  • 31. Data: 2023-07-02 08:25:33
    Temat: Re: Motoryzacja ;) w kontekście franciszkanów
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Gdy używali swego rozumu -- zamienili w gruzy całą Europę i nieźle
    > pokiereszowali inne kontynenty oraz wytruli miliony żydów itp.
    > ludzi, których traktowali jako podludzi... [coś na kształt
    > Polaków gorszego sortu?]

    To co - teraz ich potomkowie zasługują tylko na rolę niewolnika do końca
    świata i o jeden dzień dłużej?

> [...]
    > niż szkopską wojnę.
    >
    > Być może zauważysz, że Rosja też żyje bez poważnych zbrojnych
    > konfliktów wewnętrznych, ale wg mnie to Rosja napadła na Ukrainę,
    > nie zaś Ukraina na Rosję. Co więcej -- tuż przed tą napaścią
    > WWPutin zauważył, że kolejne na celowniku są Estonia i Łotwa
    > a jednym z warunków odstąpienia od napaści jest wycofanie
    > NATOwskiej infrastruktury z dawnych demoludów. Łukaszenka
    > Białystok (miasto krakowskiego kasztelana) nazywa białoruskim
    > miastem a jakiś propagandysta (nie pamiętam nazwiska) Warszawę

    To że nie widzisz czy nie chcesz widzieć tego że to m.in my napadliśmy
    na spokojną Ukrainę a nie Rosja to nie znaczy że takie są fakty. To nie
    Rosja knuła, destabilizowała  i była wrogo nastawiona do Ukrainy do ale
    my i nasi mentorzy.

    > Czułbyś się komfortowo, gdyby ktoś z Brandenburgii twierdził
    > dziś, że Konin jest niemieckim miastem? ;)
    >
    > I Rosjanie mieszają w amerykańskich wyborach, i Amerykanie w rosyjskich,
    > co raczej nie podlega dyskusjom, lecz tym razem Rosjanie napadli na
    > proamerykańską Ukrainę, nie Amerykanie na prorosyjski kraj czy
    > prorosyjski naród, bądź prorosyjskie państwo...

    W jaki sposób ruski mieszają w amerykańskich wyborach, jak jankesi
    hodują im jakichś "opozycjonistów" typu Nawalny albo ta co to niedawno
    się ogłosiła prezydentem Białorusi? Wbrew Twoim chęciom nie ma żadnej
    symetrii w stosunkach USA-Rosja, agresor jest jeden.

> [...]
    >
    > Kiedyś palono żywych ludzi na stosie za herezję -- dziś jedynie ;)
    > woła się: ,,na stos'', gdy człowiek zbyt głośno zastanawia się nad
    > określeniami typu: 'obrona życia poczętego' lub 'syn człowieczy'...
    > Toż każde ludzkie życie jest poczęte, choć nie każde jest urodzone
    > i każdy człowiek męskiej płci jest człowieczym synem, choć nie każdy
    > jest Boskim synem...
    >
    > WWPutin dał mi wspaniały prezent -- ustawiając Franciszka obok siebie.
    > Wg mnie polski kler jest straszliwie mocno skacapiony -- choć oficjalnie
    > wojuje ,,od zawsze'' przeciwko kacapom...

    Papież Franciszek okazał się  tylko mądrym i rozważnym człowiekiem który
    nie daje się ponosić falom rozlewającego się faszyzmu.

> [...]
    > bądź 'operacją specjalną' wydarzenia na ukraińskiej ziemi. Rosjanin
    > za używanie słowa 'wojna' w tym kontekście może trafić do więzienia
    > czy łagru... Dobrze, że bronisz Moskwy -- najgorszym zbrodniarzom
    > warto dać adwokatów, ale racz zbrodnię nazywać po imieniu, jeśli
    > wolno mi prosić... Z łaski swej może też zauważ, iż Rosjanie
    > żyjący na wschodzie i południu Ukrainy doczekali się ruiny
    > swych domostw i własnej śmierci -- z rąk wyzwolicieli, którzy
    > teraz proponują zburzenie (jądrową bronią rzecz jasna) Poznania,
    > co może także dotyczyć bezpośrednio Ciebie...

    Co Ty pieprzysz, po jakiej stronie Moskwy ja niby stoję? Możesz być
    pewny że gdyby to Moskwa podbijała Meksyk aby otoczyć USA swoimi bazami
    w celu dalszej ekspansji to możesz być pewny że moje komentarze nie
    wyglądały by inaczej niż te dzisiejsze w stosunku do USA. Nienawidzę
    tylko bandytyzmu, a bandytyzmu który pozuje na ofiarę podwójnie.

    > -=-
    >
    > Wracając na początek tego postu -- uważam, że Niemcy są posłuszni
    > Amerykanom, choć Jarosław Kaczyński sugeruje, że jego postawa uratowała
    > Ukrainę przed Rosją i uruchomiła międzynarodową (w tym niemiecką) pomoc.
    > Niemcy należą do NATO -- więc muszą liczyć się z Amerykanami, choć
    > Amerykanie muszą liczyć się też z Polską czy z Niemcami. I Niemcy,
    > i Polacy wywierają wpływ na tę wojnę, nie tylko Amerykanie, ale
    > Amerykanie grają tu pierwsze skrzypce, co mnie akurat cieszy,
    > odpowiada i niepokoi -- bo Amerykanie potrafili wybaczać Moskwie
> [...]

    NATO i UNIA to tylko środki do panowania nad USA nad tą częścią Europy.
    Perfidnie zrobili całkowicie sobie podporządkowanych szkopów takim
    nieformalnym przywódcą UNII tylko po to aby silniej za jaja trzymać
    pozostałych w tym towarzystwie.

    > -=-
    >
    > Wg Ciebie Polska miała cokolwiek do powiedzenia w Układzie Warszawskim?
    > Jaruzelski coś do powiedzenia miał -- ale tylko to, co akceptowała
    > Moskwa.

    UW w odróżnieniu od NATO to był wybitnie obronny pakt.

  • 32. Data: 2023-07-02 08:26:38
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Pod koniec 2008 roku spadały ceny samochodów sprzedawanych w Polsce.

    > Każdy? -- bez względu na model i wykończenie? ;)

    Ja wziąłem pod lupę podstawową wersję GLC Coupe benzyna.

    > Zdaję sobie sprawę z tego, że ,, własne tylko upodlenie ducha
    > ugina wolnych szyje do łańcucha''. Poeci wypowiadają tę prawdę
    > różnymi słowami (i różnymi językami) od niepamiętnych czasów.
    > Może nie tylko poeci -- może ogólnie mądrzy...

    > Wg mnie naród ma władzę -- na jaką zasługuje. ;)

    Naród bardzo łatwo można ogłupić, na tym bazowały, bazują i będą
    bazowały różne kreatury pretendujące do miana władców tych ludzi. To
    wręcz czarodzieje bo potrafią perswazją zmusić do kamieniowania swoich
    bliźnich mimo że ci im nic nie zawinili.

  • 33. Data: 2023-07-02 13:30:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Trybun <M...@j...cb> writes:

> [...]
    > na spokojną Ukrainę a nie Rosja to nie znaczy że takie są fakty. To
    > nie Rosja knuła, destabilizowała  i była wrogo nastawiona do Ukrainy

    Aha. Ale myślisz, że rzeczywiście ktoś w to uwierzy?
    Racjonalni ludzie raczej nie mówią rzeczy, co do których mają 100%
    przekonanie, że nikt w nie na pewno nie uwierzy. Ja wiem, że Rosja
    rządzi się swoimi prawami, ale aż tak?

    > Co Ty pieprzysz, po jakiej stronie Moskwy ja niby stoję?

    A skąd my to mamy wiedzieć, teraz jest praca zdalna. Kiedyś, to bym
    napisał, że pewnie (nieco) po północnej (zdaje się tam KGB miało swoją
    siedzibę?), ale teraz, możesz być po dowolnej stronie.

    > Możesz być
    > pewny że gdyby to Moskwa podbijała Meksyk aby otoczyć USA swoimi
    > bazami w celu dalszej ekspansji

    Teraz jednak to nie USA podbijają kogokolwiek, tylko Rosja podbija
    Ukrainę, i może tego się trzymajmy. Inna sprawa, że ten podbój jakoś im
    słabo idzie. Przynajmniej terytorialnie, bo ludzi na pewno zabili już
    sporo, niezmienna rosyjska metoda walki.

    > Nienawidzę tylko bandytyzmu, a bandytyzmu który pozuje na ofiarę
    > podwójnie.

    To wyjątkowo zadziwiające.

> [...]
    > Europy. Perfidnie zrobili całkowicie sobie podporządkowanych szkopów
    > takim nieformalnym przywódcą UNII tylko po to aby silniej za jaja

    Nie wydaje mi się, by to był realistyczny opis rzeczywistej sytuacji.
    Nawet choćby częściowo realistyczny. To jest chyba oczywiste dla
    każdego, kto tu (np. gdzieś w pobliżu, np. w UE) mieszka. Ale nie wiem,
    może z Moskwy tak to wygląda?

    > UW w odróżnieniu od NATO to był wybitnie obronny pakt.

    O tak, niesłyyychanie. Nawet byliśmy świadkami tej obrony. Na szczęście
    w końcu zawiodła i udało się oddzielić. Archiwa UW też wybitnie
    potwierdzają, jaka to dokładnie była i jaka miała być obrona.
    Nie żeby było tam coś zasadniczo innego niż Rosjanie publicznie
    deklarują od 100 lat, raczej tylko doprecyzowanie szczegółów.

    A tak w ogóle, to znalazłeś już tu wielu zwolenników nowego sojuszu
    z neo-ZSRR? Bo jakoś tak sobie wyobrażam, że polskie społeczeństwo może
    być raczej niechętne. Nie lepiej podejmować wysiłki tam, gdzie mają
    jakiś sens? Tu w Polsce, nie widzę większych szans, w każdych
    statystykach znacznie więcej ludzi zdecydowanie woli Brukselę od Moskwy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 34. Data: 2023-07-03 17:00:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 Jul 2023 13:30:12 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > Racjonalni ludzie raczej nie mówią rzeczy, co do których mają 100%
    > przekonanie, że nikt w nie na pewno nie uwierzy. Ja wiem, że Rosja

    Ale to przeciez prawda. W 17-tym wieku.
    Potem juz nie, bo bylismy za słabi.

    Wtedy Rosja knuła i destabilizowała ... bo była wrogo nastawiona do
    nas, nie do Ukrainy :-)

    I Chmielnicki calkiem dobrowolnie podpisal ugodę carem w Perejesławiu
    w 1654r.

    J.

  • 35. Data: 2023-07-03 23:12:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale to przeciez prawda. W 17-tym wieku.
    > Potem juz nie, bo bylismy za słabi.

    Noo, w to ew. mogę uwierzyć. Z tym, że wtedy raczej nie mówiono w ogóle
    o Ukrainie, jako o państwie. Aczkolwiek przyznaję, że to było już jakiś
    czas temu, i trudno to teraz sprawdzić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2023-07-11 23:20:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lip 2023 o 08:26, Trybun pisze:

    > GLC Coupe benzyna.

    Bierzesz pod uwagę taki samochód a telefon za 1500 zł uważasz za drogi?

    --