    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mille CHF
    <5dadc837$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dadca70$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dae0a40$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <qomdvm$dq2$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qp4k7m$cic$2@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qpff58$5ba$4@gioia.aioe.org>
    Date: Fri, 01 Nov 2019 17:30:11 +0100

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Depozyt w CHF? Nie sądzę. Zwróć uwagę, że gdy CHF spada to wprawdzie
    > oszczędności topnieją, ale za pensję mogę kupić więcej CHF. W efekcie
    > zyskuję.

    Tu zakładasz, że ktoś ma pensję, i że ona jest stała w PLN.
    To, czy oszczędności topnieją, czy nie, zależy od tego, na co owe franki
    przeliczamy. Jeśli przeliczamy np. na koszty życia w Polsce, to zapewne
    tak. Ale z tych franków mogą być finansowane różne rzeczy.

    Nawet jeśli ktoś zarabia w PLN i ma depozyt w CHF, to sytuacja bardzo
    mocno zależy od stosunku wielkości owego depozytu i pensji. Inaczej
    jest, gdy mamy spadek po dziadku 5M CHF, a inaczej, gdy to 50 franków
    pozostałych z wycieczki.
    --
    Krzysztof Hałasa