  • 1. Data: 2007-10-03 21:41:21
    Temat: Moje pierwsze kroki w islamie
    Od: ??? <a...@g...com>

    Muzu manie, kiedy wspominaj Allaha ( ) oraz Wys annika Muhammada ( )
    i wszystkich Wys annik w ( ), a tak e Anio w ( ) i towarzyszy
    Wys annika Muhammada ( ) wypowiadaj specjalne s owa okazuj c im w ten
    spos b wielki szacunek.
    Ksi ka ta w swojej tre ci zawiera arabskie zwroty, kt rych znaczenia
    s nast puj ce:

    ALLAH: Subhaanahu wa ta´ala- Chwa a Jemu i
    Wynios o .
    Wys annik Muhammad: salla-llahu ´alaihi wa salam- Pok j i
    b ogos awie stwo Allaha niech b d z nim.
    Anio owie i Wys annicy: ´alaihim salaam- Pok j z nimi.
    Towarzysz Wys annika Muhammada: radia-llahu ´anhu- Niech Allah
    b dzie zadowolony z niego.
    Towarzysze Wys annika Muhammada: radia-llahu ´anhum- Niech Allah
    b dzie zadowolony z nich.

    ?? (Rabb) Zamiast tego s owa , kt re oznacza B g, niekt rzy wol
    u ywa s owa Pan, poniewa pierwsze s owo(B g) pochodzi z Ewangelii i
    okre la si nim r wnie Mesjasza za s owo Pan t umaczy si jako
    przyw dca, s dzia, kr l jednak nie oddaj one pe nego znaczenia s owa
    B g.
    S owo 'Rabb' natomiast oznacza: Stw rca, Jedyny ywiciel, jedynie On
    utrzymuje stworzenia przy yciu i On sam decyduje o ich pocz ciu i
    mierci.

    ??? (Diin) S owo to t umaczone jest jako wiara, jednak w j zyku
    arabskim oznacza ono ukierunkowanie stylu ycia prywatnego i
    spo ecznego i okre la wszystkie formy czczenia Boga oraz ycie
    polityczne, a tak e szczeg owe prawa i og lne zasady post powania tak
    jak czysto , moralno i inne sprawy dotycz ce og lnego ycia.

    W imi Allaha Mi osiernego i Lito ciwego!
    Na samym pocz tku pragniemy z o y tobie serdeczne pozdrowienia i
    wyrazi wdzi czno za to wielkie b ogos awie stwo od Allaha ( ),
    kt re na ciebie sp yn o: poznanie prawdy islamu i wst pienie na jego
    cie k . Prosimy Allaha( ), aby my wszyscy trwali przy religii islam,
    a przyjdzie czas spotkania z Allahem ( ).
    Szczery muzu manin, cieszy si , gdy ludzie przyjmuj islam. Powodem
    tej rado ci jest to, e muzu manin pragnie dobra i b ogos awie stw dla
    innych, pragnie wi c, aby inni mieli udzia w yciu przepe nionym
    spokojem ducha przez urzeczywistnienie nauk islamu.
    Tego, kto spe ni dobre dzie o - czy to m czyzna, czy kobieta - i
    jest wierz cym, My o ywimy yciem wspania ym, i takim wyp acimy ich
    wynagrodzenie czym pi kniejszym ni to, co czynili. (Kur'an
    16:97)
    Ten, kto nie wierzy w Allaha ( ) i Jego objawienie, opisany jest w
    Kur'anie:
    A kto odwr ci si od Mojego napomnienia, ten, zaprawd , b dzie mia
    ycie n dzne i My wskrzesimy go jako lepego w Dniu Zmartwychwstania!
    On b dzie m wi : "Panie m j! Dlaczego wskrzesi e mnie lepym,
    przecie by em dobrze widz cym?" On powie: " Tak jak ty zapomnia e
    Nasze znaki, kiedy one przysz y do ciebie, tak dzisiaj sam jeste
    zapomniany.

    http://www.islamhouse.com/p/344

  • 2. Data: 2007-10-04 07:59:16
    Temat: Re: Moje pierwsze kroki w islamie
    Od: el-ec-tr <e...@n...pl>

    ??? pisze:
    > Muzu manie, kiedy wspominaj Allaha ( ) oraz Wys annika Muhammada ( )

    NTG