  • 1. Data: 2023-06-18 04:56:38
    Temat: Motoryzacja ;) w kontekście franciszkanów
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Mercedes podsuwał klientom umowy, zgodnie z którymi cena zakupu
    ustalana była jednostronnie przez sprzedawcę w chwili zakupu
    samochodu, zdecydowanie po przyjęciu zaliczki itp. czynnościach...
    (dziś podpisujesz umowę, wpłacasz zaliczkę -- za kilka tygodni,
    może nawet miesięcy otrzymujesz zamówiony samochód i dopiero
    wówczas poznajesz cenę)

    Czy nabywcy mogą dziś kwestionować ważność tych umów? Może dałoby
    się po kilkunastu latach używania samochodu zwrócić takowy, by
    w zamian otrzymać wpłacony szmal? Wprawdzie od tamtej pory
    samochody niemiłosiernie podrożały, ale nadal byłby to
    opłacalny interes z punktu widzenia kupca...

    Może warto próbować podważania wszelkich umów?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-06-18 09:00:24
    Temat: Re: Motoryzacja ;) w kontekście franciszkanów
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > opłacalny interes z punktu widzenia kupca...
    >
    > Może warto próbować podważania wszelkich umów?...

    Masz jakieś na to rozwiązanie?  Przy szalejącej inflacji nie da się
    podpisywać jasnych długoterminowych umów.

  • 3. Data: 2023-06-18 11:13:24
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Bardzo celna uwaga.

    Patrząc na frankowiczów to widać dużą analogię i można się spokojnie
    spodziewać wyroków SRUE chroniących konsumentów przed takimi praktykami.

    Tak. To jest pojebana unia europejska.

    I to się będzie nasilać bo sądokracją można zmienić każdy traktat o
    konstytucji nie wspominając a co dopiero umowę ;-)

  • 4. Data: 2023-06-18 11:18:02
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-18 o 09:00, Trybun pisze:
    > Masz jakieś na to rozwiązanie?  Przy szalejącej inflacji nie da się
    > podpisywać jasnych długoterminowych umów.

    Można być ostrożniejszym, podpisywać krótsze i brać trochę ryzyka na
    siebie nie zwalając wszystkiego na klienta.

    To jest UE przecież. tu konsument jest chroniony i są na to wyroki SRUE;-)

    Nie każdy musi sprzedawać samochody ;-)

    PS. wychodzi na to że bezpiecznie by było produkować na miejscu i nie
    być uzależnionym od kursów, dostaw, wojen...

    Trzeb było aż takiego kryzysu żeby to docenić?

    Tania produkcja w Chinach też ma swoje wady ;-)

  • 5. Data: 2023-06-18 14:28:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 czerwca 2023 o 11:13:28 UTC+2 _Master_ napisał(a):

    > I to się będzie nasilać bo sądokracją można zmienić każdy traktat o
    > konstytucji nie wspominając a co dopiero umowę ;-)

    Drogi debilu, konstytucji nie można.
    I nie ma tu żadnej "zmiany umowy".

  • 6. Data: 2023-06-18 16:41:43
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.06.2023 o 11:18, _Master_ pisze:

> [...]
    > być uzależnionym od kursów, dostaw, wojen...
    >
    > Trzeb było aż takiego kryzysu żeby to docenić?
    >
    > Tania produkcja w Chinach też ma swoje wady ;-)

    Myślisz że obecna inflacja to wina Unii?  A SRUE skoro taki prawy i
    sprawiedliwy to niech zwraca potencjalne straty producentom aut z
    własnych funduszy. Śladem PiSuaruw zaczynają się bawić w sponsorowanie z
    cudzej kieszeni swoich faworytów.

  • 7. Data: 2023-06-18 19:32:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 cze 2023 o 04:56, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Może warto próbować podważania wszelkich umów?...

    Chyba nie warto -- bo Moskale podważą umowę sprzedaży Alaski... ;)
    [nie mówiąc już o podważaniu kościelnych małżeństw...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 8. Data: 2023-06-18 19:35:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-18 o 16:41, Trybun pisze:

    > Myślisz że obecna inflacja to wina Unii?  A SRUE skoro taki prawy i

    Jest wiele czynników. UE = Niemcy przyczynili się z pewnością

    > sprawiedliwy to niech zwraca potencjalne straty producentom aut z
    > własnych funduszy.

    Jesteś w to UE będą zwracać z Twojej kieszeni

    Śladem PiSuaruw zaczynają się bawić w sponsorowanie z> cudzej kieszeni
    swoich faworytów.

    Myli Ci się czasoprzestrzeń ;-)

    Pisowcy biorą tylko przykład. Robią to po swojemu, nieudolnie i prostacko

  • 9. Data: 2023-06-18 19:42:56
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Drogi debilu, konstytucji nie można.

    Też tak myślałem kiedy w moim imieniu przystępowaliście do UE.

    UE i PiS naginają prawo. PiS ustawami zmienia porządek konstytucyjny a
    UE wykładniami traktatów i wyrokami SRUE które powołują się na te
    wykładnie zmieniają TRAKTATY.

    > I nie ma tu żadnej "zmiany umowy".

    Slepyś albo głupiś ;-)

    PS. A warunek jednomyślności w sprawie uchodźców to gdzieś przypadkiem
    poszedł się jebać?

    Nie było zamiany traktatu

    Tak samo nie było zmiany Konstytucji a PiS robi co chce.

  • 10. Data: 2023-06-19 14:02:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jun 2023 09:00:24 +0200, Trybun wrote:
> [...]

    Cos mi chodzi po głowie, ze ktos juz tego próbował.

    > Masz jakieś na to rozwiązanie?  Przy szalejącej inflacji nie da się
    > podpisywać jasnych długoterminowych umów.

    No tu akurat proste - Mercedes niech wyprodukuje samochody i sprzedaje
    jak bułki w sklepie. A nie, że dostawa nie wiadomo kiedy
    w nie wiadomo po jakies cenie :-)

    J.