  • 1. Data: 2003-05-13 20:36:14
    Temat: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Witajcie!!!
    Czy P.T. Ktos wie, na jakiej podstawie Lukas Bank odmawia przyjecia wplaty
    na konto osobiste na podstawie STANDARDOWEGO druku wplaty (wylacznie
    dyspozycja ustna + dowod tozsamosci osoby wplacajacej). Chetnie bym sie
    zapoznal z linkiem do P.T. Ich podstrony internetowej, na ktorej dowodza
    WYZSZOSCI ;-) wewnetrznego rozporzadzenia nad prawem bankowym.
    Pozdrawiam!!!

  • 2. Data: 2003-05-14 06:45:48
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    > Może nie mają prawa odmawiać. Ale jeżeli to jest wpłata na Twoje konto i
    > dokonywana przez Ciebie, to możesz mi wyjaśnić po co Ci druk wpłaty. Pytam
    > ciekawości.
    >
    > Pozdrawiam
    > kriskel
    ==============================
    Masz zupelna racje: gdyby chodzilo o moj r-k, nawet do glowy by mi nie
    przyszlo "skrobac" druk wplaty. Niestety, byla to operacja na "obcym"
    koncie.
    Pozdrawiam rownie serdecznie!!!

  • 3. Data: 2003-05-14 07:08:56
    Od: "pP" <x...@x...pl>

    Użytkownik "PL" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > ==============================
    > Masz zupelna racje: gdyby chodzilo o moj r-k, nawet do glowy by mi nie
    > przyszlo "skrobac" druk wplaty. Niestety, byla to operacja na "obcym"
    > koncie.

    Kiedyś też wpłacałem innej osobie i po wpłacie pani wydrukowała dla mnie bardzo
    ładne potwierdzenie wpłaty i przystawiła stempel dzienny na nim, co w zupełności
    chyba zastępuje "brzydkie standardowe druczki koloru czerwonego".
    Nie mam konta w tym banku i w najbliższym czasie mieć nie będę, ale ten jeden
    raz, jak tam robiłem wpłatę to ten system mi się spodobał.

  • 4. Data: 2003-05-14 07:35:14
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pozdrawiam!!!

    Może nie mają prawa odmawiać. Ale jeżeli to jest wpłata na Twoje konto i
    dokonywana przez Ciebie, to możesz mi wyjaśnić po co Ci druk wpłaty. Pytam z
    ciekawości.

    Pozdrawiam
    kriskel

  • 5. Data: 2003-05-14 08:42:01
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    > Masz zupelna racje: gdyby chodzilo o moj r-k, nawet do glowy by mi nie
    > przyszlo "skrobac" druk wplaty. Niestety, byla to operacja na "obcym"
    > koncie.
    > Pozdrawiam rownie serdecznie!!!

    Tak sądziłem. Ale w takiej sytuacji i tak dostajesz potwierdzenie wpłaty.
    A nawet gdyby przyjęli standardowy druk wpłaty, to i tak przy wpłacie na
    czyjeś konto dysponenci w bankach proszą o dokument tożsamości. Więc tak czy
    inaczej dyspozycja ustna jest wygodniejsza, bo omija Cię konieczność
    wypełniania druku wpłaty.

    Ponownie pozdrawiam
    kriskel

  • 6. Data: 2003-05-14 20:12:29
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "kriskel"
    > A nawet gdyby przyjęli standardowy druk wpłaty, to i tak przy wpłacie na
    > czyjeś konto dysponenci w bankach proszą o dokument tożsamości.

    A od kiedy i gdzie nastała ta moda? Dawno już tego nie robiłem, ale swego
    czasu co miesiąc dokonywałem wpłat na rachunki w PKO Banku Państwowym (wtedy
    jeszcze). Nigdy żadnego dokumentu nie pokazywałem.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2003-05-14 20:26:21
    Od: a...@p...onet.pl

    PODSUMUJMY OBOWIĄZUJĄCY STAN PRAWNY:

    Klient wpłacając gotówkę na "obcy" rachunek winien znać jego numer oraz nazwę
    lub imię i nazwisko właściciela.

    Gdy zna tylko numer rachunku bądź tylko nazwę właściciela rachunku wpłata nie
    może zostać zrealizowana, gdyż na potwierdzeniu otrzymałby druga informację
    która jest objęta tajemnica bankową.

    Dokument stwierdzający tożsamość musi przedstawić tylko wtedy, gdy kwota
    wpłaty przekracza równowarość 10 tys. EURO.

    Pozdrawiam

    Artur

  • 8. Data: 2003-05-14 21:40:26
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]

    Uściślając:
    Kasjer w każdym wypadku ma prawo zażądać dokumentu tożsamości, jeśli
    okoliczności pozwalają przypuszczać iż chodzi o "dirty-cash" (np. częste
    wpłaty na ten rachunek kwot niewiele niższych od 10 000 EUR przez różne
    osoby). Z tym, że w praktyce bardzo rzadko taka sytuacja się zdarza.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 9. Data: 2003-05-14 21:51:11
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    PL wrote:
> [...]

    Prawdopodobnie kasjer jest nowy i niedouczony ;)
    Rozwiązania w niektórych bankach (prawdopodbnie w Lukasie także) są
    następujące:
    Dowód osobisty plus dyspozycja ustna są wymagane, jeśli klient wpłaca na
    swoje konto i nie podał numeru. Wówczas kasjer znajduje rachunek w
    systemie po dowodzie osobistym.
    Numer konta plus nazwa beneficjenta są wymagane w każdym innym wypadku,
    tzn. wpłaca właściciel konta który podał numer i swoje nazwisko, lub też
    osoba trzecia która podała te dane. Kasjer wówczas szuka po numerze i
    porównuje zgodność nazwy beneficjenta podaną przez klienta z tą, którą
    widzi.

    Zaletą tego rozwiązania jest jego szybkość oraz wygoda dla klienta (nie
    musi wypisywać druku).

    Jednakże kasjer otrzymujący dyspozycję na druku standardowym, powinien
    potraktować ją jako dyspozycję pisemną równoznaczną z ustną, ponieważ
    wszystkie wymagane dane na druku się znajdują. Następnie powinien
    zaksięgować uznanie w systemie, a potem wydać potwierdzenie klientowi na
    kopii jego zlecenia. Natomiast swoją kopię potwierdzenia dla klienta
    powinien zniszczyć.

    Mrzonki :)
    Pozdrawiam również.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-05-15 04:48:46
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:b9ud0j$rfe$1@foka1.acn.pl...

> [...]
    > wpłaty na ten rachunek kwot niewiele niższych od 10 000 EUR przez różne
    > osoby). Z tym, że w praktyce bardzo rzadko taka sytuacja się zdarza.

    ============
    ZADNA z opisywanych powyzej okolicznosci NIE wystapila. Kwota byla
    daaaaaaaaaaaaleko PONIZEJ wymaganej przez prawo ANTYpraczkowe ;-) sumy
    10.000 juro, a standardowy dowod wplaty zawieral POPRAWNE dane zarowno
    odbiorcy jak i P.T. Jego numeru r-ku. Stopnia "do-" lub "nie-douczenia"
    pracownicy nie potrafie skomentowac, ale - majac w przeszlosci raczej
    zadowalajace kontakty z obsluga w LB [pamietam, ze "bronilem" wroclawskie
    oddzialy, odnosnie zazartej dyskusji - na grupie - w temacie jakosci i
    podazy kawy w "marmurach" ;-)] - chcialbym wierzyc, iz nie powinienem miec
    pretensji do P.T. Niej.

    re-uklony :-)!!!
    PL