  • 11. Data: 2002-12-21 17:26:20
    Temat: Re: Millennium - nowa strona
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On 21 Dec 2002 16:15:15 +0100, t...@p...onet.pl wrote:

    >Aby wyprowadzić ten wzór trzeba się zdrowo naliczyć upraszczając
    >wzór właściwy (z ustawy) na RRSP:
    >
    >******************
    >K*(1-p) = sum{i=1 to n) Ai/(1+RRSP)^(i/12),
    >gdzie
    >Ai = K/n +(K-(i-1)*K/n)*e/12

    Boże Jedyny, z jakiej to ustawy? :-)
    Nie mam cierpliwości, żeby sprawdzać czy dobrze ten wzrór
    przekształciłeś, ale... wyszedł absurd!

    Załóżmy, że bierzemy kredyt na 12 m-cy. Realna stopa będzie równa
    sumie stopy nominalnej (odpowiednio "urealnionej") oraz prowizji.
    Jednej prowizji, a nie jej dwukrotności, co by wynikało z Twojego
    wzoru. Prowizję należałoby pomnożyć przez 2, gdyby kredyt był na 6
    m-cy.

    --
    Amnesiac

  • 12. Data: 2002-12-21 18:52:36
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Jednej prowizji, a nie jej dwukrotności, co by wynikało z Twojego
    > wzoru. Prowizję należałoby pomnożyć przez 2, gdyby kredyt był na 6

    Ustawa o kredycie konsumenckim. Jest mi przykro to stwierdzać, ale się mylisz.
    Jeżeli bierzesz kredyt na 12 miesięcy to do wyliczenia stopy efektywnej
    (inaczej RRSP) trzeba do urealnionej stopy nominalnej dodać prowizję pomnożoną
    przez 2 (słownie dwa). Jest to oczywiście wzór przybliżony. Ale różnica jest
    stosunkowo niewielka. Co wiecej RRSP jest z reguły trochę większa. Tensor1
    PS Niestety wpływ prowizji jest ogromny na stopę efektywną kredytu tzn. na RRSP.

  • 13. Data: 2002-12-21 19:06:18
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On 21 Dec 2002 19:52:36 +0100, t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >(inaczej RRSP) trzeba do urealnionej stopy nominalnej dodać prowizję pomnożoną

    Czy mógłbyś podać sens ekonomiczny tego "mnożenia przez 2"?

    --
    Amnesiac

  • 14. Data: 2002-12-21 19:38:52
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On Sat, 21 Dec 2002 20:06:18 +0100, Amnesiac
    <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> wrote:

    >Czy mógłbyś podać sens ekonomiczny tego "mnożenia przez 2"?

    I jeszcze jedno. Ustalmy jaki jest ekonomiczny_sens stopy efektywnej.
    :-)

    --
    Amnesiac

  • 15. Data: 2002-12-21 19:46:33
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:pqe90vkflh3gadk63sfosfuggrulkuor7c@4ax.com, Amnesiac wrote:

    > Czy mógłbyś podać sens ekonomiczny tego "mnożenia przez 2"?

    Może taki: "chytry dwa razy traci"? ;)

    Ta prowizja jest pobierana na samym początku, co jest podwójnie dotkliwe dla
    kredytobiorcy.

    Nieco wyżej tensor1 był uprzejmy (miło znowu tensora tak uprzejmym czytać
    :) ) podać nam porównanie wyników ze wzoru przybliżonego swojego autorstwa i
    dokładnego.

    --
    Robert

  • 16. Data: 2002-12-21 19:46:50
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:apg90vkbfgdge5buq7i9qjnpds7m604hvv@4ax.com, Amnesiac wrote:

    > I jeszcze jedno. Ustalmy jaki jest ekonomiczny_sens stopy efektywnej.
    > :-)

    Było :)

    --
    Robert

  • 17. Data: 2002-12-21 22:05:31
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:atvb5b$bbl$1@news.onet.pl...
    a w

    zmiany w DNSach nie wszedzie sie jeszcze rozpropagowaly.