  • 1. Data: 2004-02-20 16:26:48
    Temat: Czy to jest bezpieczne?
    Od: "Rauros" <s...@s...pl>

    Dzień dobry,

    Znajomy poprosil mnie o mala przysluge
    i chcę mu pomoc, ale nie wiem czy to jest dla mnie
    w pelni bezpiecznie. Sprawa wyglada tak:

    Znajomy sprzedal samochod i dostal do reki 20 tys. zl gotowki.
    Posiada on tylko konto w mBanku i nie bardzo ma jak
    wplacic, aby uniknąc wysokich prowizji w obych bankach.

    Ja mam konta w PeKaO SA oraz w mBanku, i zawsze
    wplacam w kasie PeKaO SA (zero prowizji),
    potem robię sobie śmiesznie tani przelew pekao24 do mBanku.

    Znajomy prosi mnie, abym w ten sposob przepuscil jego
    pieniadze i na koniec przelal je z mojego konta w mBanku
    na jego konto w mBanku.

    Zastanawiam sie jedak, czy to jest calkiem legalne,
    tzn. czy ktos (np. Urzad Skarb) sie do mnie potem kiedys
    mnie nie czepi i nie spyta co to za dziwne przelewy
    przechodzily przez moje konta, i nie sądzę, aby wtedy
    zadowolilo ich *prawdziwe* przeciez wytlumaczenie,
    ze po prostu chcialem pomoc znajomemu uniknąć
    prowizji.

    Jesli poradzicie mi aby odmówić, to odmówię, nie obrazi sie...

    Jaki mam mu wtedy polecić inny bank, gdzie czlowiek
    z ulicy moze wejsc i wplacić 20 tys. do mBanku,
    placac przy tym *rozsądną * prowizję?

    Dziekuję,

    Rauros.

  • 2. Data: 2004-02-20 16:31:59
    Temat: Re: Czy to jest bezpieczne?
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Rauros wrote:
    > Dzień dobry,
    [...]

    [...]

> [...]
    > zadowolilo ich *prawdziwe* przeciez wytlumaczenie,
    > ze po prostu chcialem pomoc znajomemu uniknąć
    Nie przesadzajmy. Możecie spokojnie to zrobić. Przy 40 tys(teraz to
    pewnie 50) mógłby byc problem, ale nawet nie z US a z podejrzeniem o
    pranie pieniędzy.
    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 3. Data: 2004-02-20 16:53:03
    Od: "Adam" <A...@p...com.pl>

    Jak zrobisz to raz, to no-problem. Gorzej jak byś robił to regularnie. US
    nie zainteresuje się tym, ale jeśli np. wpadnie na to przypadkowo, to ty
    musisz udowodnić co to było, zwłaszcza jeśli twoje zarobki są rażąco inne.
    Ja bym sie niebał.

    Adam

  • 4. Data: 2004-02-20 17:08:27
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Jaki mam mu wtedy polecić inny bank, gdzie czlowiek
    >z ulicy moze wejsc i wplacić 20 tys. do mBanku,
    >placac przy tym *rozsądną * prowizję?

    Znajomy moglby sobie zalozyc w jakims banku darmowe konto a'vista i z niego
    zrobic tanio przelew, a jak chce calkiem za darmo to niech zalozy konto
    lokacyjne w Raiffeisenie i wowczas nie zaplaci ani grosza, ani za przelew, ani
    za konto, ktore moze mu kiedys sie do czegos jeszzcze przyda (np. do
    dywersyfikacji tych 20000).

    dn

  • 5. Data: 2004-02-20 17:10:43
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    Spokojnie rób, sam tak kiedyś zrobilem, na 25kPLN. Nikt mnie o nic nie
    pytał :))

    A było ciekawie: do mojego znajomego, pół Polski dalej, przychodzi do domu
    klient kupic samochód.
    Ale nie ma gotówki, tylko u niego w domu loguje się na swoje konto w
    mBanku i ...wysyła mi :)
    Ja potwierdzam, że mam i na _drugi dzień_ (a co! :)) przelewam znajomemu
    :)

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-02-20 17:13:28
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    > ... ktore moze mu kiedys sie do czegos jeszzcze przyda (np. do
    > dywersyfikacji tych 20000).

    ^^^^^^^^^^^^^^ - oj, za dużo o tym gazie ostatnio mówią ;))
    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-02-20 17:43:01
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 20 Feb 2004 18:13:28 +0100, SebCz <a...@a...pl> wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^ - oj, za dużo o tym gazie ostatnio mówią ;))

    Ja dywersyfikuje money od lat...

  • 8. Data: 2004-02-20 19:46:09
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Znajomy sprzedal samochod i dostal do reki 20 tys. zl gotowki.
    > Posiada on tylko konto w mBanku i nie bardzo ma jak
    > wplacic, aby uniknąc wysokich prowizji w obych bankach.

    No to niech:
    a) wejdzie do oddziału jakiegoś banku który ma koło domu,
    b) założy tam ROR (czasem starczy też avista),
    c) wpłaci na ten ROR gotówkę,
    d) zleci przelew do mbanku,
    e) po paru dniach (po sprawdzeniu że kasa doszła jak trzeba) wpadnie i
    zamknie ten ROR
    To już obecnie wcale nie jest dużo roboty...

  • 9. Data: 2004-02-20 20:01:05
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87n07dilfi.fsf@cauchy.softax.local...
    > To już obecnie wcale nie jest dużo roboty...

    Policzcie o jakich oszczędnościach mówimy ???

  • 10. Data: 2004-02-20 21:39:18
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Policzcie o jakich oszczędnościach mówimy ???

    Pewnie ze 100 zł prowizja by wyszła. Szkoda kasy.

    Pozdrawiam,
    Washko