  • 1. Data: 2006-07-18 18:27:33
    Temat: Mbank mplan-hipoteczny - nabijanie klienta w butelke
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Witam,

    Podpisalem kredyt w polowie czerwca na kredyt w CHF w wysokosci 2.75%
    +1% do czasu ustanowienia hipoteki czyli 3.75.
    Kredyt mialem uruchomiony w okolicy 5 lipca. Z tego co widze od dnia
    uruchomienia kredytu jest pobierane oprocentowanie 4.05 - czyli o 0.3%
    pkt procentowego wiecej niz wynika z umowy. Wg mlini wg pktu 10 umowy
    moga podniesc oprocentowanie kredytu w dowolnym momencie - ale czy moga
    to zrobic jeszcze przed wyplaceniem pieniedzy?
    Ten sam punkt mowi ze o zmianie informuja klienta pisemnie. Mlinka
    mowila ze bank nic nie wysyla i mozna sobie sprawdzic oprocentowanie
    przez weba.

    Tak czy inaczej czuje sie nabity w butelke - mozna sobie z bankiem
    wynegocjowac cokolwiek, ale bank i tak od pierwszego dnia podniesie
    kredyt do takiej sumy jaka sobie wymarzy.

    Myslicie ze jest jakas szansa aby wywalczyc to oprocentowanie ktore jest
    zawarte w umowie? Czy tez po prostu poszukac tanszego banku i tam
    przeniesc kredyt?

  • 2. Data: 2006-07-18 20:05:32
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    |
    | Myslicie ze jest jakas szansa aby wywalczyc to oprocentowanie ktore jest
    | zawarte w umowie? Czy tez po prostu poszukac tanszego banku i tam

    Witam,

    Hmmm cekawe to ci piszesz poniewaz mam tez tam kredycik ( niemaly ).
    Ale ale zaraz zaraz czy oby napewno dobrze myslisz.
    Zobacze czy potrafie Ci to wytlumaczyc.

    Zlozyles wniosek w mBanku w zwiazku z kredytem. Na dzien zlozenia wniosku
    bank udzielil Ci oprocentowania X%.
    W dniu podpisania umowy bylo to X%. Kiedy srodki sa uruchamiane to jedno a
    kiedy podpisany wniosek kredytowy to drugie.
    Pomysl jakie oprocentowanie mial bys dostac od banku jezeli wyplata srodkow
    mial by nastapic po 6 miesiacach od podpisania umowy kredytowej a bank w tym
    czasie zmienil by oprocentowanie 2 razy.

    Czy tak samo oponowal bys jezeli bank zmienil by oprocentowanie na mniejsze
    ;)

    A jezeli chodzi o ta zmiane 0.3% to nie goraczkuj sie poniewaz mBank chyba
    jako ostatni zmienil oprocentowanie po zmienie stop procentowych w
    Szwajcarii.

    Wg mnie zlapales sie w pulapke zastawona przez samego siebie bo nie
    sprawdziles chyba kiedy ostatnio byla zmiana oprocentowania w mBnaku.

    Mozesz oczywiscie isc do innego banku ale jaka masz gwarancje ze w innym
    banku nie bedzie tego samego.

    Swoja droga 3% to i tak dobry procent :)

    XYZ

  • 3. Data: 2006-07-18 23:38:49
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-07-18, XYZ <x...@x...wp.pl> wrote:

> [...]
    > mial by nastapic po 6 miesiacach od podpisania umowy kredytowej a bank w tym
    > czasie zmienil by oprocentowanie 2 razy.

    Ale pol roku nie minelo tylko 2-3 tygodnie.
    Umowa precyzyjnie okresla kiedy zmiana wysokosci oprocentowania moze
    nastapic: "w przypadku zmiany stopy referencyjnej dla danej waluty, oraz
    zmiany parametrow finansowych runku pienieznego i kapitalowego w kraju
    ktorego waluta jest podstawa waloryzacji."

    Czy ktoras z tych okolicznosci nastapila pomiedzy podpisaniem umowy a
    wyplata? Jesli nie to bank nie trzyma sie wlasnych umow.

    > Czy tak samo oponowal bys jezeli bank zmienil by oprocentowanie na mniejsze
    > ;)

    Wiesz ze nie :) Niby duza roznica to nie jest (paredziesiat zlotych
    miesiecznie) ale...

    > A jezeli chodzi o ta zmiane 0.3% to nie goraczkuj sie poniewaz mBank chyba
    > jako ostatni zmienil oprocentowanie po zmienie stop procentowych w
    > Szwajcarii.

    No wlasnie, ostatnia zmiana byla chyba w marcu. Zawierajac po tym
    terminie bank wiedzial ze jest ona taka a nie inna.

  • 4. Data: 2006-07-19 07:05:55
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > zmiany parametrow finansowych runku pienieznego i kapitalowego w kraju
    > ktorego waluta jest podstawa waloryzacji."

    no wlasnie to jest BARDZO nieprecyzyjny zapis, co to sa zmiany parametrow
    finansowych?
    pod taki zapis mozna podciagnac rozne cuda, dlatego wystrzegajcie sie tak
    konstruowanego
    oprocentowania kredytu, najlepiej: WIBOR/LIBOR/EURIBOR + marza i wszystko
    jest jasne...
    oprocentowanie w kazdym miesiacu bedzie inne, ale przynajmniej bedzie jasne
    z czego to wynika

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2006-07-19 11:10:10
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 18 Jul 2006 18:27:33 +0000 (UTC), w <s...@s...org>,
    Tomasz Roskal <t...@g...pl> napisał(-a):

    [...]

    Tak na marginesie to chyba takich wątków ("dlaczego hipoteczny w mBanku tak
    drożeje jak nigdzie indziej") będzie w miarę upływu czasu coraz więcej.

    A połowa grupy będzie patrzyła na to z politowaniem...

  • 6. Data: 2006-07-19 11:13:17
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Miejmy nadzieje, ze wiecej niz polowa...

    marekz

  • 7. Data: 2006-07-19 12:20:47
    Od: "freda" <freda23(wytnij)@poczta.fm>

> [...]
    >
    > A połowa grupy będzie patrzyła na to z politowaniem...
    >
    > Miejmy nadzieje, ze wiecej niz polowa...

    no to wobec tego jaki bank przy kredycie ok 500 k zł na 30 lat we CHF?

    freda

  • 8. Data: 2006-07-19 15:40:28
    Od: z...@p...onet.pl

    Deutsche, Nordea, Millennium (wiem, czas) i mimo wszystko PKO BP.

  • 9. Data: 2006-07-19 15:41:13
    Od: z...@p...onet.pl

    1 lipca zmienilo sie oprocentowanie. Ot i cala filozofia.

  • 10. Data: 2006-07-19 17:18:58
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-07-19, z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl> wrote:
    > 1 lipca zmienilo sie oprocentowanie. Ot i cala filozofia.

    Tyle to i ja wiem, ale jak to ma sie do umowy ktora mam podpisana z
    bankiem? W poprzednich postach podawalem kiedy wg umowy bank
    moze zmienic oprocentowanie. I czy w taka okolicznosc zawarta w tym
    punkcie umowy zaszla od dnia podpisania umowy do 1 lipca.

    Bo pozstale przypadki sa proste - jak ktos zawarl umowe po 1 lipca -
    sprawa oczywista - ma tyle ile aktualna stopa.
    Jak zawarl przed podniesieniem liboru - tez sprawa oczywista - wszystko
    zgodnie z umowa. A tu mamy taki przypadek ze czas od podpisania umowy
    do zmiany oprocentowania byl tak krotki ze zadne z wymienionych w umowie
    warunkow nie mialy miejsca.