

    Wielkie dzieki za odpowiedz. Diler kusi wlasnie tymi full opcjami (zimowe
    opony, assistance, zastepcze auto, etc.) - praktycznie w ynajmie leje sie
    tylko paliwo... i placi za miesieczna fakture.

    Pogadam jeszcze ze znajoma ksiegowa jak to wyglada od strony kosztow - czy
    sa jakies roznice w odpisie VAT w przypadku wynajmu i leasingu.

    Leasing z serwisem ponoc jest korzystniejszy od wynajmu, ale co to jest tez
    trudno sie dowiedziec i Pan diler nie za bardzo umie wytlumaczyc.

    Jeszcze raz dzieki WuTomek!

  • 6. Data: 2006-09-11 12:45:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 Sep 2006 07:34:19 +0200, "Arkadiusz Jadczak"
    <a...@e...pl> wrote:

    >Leasing z serwisem ponoc jest korzystniejszy od wynajmu, ale co to jest tez
    >trudno sie dowiedziec
    leasing z serwisem to albo jeden przeglad za darmo (tzn wliczony w
    raty) albo za darmo (wliczony w raty) serwis wszelkich usterek
    pozagwarancyjnych przez okreslony czas z limitem km (np. 1 rok do
    35.000 km). Ta pierwsza opcja byla w Tojocie (hm, ladnie wyglada przez
    'j') a druga w Futura Leasing (Primecar management).

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 7. Data: 2006-09-12 17:55:40
    Od: "WuTomek" <w...@p...fm>

> [...]
    >
    > Leasing z serwisem ponoc jest korzystniejszy od wynajmu, ale co to jest
    > tez trudno sie dowiedziec i Pan diler nie za bardzo umie wytlumaczyc.

    Cieszę się że trochę pomogłem.
    Z tego co wiem od strony kosztów wygląda to podobnie. Nie wiem co Ci powie
    księgowa, ale ja po konsultacji z moim księgowym nie powtarzam wynajmu, choć
    teoretycznie firmę na to stać. W przypadku Forda Focusa w wersji troche
    lepszej np. silver wynajem kosztuje kilka (kilka bliżej dziesięciu) tysiecy
    więcej w skali 3 lat zakładając brak dużej awarii po okresie gwarancji.. U
    nas w firmie pierwsze auto jest w wynajmie, cztery następne są już
    leasingowane. Widać, że sprawia to troszkę więcej problemów, ale te problemy
    nie sa warte takiej kasy! Tym bardziej, że teraz prawie każda firma oferuje
    przedużenie gwarancji do trzech lat (u nas w firmie auta osobowe dłużej nie
    funkcjonują)
    Moim zdaniem jeśli ktoś jest wygodny i zachowaczy może wziąć auto w leasing,
    wykupić pakiet z assistance + auto zastępcze, do tego DAS, do tego gwarancję
    na trzy lata, czy na te sto kilkadziesiąt tysięcy km.i dalej będzie do
    przodu w stosunku do wynajmu o ładnych kilka tysięcy.
    Inaczej się przedstawia sytuacjia wprzypadku floty co najmniej kilkunastu
    aut w bogatej np. farmaceutycznej firmie, kiedy mobilność handlowca w aucie
    monitorowanym może być więcej warta niż wyżej wymienione sumy, lub w firmie
    wynajmującej auta. Wtedy pewnie są też spore upusty. Ja nie reprezentuję
    żadnej z powyższych i kilkadziesiąt tysięcy różnicy w skali trzech lat i
    kilku aut jest dla mnie warta świeczki.
    --
    pzdr
    WuTomek

  • 8. Data: 2006-09-22 07:59:45
    Od: "platini76" <p...@g...pl>

    Arkadiusz Jadczak <a...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > auta na firme.
    >
    > Interesuje mnie czy sa jakies pulapki wynajmu dlugoterminowego, jak zalatwia

    Troche sie nie zgodze z przedmowcami.

    Jezeli w gre wchodzi wynajem kilku czy kilkunastu samochodow, to wcale nie
    musi byc drogo. Przede wszystkim nie rozmawiaj z dealerem, ale znajdz w necie
    firmy, ktore oferuja wynajem dlugoterminowy, i popros o oferte. Jezeli nie
    masz wyraznych preferencji co do konkretnej marki, ale interesuje Cie auto z
    danego segmentu, to moga Cie milo zaskoczyc - u niektorych dealerow dostaja
    naprawde duze znizki na samochody. Wysokosc raty miesiecznej, jesli sie dobrze
    potargujesz, bedzie nieznacznie (kilka procent) wyzsza od RZECZYWISTYCH ,
    PELNYCH KOSZTOW zakupu i uzytkowania samochodow w takim samym okresie, jak
    umowa wynajmu - sprawdzilem to robiac symulacje na rozne okresy. Powod:
    wspomniane znizki przy zakupie aut. Oczywiscie firma wynajmujaca zarabia na
    serwisowaniu i obsludze.

    Potencjalne pulapki: przede wszystkim bardzo dokladnie przeczytaj umowe -
    bardzo rozbudowana. Zwroc uwage na wszelkie mozliwe kary. Sprawdz, co umowa
    przewiduje w przypadku kradziezy lub kasacji (podobnie trzeba na to uwazac
    przy leasingu). Sprawdz wylaczenia z opcji full serwis (za ktore sam
    zaplacisz), bo nigdy nie jest to naprawde full...

    platini

  • 9. Data: 2006-09-23 15:47:44
    Od: "WuTomek" <w...@p...fm>

    > Jezeli w gre wchodzi wynajem kilku czy kilkunastu samochodow, to wcale nie
    > musi byc drogo.

    Takie własnie przypuszczenie zostało wyrażone powyżej :) Ale odnoszę
    wrażenie, ze chodzi o jeden samochód.
    Nawiasem mowiąć przy leasingu sam negocjowałem z dealerem i z wyjatkiem
    twardogłowych gości od toyot daję się wyciagnać naprawdę duże zniżki, a
    jesli nie naciska się na super zniżki tylko na wyposażenie auta, to można
    być naprawdę sporo do przodu w stosunku do cennika. W przeciwieństwie do
    mieszkań, na nowe samochody chętnych za dużo nie ma.
    --
    pzdr
    WuTomek

  • 10. Data: 2006-09-24 16:41:56
    Od: "Arkadiusz Jadczak" <a...@e...pl>

    Hej!
    Czekam (juz ponad tydzien) na wycene Corolli w podlodzkim AMX. Zobacze co
    przygotuje. Ale dziekuje za trop z firmami wynajmujacymi - poszukam takowych
    i zobaczymy czy to jest konkurencyjne dla dilera.

    Jeszcze raz wielkie dzieki za rady!

    Pozdro,