    From: "Stefan" <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto
    Date: Tue, 30 Apr 2002 10:22:47 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości
    news:m3n0vmx9as.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > Jednak prawda :-(

    > Co z tego? Po co zapisywac cos na oryginalna karte?
    >
    > Poza tym, te karty niestety nie sa idealne. Nawet te z wlasnym procesorem.
    > Ostatnio sie nimi nie bawilem, wiec postepow w tej dziedzinie nie znam,
    > ale pare lat temu mozna sie bylo dobrac do zawartosci takiej karty
    > bardzo trywialnymi metodami (glownie wykorzystujacymi niestandardowy
    > sygnal zegara i ew. niestandardowe zasilanie).

    > Mocno watpie.
    > A poza tym moze byc tak, ze cala karte (bez ROMu/PROMu oczywiscie) mozna
    > skasowac nie znajac PINu.
    Nie do końca. Karty pamięciowe mogą być skasowane, jednak karty
    mikroprocesorowe (kryptograficzne) w czasie personalizacji poddawane są
    nieodwracalnemu procesowi, kiedy likwidowane są pewne połączenia elektryczne
    wewnątrz mikroprocesora. Istnieją być może metody odczytu tych informacji
    (czy ich zmiany) jednak na pewno, nie są one dostępne dla przestępców (może
    duże ośrodki badawcze, związane ze służbami tajnymi coś takiego mają).