  • 31. Data: 2003-06-18 15:34:11
    Temat: Re: Millennium zabral pieniadze
    Od: "WaSyL" <wasylek@(nospam)clubbing.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3smq7y36z.fsf@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Jasne!!! Ale dla mnie, który nie chce podróżować (raczej przez smyki nie
    > może póki co) jak i dla większości polaków jest to _bardzo_ drogi bank.

    totez nikt cie nie ciagnie.

  • 32. Data: 2003-06-19 00:40:54
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    > Podobnie z Mille. Ludzie ktorzy kiedys wyrobili sobie taka, a nie inna
    > opinie, nie zmieniaja jej, mimo zmian w banku. Od kilku miesiecy nie
    > zaplacilem ani grosza prowizji w Mille (oprocz oplaty za karte), wiec
    > chyba to nie jest drogo :-)

    Oczywiście. Jeden niezadowolony klient zrazi kilkunastu, zadowolony zachęci
    max. kilku.

    Krótkie wczytanie się w ku...sko nieczytelny pdf (czemu pdf?) tzw. "cennik":
    Prowizji za konto nie płacisz jak masz kasę na koncie, albo ja nie umiem
    przeczytać ich tabeli opłat. W przypadku "droższych" kont indywidualnych masz
    do dyspozycji 10 wypłat bez prowizji a potem 1 zł. za własny bankomat.
    Oczywiście jeśli masz na Unikoncie Premium 5000 średnie łączne saldo
    miesięczne (lub bulisz 40 zł./mieś) to masz wszystkie wypłaty bez prowizji. W
    przypadku kont "tańszych" (bez opłat miesięcznych przy niskim saldzie) -
    bulisz za każdą WYPŁATĘ Z WŁASNEGO BANKOMATU!!!
    Za wydruk salda 0,5 zł. miniwyciąg już 1,5 zł. (albo więcej bo w regulaminie
    jest 1,5/4 PLN bez wyjaśnienia o co biega).
    2 zł. za internetowy kanał dostępu a i tak 0,5 za przelew przez internet, w
    bankomacie czy oddziale jest dużo drożej (2-3 zł.).

    TO JEST TANIO?!
    jak masz na koncie kasę, której nie wypłacasz, lub czynisz to rzadko i tylko
    w dedykowanych bankomatach, nie używasz internetu i nie płacisz rachunków
    (czy nie robisz przelewów) - rzeczywiście możesz nie płacić prowizji. Tylko
    po co Ci wtedy taki bank???

    > Co do wyplat za granica, to nawet dwie wyplaty po 3,5 zl (co daje 7 zl)
    > daja oszczednosc ok. 13 zl (gdzie w innych bankach placi sie ok 10 zl za
    > wyplate). A przeciez chodzi o kazda zlotowke, o kazdy grosz, ktorego nie
    > chcemy placic bankowi :-)
    > Poza tym gdy chcesz skorzystac z obcego bankomatu, bo nie ma w poblizu
    > Euronetu, zaplacisz tylko 3,5 zl, a nie jakies procenty od wyplaty min. 5
    > zl itp.

    To załóż sobie e-pakiet w Fortis Banku. Za granicą za darmo (szczegóły na
    końcu postu)

    > Kazdy bank ma swoje wady i zalety :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Radek

    Gdzie są te zalety...?
    Wypłaty za granicą - może i tanio (ale nie najtaniej) i trzeba by porównać
    tzw. kurs sprzedaży EURO w BIG i BRE żeby porównać Millnieum i mBank (w tym
    przykładzie).
    Więc ja preferuję mBank - bo mam jasną sprawę. Nie płacę za samoobsługę i
    już. Rozruszałem ten wspaniały system czas temu jakiś, zapomniałem już ile to
    trwało i mam wszystko w d... i za darmo.
    A w Millenium płacisz albo i nie (salda sam sobie nie wyliczysz, żeby
    wiedzieć czy Ci dołoją miesięczną opłatę). Liczysz ile razy w miesiącu byłeś
    w bankomacie??? I w kńcu przychodzi taki moment - a to jest wielka KUPA -
    płacisz za to, że Ci dają Twoją własną kasę - nie masz wyjścia. Nie możesz
    pojechać do jakiegoś wyznaczonego miejsca i odstać pół dnia, ale jednak mieć
    własne pieniądze bez prowizji... nie masz wyboru.

    A jak chcę mieć trochę luksusu - to mam konto w Fortis (e-pakiet). Tu też
    zasady są jasne. Raz na miesiąc wyskakuje z 8 zł. (7+1) i nie liczę wizyt w
    bankomacie, nie szukam własnego itp. Za 8 zł. leję na wszystko (patrz wyżej)
    a jak chcę, żeby jakaś miła pani wysłuchała moich żali (oj, brak tego w
    mBanku) to wiem, gdzie jej szukać.

    Ufff.
    Rękawica rzucona. Czekam na nieścisłości w moim rozumowaniu.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 33. Data: 2003-06-19 04:19:21
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Szymon Bzoma wrote:

> [...]
    > a jak chcę, żeby jakaś miła pani wysłuchała moich żali (oj, brak tego w

    Kursy Fortisa są takie, że opłaca się płacić prowizję w innych bankach
    od wypłat zagranicznych. Używałeś swojej Fortisowej VE za granicą?
    Porównałeś jej kurs z kursem np Millennium? Jeśli nie to polecam; wyniki
    mogą być bolesne:-(
    Millennium naprawdę jest rewelacyjnym bankiem dla osób często
    podróżujących za granicę, bo:
    - mają w ofercie Amexa;
    - mają niską prowizję bankomatową na VE;
    - mają rewelacyjne kursy wymiany walut.
    A poza tym OK

    pzdr

    Tomek

  • 34. Data: 2003-06-19 09:40:21
    Od: " Kay" <z...@N...gazeta.pl>

> [...]
    masz
    > do dyspozycji 10 wypłat bez prowizji a potem 1 zł. za własny bankomat.

    Tu się nie zgadzam - weź tabelę opłat i prowizji w BZWBK lub ING - toż to
    prawdziwe książeczki. A z ich rachunków podoba mi się np. Millepensja - 0 PLN
    za prowadzenie rachunku (musisz zadeklarować przelew swojego wynagrodzenia),
    dostęp do darmowej (0 800) bankolinii bez opłaty miesięcznej. A tak BTW to 10
    wypłat w miesiącu bez prowizji w zupełności wystarcza zdecydowanej większości
    klientów (u mnie np średnia to ok. 8 wypłat). Obecnie według mnie Millepensja
    to jeden z najtańszych rachunków w bankach sieciowych.

> [...]
    > przypadku kont "tańszych" (bez opłat miesięcznych przy niskim saldzie) -
    > bulisz za każdą WYPŁATĘ Z WŁASNEGO BANKOMATU!!!

    A kto powiedział że wypłata z własnego bankomatu ma być za darmo? Z resztą
    oni nie mają bankomatów, bo to chyba są wszystko bankomaty Euronetu.

    > Za wydruk salda 0,5 zł. miniwyciąg już 1,5 zł. (albo więcej bo w
    > regulaminie jest 1,5/4 PLN bez wyjaśnienia o co biega).

    To są przecież usługi dodatkowe, dla ludzi obdarzonych kiepską pamięcią lub
    niecierpliwych :-) Po co mi druk salda w bankomacie? Albo nieczytelny
    miniwyciąg? Przecież mogę to sobie zobaczyć na ekranie bankomatu za darmo
    albo sprawdzić i wydrukować w Millenecie.

    > 2 zł. za internetowy kanał dostępu a i tak 0,5 za przelew przez internet, w
    > bankomacie czy oddziale jest dużo drożej (2-3 zł.).

    To znaczy że przelewy trzeba robić przez Internet :-)
    Popatrz na inne banki sieciowe. Generalnie chodzi o to by przesunąć obługę
    czynności powtarzalnych, prostych i o niskiej wartości dodanej z oddziału do
    innych kanałów (żeby między innymi nie powodować kolejek). U nich na przykład
    przelew:
    - w oddziale 4 PLN
    - przez telefon 3 PLN
    - w bankomatach Euronet (na predefiniowany rachunek) 2 PLN
    - w Millenecie 0,5 PLN
    Według mnie to jest fair i odzwierciedla to fakt, że najdroższa jest obsługa
    z udziałem pracownika oddziału.

> [...]
    > (czy nie robisz przelewów) - rzeczywiście możesz nie płacić prowizji. Tylko

    A w mBanku jak nie korzystasz z:
    - przelewów do ZUS,
    - przelewów podatkowych,
    - polecenia zapłaty,
    - wypłat z obcych bankomatów (nie Euronetowych),
    - wypłat z bankomatów za granicą,
    oraz:
    - nie potrzebujesz wyciągu miesięcznego
    - i nie zdarza wypłacać ci się dziennie większych sum niż na Electronkę
    - nie dzwonisz na płatną mLinię (0 801 3)
    to rzeczywiście jest za darmo i korzystnie.
    BTW dla mBanku dedykowane bankomaty to Euronet i jest ich 400 a dla
    Millennium też Euronet ale jest ich ponad 800.

    > To załóż sobie e-pakiet w Fortis Banku. Za granicą za darmo (szczegóły na
    > końcu postu)
    ROTFL!!!
    A widział kiedy ich kursy wymiany ???
    Polecam archiwum listy ...

    Podoba mi się !
    A może zrobimy z tego motto listy ????
    Co wy na to?

> [...]
    > tzw. kurs sprzedaży EURO w BIG i BRE żeby porównać Millnieum i mBank (w tym
    Nie zapomnij do tego w przypadku mBanku dodać 2% (min. 10PLN) za wypłatę.
    Spójrz w archiwum listy - niejednokrotnie dokonywano testów z których
    wychodziło, że najkoszystniejsze w wypłatach za granicą jest Millennium i
    Citibank a na szarym końcu plasował się promowany Fortis...

> [...]
    mieć
    > własne pieniądze bez prowizji... nie masz wyboru.

    Zamiast jechać do jakiegoś wyznaczonego miejsca to wolę zapłacić
    prowizję... :-) 4 PLN za pół dnia to jest dosyć niska opłata...

    Pozdrawiam

    K.

  • 35. Data: 2003-06-19 20:44:28
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Krótko, bo to nie ma sensu wałkować tego co już było. Jeżeli nie komentuję,
    tzn., że się zgadzam. Potrafię sobie wyobrazić, że ktoś inaczej używa banku
    niż ja i mu to pasuje co robi Millenium i ile za to trzeba płacić. Pozostaję
    w nadziei, że jaja jakie ja miałem z tym bankiem to juz przeszłość (kilka
    postów wcześniej).

    > A z ich rachunków podoba mi się np. Millepensja - 0 PLN
    > za prowadzenie rachunku (musisz zadeklarować przelew swojego
    wynagrodzenia),
    > Obecnie według mnie Millepensja ...

    To prawda. Każdy patrzy pod siebie. Ja nie dostaję pensji i przeoczyłem, że
    jest konto bez bez opłat przy braku wysokiego salda i z darmowymi wypłatami.

> [...]
    > Zamiast jechać do jakiegoś wyznaczonego miejsca to wolę zapłacić
    > prowizję... :-) 4 PLN za pół dnia to jest dosyć niska opłata...

    Mają własne bankomaty i w Trójmieście jest ich sporo. Ale własna kasa powinna
    być za darmo. To w końcu Twoja kasa u nich a nie żadna łaska. Nie mówię, że
    to ma być w setkach tysięcy bankomatów itd., ale jakiś sposób na wzięcie
    swoich pieniędzy bez płacenia, dla przyzwoitości musi istnieć. To czy
    zapłacisz za coś 4 zł. czy nie - to Twój wybór. O ile go masz.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 36. Data: 2003-06-20 13:44:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Darek" <g...@p...fm> writes:

    > Nie ma sie bardzo czym podniecac. No chyba ze wyjezdzasz bardzo czesto
    > zagranice. Ile razy w roku bywasz zagranica?

    Lepsze pytanie brzmialoby: jak duzo pieniedzy wydajesz np. rocznie
    karta za granica.
    Inna sprawa, ze o ile nie uwazam kursow Millennium za jakies wyjatkowe
    (po prostu sa sensowne), o tyle kursy niektorych innych porownywanych
    tu bankow sa po prostu jawna zdrada.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 37. Data: 2003-06-20 20:51:55
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Tue, 17 Jun 2003 20:12:58 GMT, calcium300mg
    <c...@o...pl> wrote:

    >mi zgubili mój wniosek do polecenia zapłaty - [...]

    ale nie ma co - nie można się uprzedzać. Dzisiaj odwiedził mnie bardzo
    miły pan pracujący dla mBanku aby przynieść mi umowę do karty
    kredytowej - serdeczne pozdrowienia:) Pan przyniósł mi umowę, w
    której, jak sam zauważył, było jednak za dużo błędów... Pozdrowienia
    dla osoby parafującej to w prawym dolnym rogu:) Uprzejmie
    poinformował, że nową umowę doślą mu za jakieś trzy tygodnie, więc
    powinienem raczej załatwić sobie nowe zaświadczenie o zarobkach:) Ech,
    te początki... zawsze takie trudne... ciekawe kiedy zacznie pojawiać
    się coraz więcej postów w rodzaju: "tak to bywa jak się korzysta z
    usług najgorszego banku w Polsce".) I odpowiedzi jego pracowników:
    "Masz jakieś problemy ze sobą?" :)))

  • 38. Data: 2003-06-21 06:52:04
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    calcium300mg> te początki... zawsze takie trudne... ciekawe kiedy
    calcium300mg> zacznie pojawiać się coraz więcej postów w rodzaju: "tak
    calcium300mg> to bywa jak się korzysta z usług najgorszego banku w
    calcium300mg> Polsce".) I odpowiedzi jego pracowników: "Masz jakieś
    calcium300mg> problemy ze sobą?" :)))

    Masz jakieś problemy ... e, tego ... tak to jest jak się ma konto w
    najgorszym banku ;-)

    --

    --w

  • 39. Data: 2003-06-22 13:12:02
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    Dodam jeszcze dla porownania, ze w mBanku za polecenie zaplaty trzeba
    bulic 1 zl/mies za kazde PZ, czyli np. przy 3 PZ placisz rocznie 36 zl.
    W Millennium masz to gratis !

    Pozdrawiam
    Radek

  • 40. Data: 2003-06-22 13:14:35
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > swoich pieniędzy bez płacenia, dla przyzwoitości musi istnieć. To czy
    > zapłacisz za coś 4 zł. czy nie - to Twój wybór. O ile go masz.

    To nie sa ich bankomaty, tylko Euronetu (dzierzawa dla Mille). Bylo o tym
    wiele razy. To, ze stoja w ich oddzialach, nie oznacza, ze sa ich :-)

    Pozdrawiam
    Radek