  • 11. Data: 2006-09-13 10:57:07
    Temat: Re: Dane usuniete - Na co chip?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Dokladnie tak.. Byc moze POSy eService maja lepsza korekcje bledow.

    eService raczej nie produkuje terminali, mysle ze to dosc losowe.

    > Karta spedzila jeszcze kilka godzin w srodowisku magnetycznym...
    > zobaczymy co bedzie dalej. Na razie probowalem 3 razy uzyc karty, wszystkie
    > proby bez sukcesu (sukces = wykorzystania chipa).

    Najlepiej skasowac ja elektromagnesem zasilanym pradem przemiennym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2006-09-13 17:51:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > eService raczej nie produkuje terminali, mysle ze to dosc losowe.

    Ale ma wplyw na zainstalowane oprogramowanie :).

    MK

  • 13. Data: 2006-09-13 18:38:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Ale ma wplyw na zainstalowane oprogramowanie :).

    Obawiam sie ze wplyw zainstalowanego oprogramowania, cokolwiek by to
    nie znaczylo, na odczytywanie prawie skasowanych kart magnetycznych
    jest raczej dosc mierny.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2006-09-14 21:05:09
    Od: "TCI" <t...@t...com>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Ale ma wplyw na zainstalowane oprogramowanie :).
    >
    > MK

    Aby POS poprosil o odczyt chipa nie musisz kasowac paska magnetycznego ...
    :)

    w przypadku gdy POS obsluguje chipa, kasjerce nie uda sie zrobic transakcji
    z paska, chip zawsze ma priorytet
    wnioski z Twoich testów sa oczywiste ...

    nie doczytalem sie, jaka karte z chipem testujesz, Visa czy Mastercard ?

    tak wogóle to w Polsce trzech "eklajerów" obsluguje Visy z chipem,
    Mastercarda tylko jeden ...
    wiec jesli posiadasz MCarda z chipem z wykasowanym paskiem mag to na dzien
    dzisiejszy mozesz miec problemy z jej akceptacja

    jesli chcesz skutecznie skasowac pasek mag to samo "lezakowanie" na magnesie
    nie bedzie skuteczne, pole magnetyczne musi byc zmienne.
    proponuje polozyc karte na transformatorze lub recznie spowodowac aby pole
    mag bylo zmienne :)
    najpewniej unieruchomisz pasek przez jego mechaniczne uszkodzenie,
    poprzeczna rysa "do plastiku" na srodku paska

    pozdr
    Tomek

  • 15. Data: 2006-09-14 21:30:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "TCI" <t...@t...com> wrote in message news:eecg2d$a2n$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    transakcji
    > z paska, chip zawsze ma priorytet
    > wnioski z Twoich testów sa oczywiste ...

    To tylko teoria. Problem w tym, ze oprogramowanie z POSach zezwala na
    czytanie danych z paska mimo, ze na karcie jest mikroprocesor. W Carrefourze
    przy PINpadach sa czytniki mikroprocesorow, a mimo to nie zostalo wymuszone
    jego uzycie, za to zostala wymuszona autoryzacja PINem. W przypadku eServise
    wszystkie terminale maja czytniki chipow i tez odczytanie danych odbylo sie
    z paska (potwierdzenie PINem).
    W 2001 roku dostalem swoja pierwsza karte z mikroprocesorem w KB, wtedy ani
    razu nie udalo mi sie uzyc chipa, ale za to zgoda na transakcje byla
    potwierdzana podpisem. Owczesna rzeczniczka prasowa Polcardu (RG) wyjasnila
    mi, ze w POSach zainstalowano oprogramowanie ktore zwracalo komunikat 'uzyj
    mikroprocesora' ale gdy sprzedawca nie zrobil tego przez kilka sekund
    terminal wykorzystywal dane z paska. Jak widze do tej pory nic sie nie
    zmienilo. Niestety, w chwili obecnej nie moge jednoznacznie okreslic kogo
    nalezy napietnowac, bo wina moze lezec zarowno po stronie banku
    (nieprawidlowy service code) lub aklajera (oprogramowania POSa).

> [...]
    > wiec jesli posiadasz MCarda z chipem z wykasowanym paskiem mag to na dzien
    > dzisiejszy mozesz miec problemy z jej akceptacja

    To jest VISA.

> [...]
    > najpewniej unieruchomisz pasek przez jego mechaniczne uszkodzenie,
    > poprzeczna rysa "do plastiku" na srodku paska

    Spokojnie. w chwili obecnej karty z paska nie mozna odczytac.

    Dzis dokonalem kolejnej proby... Miejsce akcji Auchan (Warszawa, Modlinska)
    aklajer Polcard, POS Verifone + PINpad. Podaje karte kasjerka, ona przeciaga
    przez czytnik magnetyczny... nic sie nie dzieje... przeciaga jeszcze raz...
    znowu nic, mowi karta jest wazna ale cos nie dziala... Ja niesmialo
    sugeruje, ze jest to karta z mikroprocesorem i trzeba uzyc innego czytnika
    (przy PINpadzie). Ona mowi, ze widzi chip i ze wszystkie karty sa takie same
    i pokazuje mi, ze po drugiej stronie jest pasek. Poddalem sie, zaplacilem
    inna karta.
    W tym przypadku na pewno wina jest po stronie Auchana, ktory nie przeszkolil
    odpowiednio pracownikow.
    Tak, wiec byla to 4 proba.... liczba sukcesow bez zmian... 0. Bede probowal
    dalej....

    BTW mysle, ze na grupie jest wielu uzytkownikow kart BZ WBK lub KB.
    Napiszcie gdzie udalo Wam sie przeprowadzic transakcje za pomoca chipa. W
    takim wypadku na slipie przy nazwie karty VISA/Mastercard powinien byc
    symbol (S), jesli karta byla odczytana z paska magnetycznego jest symbol
    (C).

    Pzdrawiam
    Maciek

  • 16. Data: 2006-09-14 21:35:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "TCI" <t...@t...com> writes:

    > w przypadku gdy POS obsluguje chipa, kasjerce nie uda sie zrobic transakcji
    > z paska, chip zawsze ma priorytet

    _Moze_ miec priorytet, ale to nie oznacza, ze sprzedawca nie moze
    wymusic swojego zdania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-09-15 05:32:58
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > BTW mysle, ze na grupie jest wielu uzytkownikow kart BZ WBK lub KB.
    > Napiszcie gdzie udalo Wam sie przeprowadzic transakcje za pomoca chipa.

    Jak będę miał w niedziele zbędną godzinę, to przejrzę paręset slipów ;))

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 18. Data: 2006-09-15 19:18:47
    Od: "TCI" <t...@t...com>

> [...]
    > Carrefourze
    > przy PINpadach sa czytniki mikroprocesorow, a mimo to nie zostalo

    Sama obecność PINPad-a z czytnikiem, nie oznacza że działa obsługa chipów.
    Żaden Zintegrowany System Kasowy (takie "cuś" obsługuje karty w hyperach) w
    Polsce nie jest przygotowany do obsługi kart z chipem ... takie są fakty

    prawidłowo, taka była wola wydawcy karty, wymuszenie PINu nie miało w tym
    przypadku nic wspólnego z chipem

> [...]
    > 'uzyj
    > mikroprocesora' ale gdy sprzedawca nie zrobil tego przez kilka sekund

    Oczywiście masz rację, bardzo mało się zmieniło :)

    > Niestety, w chwili obecnej nie moge jednoznacznie okreslic kogo
    > nalezy napietnowac, bo wina moze lezec zarowno po stronie banku
    > (nieprawidlowy service code) lub aklajera (oprogramowania POSa).

    Ani jeden ani drugi.
    Za małą liczbę kart z chipem i małą liczbę POSów gotowych do obsługi chipa
    możesz mieć "pretensje" tylko do karcianych przestępców :)

    > To jest VISA.

    Masz farta,
    Mastercard-a z chipem obsługuje poprawnie tylko jeden POS w Polsce... :)

> [...]
    > inna karta.
    > W tym przypadku na pewno wina jest po stronie Auchana, ktory nie

    W sumie to szkoda, że wykasowałeś pasek. Po odczytaniu paska POSik
    rozpoznje, że jest to karta z procesorem.
    Teraz bedziesz musiał >>sugerować kasjerce aby podjęła próbę odczytania
    chip-a za każdym razem.

> [...]
    > takim wypadku na slipie przy nazwie karty VISA/Mastercard powinien byc
    > symbol (S), jesli karta byla odczytana z paska magnetycznego jest symbol

    Na slipie musi być wydrukowany:
    Application ID
    np.
    AID: A00000041010
    (na jednej karcie może być kilka kart (aplikacji) ... np. Visa i Visa
    Electron stąd ten dodatkowy numerek).

    i opcjonalnie Transaction Cryptogram
    np. TC: 12ad7695ab898f6e

    > Pzdrawiam
    > Maciek

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 19. Data: 2006-09-15 19:44:10
    Od: "TCI" <t...@t...com>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > _Moze_ miec priorytet, ale to nie oznacza, ze sprzedawca nie moze
    > wymusic swojego zdania.

    Jest to bezwzgladne wymaganie
    owszem sprzedawca ma wybór: z chipa albo wcale
    Podsumowujac, >> sprzedawca nie moze wymusic swojego zdania <<

    Chip na karcie jest nie od parady, jesli jest srodowisko do jego akceptacji
    musi zostac uzyty.

    Zastanów sie, jaki bylby sens wydawania kart z chipem (koszt), upgradeowania
    POSów do obslugi chipa (koszt) jesli finalnie o typie technologii (pasek lub
    chip) decydowalby kasjer (??!!) a przez to "rozszczelnial" bezpieczny tor
    autoryzacji (bardzo kosztowny) i dodatkowo sterowal przeniesieniem ryzyka
    transakcji oszukanczej (koszt).

    > --
    > Krzysztof Halasa

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2006-09-15 23:00:03
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 14 Sep 2006 23:30:03 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >takim wypadku na slipie przy nazwie karty VISA/Mastercard powinien byc
    >symbol (S), jesli karta byla odczytana z paska magnetycznego jest symbol

    21-05-2006 SILVER SCREEN BOX OFFI WARSZAWA PL

    Na Targówku.
    Kasjerka widząc chipa od razu wsadziła go w chipową paszczę.

    PG