  • 1. Data: 2004-02-20 15:46:58
    Temat: NIE DO WIARY:)
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    smiac sie czy plakac?...

    Klub Ligi Polskich Rodzin złożył do laski marszałkowskiej projekt ustawy o
    podatku solidarnościowym, który zakłada, że banki działające w Polsce będą
    musiały zapłacić jednorazowy podatek w wysokości 50 proc. rocznych
    dochodów - poinformował w piątek zespół prasowy klubu.

    Według projektu, roczny dochód to średnia z łącznego dochodu za lata
    2001-2003. Banki byłyby zobowiązane do zapłacenia podatku do 30 kwietnia
    2004 roku. Projekt przewiduje także, że banki mogą się zwrócić o rozłożenie
    na raty obowiązku podatkowego na 3 lata i 8 miesięcy. Zgodnie z projektem,
    jeśli jakaś placówka nie zapłaci podatku, grożą jej odsetki czterokrotne
    większe niż ustawowe.

    Wiceszef klubu LPR Roman Giertych powiedział PAP, że w ciągu ostatnich dwóch
    lat banki miały obniżone podatki, rezerwy obowiązkowe. "W tej sytuacji to
    sprawiedliwe rozwiązanie, swego rodzaju wyrównanie" - ocenił.

    Propozycję podatku solidarnościowego politycy Ligi przedstawili
    wicepremierowi Jerzemu Hausnerowi podczas poniedziałkowego spotkania na
    temat planu oszczędnościowego. "Liczymy, że SLD, w zamian za cięcia
    socjalne, poprze ten pomysł" - powiedział Giertych.

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1923660.ht
    ml

  • 2. Data: 2004-02-20 16:08:55
    Temat: Re: NIE DO WIARY:)
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > smiac sie czy plakac?...

    Na razie można sie jeszcze śmiać.
    Gorzej gdyby miała się kiedys zawiązać jakaś koalicja
    typu LPR-Samoobora-PiS-JakiśPlankton - wtedy to
    juz albo płakać albo uciekać ;-)

    Pix

  • 3. Data: 2004-02-20 17:34:19
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 20 Feb 2004 16:46:58 +0100, "rena" <r...@a...pl> wrote:

> [...]
    >musiały zapłacić jednorazowy podatek w wysokości 50 proc. rocznych
    >dochodów - poinformował w piątek zespół prasowy klubu.

    A moze by im ktos zasugerowal, zeby opodatkowali tzw. diety poselskie, dlaczego
    maja byc wyjatkiem i nie placic podatku od dochodu z wynagrodzenia?

  • 4. Data: 2004-02-20 17:37:58
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musiały zapłacić jednorazowy podatek w wysokości 50 proc. rocznych
    > dochodów - poinformował w piątek zespół prasowy klubu.

    Powinni zaproponowac podatek od oddychania. I ustalic gradacje podatku
    wedlug masy ciala. Im kto grubszy, tym bardziej obzarty i powinien wiecej
    placic podatku. Na przyklad ci powyzej 150 kg - 80%, ci miedzy 120-150 kg
    powiedzmy 50%, ci od 90-120 kg - 35%, Od 70-90 kg - 20%, Od 50-70 kg - 15%,
    Of 30-50 kg - 10% itd :)

    Wreszcie bedzie sprawiedliwie. Ci co maja duze zalodki beda placic wiecej, a
    ci co maja mniejsze zoladki - ci zabiedzenie - beda placic podatki
    mniejsze. I nastanie wiekuista sprawiedliwosc spoleczn! Amen

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 5. Data: 2004-02-20 17:58:50
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 20 Feb 2004 18:37:58 +0100, "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>
    wrote:

    >Powinni zaproponowac podatek od oddychania. I ustalic gradacje podatku

    Taki podatek juz od dawna istnieje, jedziesz w gory czy na mazury i go placisz,
    tylko inaczej sie nazywa niz to zaproponowales. :)

> [...]
    >Of 30-50 kg - 10% itd :)
    >
    >Wreszcie bedzie sprawiedliwie. Ci co maja duze zalodki beda placic wiecej, a

    A co z tymi co sa grubi z powodu wady genetycznej? Jakies ulgi dla nich by
    trzeba i juz sie podatek komplikuje i zrodlo lapowkarstwa powstaje
    (zaswiadczenia, ze sie ma wade...).
    Zatem, byles na dobrej dordze, ale kombinuj dalej...

    Zreszta co tu kombinowac, skoro rozwiazania juz dawno wymyslono, sa nawet 3 do
    wyboru (czyli *nie* do zastosowania wszystkie razem):
    1. podatek liniowy
    2. podatek poglowny
    3. tylko podatek VAT

    jedynie nikt tego w zycie wprowadzic nie chce. :(

  • 6. Data: 2004-02-20 20:26:29
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    In <c15a5e$2a60$1@mamut.aster.pl> rena wrote:

> [...]
    > temat planu oszczędnościowego. "Liczymy, że SLD, w zamian za cięcia
    > socjalne, poprze ten pomysł" - powiedział Giertych.

    Eh marketingowo świetny pomysł, poprawka zostanie odrzucona a oni w
    kampani będą mówić jak to sie troszczyli o najuboższych.

    --
    . JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | RMRMG .
    . gg: #2311504 | signature .

  • 7. Data: 2004-02-20 20:42:19
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    rmrmg <i...@s...atu.re> writes:

    > Eh marketingowo świetny pomysł, poprawka zostanie odrzucona a oni w
    > kampani będą mówić jak to sie troszczyli o najuboższych.

    Ja im jednak zapamiętam pomysł nałożenia podatków wstecz (chcą w 2004
    roku uchwalić podatek według dochodów z lat 2001-2003).

  • 8. Data: 2004-02-20 21:20:04
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał w wiadomości

    > Taki podatek juz od dawna istnieje, jedziesz w gory czy na mazury i go
    placisz,
    > tylko inaczej sie nazywa niz to zaproponowales. :)

    Błąd, to nie jest podatek, tylko opłata :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-02-20 21:20:36
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87isi1iitw.fsf@cauchy.softax.local...

    > Ja im jednak zapamiętam pomysł nałożenia podatków wstecz (chcą w 2004
    > roku uchwalić podatek według dochodów z lat 2001-2003).

    No inaczej to okazaloby sie, ze nikt nic nie zarobil.
    A tak BTW uczestnikom grupy pl. ..... nie powinno
    byc obojetne co sie z tym zyskiem dzieje.

  • 10. Data: 2004-02-20 21:21:21
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > musiały zapłacić jednorazowy podatek w wysokości 50 proc. rocznych
    > dochodów - poinformował w piątek zespół prasowy klubu.

    Niekonstytucyjne bzdety i populistyczny bełkot. Wyszli z założenia, że skoro
    Samoobronie rośnie, z powodu bycia przestępcami, to im też może urośnie jak
    będą ludziom wodę z mózgu robili.

    Pozdrawiam,
    Washko