  • 1. Data: 2003-03-25 18:00:16
    Temat: [Multibank] zwrot skladki ubezpieczeniowej
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Witam,

    dzis w krakowskim CUF-ie uzyskalem informacje, iz zwrot czesci skladki za
    ubezpieczenie kredytu mieszkaniowego, ktore jest obowiazkowe do czasu
    uzyskania prawomocnego wpisu hipoteki kaucyjnej, trwa "co najmniej miesiac,
    ale dokladnie to nie wiadomo ile, od momentu zlozenia wyciagu z ksiegi
    wieczystej".

    Przyznam, ze nieco jestem ta informacja wstrzasniety, gdyz obliczenie ile
    skladki nalezy zwrocic trwa okolo 10 sekund. Nie wiem co powoduje taka
    dlugosc terminu, czy to wina banku czy towarzystwa ubezpieczeniowego. Nawet
    jesli TU to i tak czesciowo banku, bo chyba powinien wynegocjowac jakies
    lepsze warunki jesli juz klient sam nie ma mozliwosci ubezpieczenia kredytu
    w dowolnym TU. Nie wiem jak wyglada ta sprawa w przypadku innych bankow,
    moze to jest norma i nieslusznie krytykuje Multibank.

    Oczywistym jest, ze teoretycznie mozliwe sztuczne opoznianie zwrotu skladki
    jest korzystne dla banku, gdyz srodki ze zwrotu w przypadku Multiplanow
    zlotowkowych pomniejszyly by ujemne saldo, od ktorego bank pobiera odsetki.

    Bardzo, bardzo nieladnie.

    Marek Czerwonka