  • 1. Data: 2003-05-14 07:27:08
    Temat: Mieszkaniowy w Millenium - jakie pulapki czekaja?
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzieki za ew. rady/porady

  • 2. Data: 2003-05-14 07:40:02
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:512e.00000061.3ec1efcb@newsgate.onet.pl...
    > Dzieki za ew. rady/porady

    Oplata za wczesniejsza splate - 2%
    Duzo wymaganych zabezpieczen - niedogodne przy zalatwianiu.

    Zdaje sie, ze lada dzien bede zalatwial taki kredyt to napisze jak bylo.

  • 3. Data: 2003-05-14 08:02:45
    Od: t...@p...onet.pl

    > Oplata za wczesniejsza splate - 2%
    > Duzo wymaganych zabezpieczen - niedogodne przy zalatwianiu.
    >
    > Zdaje sie, ze lada dzien bede zalatwial taki kredyt to napisze jak bylo.

    Oprocentowanie jest oparte na stawkach WIBOR, LIBOR. To dobrze.
    Problem w tym, że na ich stronie nie znalazłem wartości marży. Pamietaj, że w
    PLN typowe oprocentowanie to WIBOR3M+marża (od 1% do 1,5%). Jeżeli tyle
    dostaniesz to dobrze. W przeciwnym wypadku idz do innego banku. Zwróć uwagę
    także na prowizję; typowa to 0,9%-1,2%.
    Pozdrowienia Tensor1

    PS Bardzo niepokojąca jest opłata (2%) za wcześniejsza spłatę. W innych bankach
    opłaty są ZEROWE.

  • 4. Data: 2003-05-14 10:27:49
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Pozdrowienia Tensor1
    >
    > PS Bardzo niepokojąca jest opłata (2%) za wcześniejsza spłatę. W innych

    Z cennika:

    Prowizja za udzielenie kredytu:
    PLN - 1%
    EUR - 1,50%
    CHF - 2%

    Obowiazkowa wycena :-(
    800PLN - domek lub przedsiewzciezie budowlane
    500PLN - reszta

    Badawnie wpisow w ksiedze wieczystej: 50PLN

    Oprocentowanie (podam dla przypadku udzialu wlasnego miedzy 30% a 50%)
    PLN - WIBOR3M + 2,25
    USD - LIBOR6M + 2,75
    EUR - URIBOR6M + 2,75
    CHF - LIBOR6M + 2,75

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-05-14 13:46:55
    Od: t...@p...onet.pl

    > Oprocentowanie (podam dla przypadku udzialu wlasnego miedzy 30% a 50%)
    > PLN - WIBOR3M + 2,25
    > USD - LIBOR6M + 2,75
    > EUR - URIBOR6M + 2,75
    > CHF - LIBOR6M + 2,75
    >
    > Pozdrawiam

    Jeżeli decydujesz się na PLN, to radzę grzecznie im podziękować i skierować się
    do innych banków. Różnica w marży 2,25-1,50=0,75% to nie jest tak mało.
    Przyjmuje, że Twój wkład własny jest w granicach 5%-40%. Jezeli większy lub
    równy 40%, to róznica będzie wynosić aż 2,25%-1,00%=1,25%. Chwyt ze stałym
    niskim rocznym oprocentowaniem oznacza, że niedawny wątek "Sidła promocyjnych
    kredytów mieszkaniowych" trzeba niestety wzbogacić o Millenium(a szkoda).
    Pozdrowienia Tensor.

  • 6. Data: 2003-05-14 16:33:50
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > kredytów mieszkaniowych" trzeba niestety wzbogacić o Millenium(a szkoda).

    Dzieki za info. Praktycznie juz wszystkie banki "chwycily" sie tego manewru z
    promocja (no moze oprocz PKO bp ale tam nie dostane kredytu na pewno - chca
    poreczyciala, niech spadaja). Wasylowi odpowiem, ze wycena owszem kosztuje 500
    ale potem przy kazdej transzy kasuja po 200 i oprocz tego jest "oplata za
    podwyzszone ryzyko" 1% wieksza prowizja. Swoja droga, jak mozna wycenic
    mieszkanie jesli jest ono w budowie?
    A tak fajnie mieli urzadzone w oddziale. Teraz juz wiem za czyje...

  • 7. Data: 2003-05-14 19:58:41
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > mieszkanie jesli jest ono w budowie?
    > A tak fajnie mieli urzadzone w oddziale. Teraz juz wiem za czyje...

    Jak bierzesz w PLN to idź jeszcze do Kredyt Banku. Tam nie ma "promocji".

  • 8. Data: 2003-05-14 20:25:20
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > ale potem przy kazdej transzy kasuja po 200 i oprocz tego jest "oplata za
    > podwyzszone ryzyko" 1% wieksza prowizja. Swoja droga, jak mozna wycenic

    Dzis spedzielm w oddziale 40 minut i meczylem. Zatem:

    1. Prowizja za wysokie ryzyko jest niebyla gdy ustalicz zyranta na czas
    uzyskania wpisu do hipoteki
    2. Oplata za wycene to czyste kurewstwo. 500PLN za to, ze jakis gosc obejzy
    uzywane mieszkanie ktor chce qpic ? ROTFL.
    3. Wciskaja Ci ubezpieczenie na zycie. Nie dosc, ze chca ineksowac co roku
    (a po co skoro to ubezpieczenie okresowe, tylko na czas kredytu. I do tego
    co roku powinno byc na mniejsza sume, bo kredyt splacasz).

    Jak sie zdecyduje, to wezme kogos na zyranta zeby uniknac tej prowizji za
    ryzyko, a ubezpieczenie sam sobie kupie, np Warta Vita na okres
    kredytowania. Niech spadaja w szczaw z tym ubezp. z PZU. Niestety/Stety
    najlatwiej mi bedzie w Mille uzyskac ten kredyt bo prowadze tam rachunek od
    1999 roku.

    Nie mowie jeszcze hop, jutro wybieram sie do BPHPBK. Tam nie ma ani wyceny
    (do jakiejs kwoty kredytu iczywiscie) ani oplaty za czesciowa wczesniejsza
    splate (za calkowita wczesniejsza splate jest, ale nie oczekiwalbym tego po
    sobie szybko, hehe). Napisze jak bylo.

    > A tak fajnie mieli urzadzone w oddziale. Teraz juz wiem za czyje...

    hehe, no niestety

  • 9. Data: 2003-05-14 20:27:04
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak bierzesz w PLN to idź jeszcze do Kredyt Banku. Tam nie ma "promocji".

    A wiesz, ze nawet tam bylem (oddzial Pulawska 303). Odstraszyla mnie
    prowizja i fakt, ze na pytanie jakie dokumenty mam przedstawic pani wyjela
    dlugopis i kartke i zaczela pisac. No nie spodzielwalem sie tego :-)

  • 10. Data: 2003-05-14 20:41:41
    Od: "Jamesi" <j...@p...onet.pl>

    > PS Bardzo niepokojąca jest opłata (2%) za wcześniejsza spłatę. W innych
    bankach
    > opłaty są ZEROWE.

    Ten argument można olać - po wejsciu do EU (czyli niedługo) bedzie "przymus"
    bezprowizyjnej wczesniejszej wplaty...