  • 21. Data: 2002-04-26 14:21:11
    Temat: Re: Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > znalazles genialnie proste rozwiazanie trudnego problemu. tylko skad wiesz ze
    > ci nie wydlubia oka.
    >
    > zgadnij rowniez z jakiego powodu nie stosuje sie czytnikow na linie papilarne

    Lepiej nie zgaduj bo to bzdura pochodząca z filmów sensacyjnych. Współczesne
    algorytmy potrafią uczynić odciętego palca bezużytecznym przy identyfikacji.

    Bart

  • 22. Data: 2002-04-26 14:30:44
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Lepiej nie zgaduj bo to bzdura pochodząca z filmów sensacyjnych. Współczesne
    > algorytmy potrafią uczynić odciętego palca bezużytecznym przy identyfikacji.

    jasne, wyczuwaja tetno ;-)

    jezeli sa to czytniki wyprodukowane w ameryce to napeno nie dadza sie oszukac

  • 23. Data: 2002-04-26 14:45:47
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    26 Apr 2002 15:22:41 +0200, <i...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Jezeli jest to karta pamieciowa to CO SPRAWDZA PIN i JAK TO SPRAWDZANIE SIE
    >ODBYWA.

    PIN pozwala na zapisanie komórek

    >Oczywisciew jezeli czesc pamieci jest ROM (jednokrotnego zapisu) to nie mozna
    >jej zmienic dowolnie a jedynie zniszczyć - tak dzialaja proste i tanie chipowe
    >karty telefoniczne. Ale jezeli jest to pamiec RAM to sproboj mnie przekonac, ze
    >bez procesora na karcie jakiekolwiek zabezpieczenie zawartosci pamieci jest
    >mozliwe.

    Jeśli karta nie dostanie PINu to nie pozwoli zapisać. I tyle... Trudno
    przekonywać, bo to fakt.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2002-04-26 16:40:04
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia pią, 26 kwi 2002 at 14:30 GMT,
    j...@p...onet.pl <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > jasne, wyczuwaja tetno ;-)

    poczytaj Zajdla, wymyslił nawet nazwe - zdziercy
    (zabieg polegal na zdjeciu skóry z reki po uprzednim ukatrupieniu
    delikwenta)

    Jurek

  • 25. Data: 2002-04-26 16:42:57
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia pią, 26 kwi 2002 at 13:22 GMT,
    i...@p...onet.pl <i...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > bez procesora na karcie jakiekolwiek zabezpieczenie zawartosci pamieci jest

    w romie jest zapisany numer seryjny karty a w ramie zapis ktory jest
    skojarzony z tym numerem zapisanym w romie (jakies patenty
    kryptograficzne na etapie personalizacji) tak wiec zapis skopiowany
    na inna karte nie bedzie poprawny

    Jurek

  • 26. Data: 2002-04-26 17:00:23
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > poczytaj Zajdla, wymyslił nawet nazwe - zdziercy
    > (zabieg polegal na zdjeciu skóry z reki po uprzednim ukatrupieniu
    > delikwenta)

    mozna okradzionych nie zabijac, to bedzie wariant humanistyczny. w ten sposob
    co drugi bogacz bedzie miec co drugi palec (u co drugiej reki)

  • 27. Data: 2002-04-26 18:31:49
    Temat: Odp: Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto
    Od: "morfeusz" <m...@w...pl>

    Wiadomo czy ktos z tych poszkodowanych osob odzyskal swoje pieniadze ?
    Czy ktos cos slyszal na ten temat ?

    Pozdr

  • 28. Data: 2002-04-26 19:06:20
    Od: <i...@p...onet.pl>

    > PIN pozwala na zapisanie komórek

    PIN to jest kilka cyfr (obojetne binarnych czy dziesietnych) Co rozumiesz przez
    to ze PIN pozwala (albo nie pozwala) zapisac coś na karcie. Aby karta sama sie
    bronila przed zapisem albo odczytem to MUSI byc na niej procesor. Podobnie jest
    z dyskiem. System operacyjny broni pewnych obszarow przed uzyciem lub zmianą
    ale jezeli siegniesz do dysku poza kontroloą systemu operacyjnego to mozesz
    zmienic dowolny bajt a nawet zaburzyc sumy kontrlne i sam dysk sie przed tym
    nie obroni.
    Zupelnie innym watkiem jest to czy zapisana informacja bedzie sensowna w dla
    systemow ktore pozniej bedą ja czytac i interpretowac.

  • 29. Data: 2002-04-30 01:30:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > nieprawda

    Jednak prawda :-(

    > niezupełnie. Nawet proste pamięciowe karty mają zabezpieczenie zapisu
    > PINem.

    Co z tego? Po co zapisywac cos na oryginalna karte?

    Poza tym, te karty niestety nie sa idealne. Nawet te z wlasnym procesorem.
    Ostatnio sie nimi nie bawilem, wiec postepow w tej dziedzinie nie znam,
    ale pare lat temu mozna sie bylo dobrac do zawartosci takiej karty
    bardzo trywialnymi metodami (glownie wykorzystujacymi niestandardowy
    sygnal zegara i ew. niestandardowe zasilanie).

    > Poza tym część komórek zapisana jest trwale, a czystej karty (z
    > możliwością zapisu w tych komórkach) nikt Ci nie sprzeda.

    Mocno watpie.
    A poza tym moze byc tak, ze cala karte (bez ROMu/PROMu oczywiscie) mozna
    skasowac nie znajac PINu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 30. Data: 2002-04-30 08:22:47
    Od: "Stefan" <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mocno watpie.
    > A poza tym moze byc tak, ze cala karte (bez ROMu/PROMu oczywiscie) mozna
    Nie do końca. Karty pamięciowe mogą być skasowane, jednak karty
    mikroprocesorowe (kryptograficzne) w czasie personalizacji poddawane są
    nieodwracalnemu procesowi, kiedy likwidowane są pewne połączenia elektryczne
    wewnątrz mikroprocesora. Istnieją być może metody odczytu tych informacji
    (czy ich zmiany) jednak na pewno, nie są one dostępne dla przestępców (może
    duże ośrodki badawcze, związane ze służbami tajnymi coś takiego mają).