  • 1. Data: 2002-04-25 21:46:11
    Temat: Tajemniczy sprzet w TESCO Wroclaw
    Od: "Michal Kisiel" <m...@k...net.pl>

    Witam

    Odwiedzajac dzisiaj wroclawskie Tesco zauwazylem dziwne sprzeto (rozbudowany
    bankomat m.in. z klawiatura alfanumeryczna i ekranem dotykowym oraz
    mozliwoscia skladania depozytow) nalezace (chyba) do Citibanku-Banku
    Handlowego. Na stronie producenta
    http://www.wincor-nixdorf.com/internet/pl/Products/C
    ashSystems/FullFunction/
    CompactBANK/Main.html znalazlem troche informacji, ale wciaz nie wiem do
    czego w tym cudzie sluzy czytnik kodow kreskowych.. Czy ktos z grupowiczow
    moglby mnie oswiecic jakie funkcje spelnia taki "kiosk"?

    pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2002-04-25 21:51:53
    Temat: Re: Tajemniczy sprzet w TESCO Wroclaw
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Kisiel" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czego w tym cudzie sluzy czytnik kodow kreskowych.. Czy ktos z grupowiczow
    > moglby mnie oswiecic jakie funkcje spelnia taki "kiosk"?

    Mowisz o czyms takim? (ze strony Citi)

    Problem, który rozwiązujemy:
    Produkt pozwala na wyeliminowanie opóźnień w spływie masowych płatności,
    takich jak opłaty za usługi telekomunikacyjne, operatorów sieci telefonii
    komórkowej, zakładów gazowniczych i energetycznych, telewizji cyfrowej i
    kablowej. Dzięki temu zmniejszają się również koszty obsługi opóźnionych
    płatności.

    Opis:
    Uniwersalny Kiosk to nowe rozwiązanie, polegające na zastosowaniu
    specjalnego urządzenia (wyglądem przypominającego bankomat), którego
    zadaniem jest obsługa płatności dokonywanych przez Abonentów przez 24
    godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Zintegrowany z Kioskiem system
    rozliczeniowy bankowości elektronicznej przyspiesza proces rozliczania i
    wpływu środków na rachunek. Abonenci mogą dokonywać zapłaty za rachunki
    gotówką (wydawana jest reszta), bądź przy użyciu karty kredytowej. Zapłata
    za rachunek następuje poprzez przyłożenie znajdującego się na rachunku
    (fakturze) kodu kreskowego do czytnika. Wczytane dane są wyświetlane na
    ekranie Kiosku, celem dokonania przez Abonenta ich weryfikacji. Po dokonaniu
    transakcji drukowane jest potwierdzenie dokonania płatności. Dane o
    transakcji przekazywane są do Banku w czasie rzeczywistym. W Banku następuje
    uznanie rachunku beneficjenta. Beneficjent otrzymuje plik, w formacie
    umożliwiającym wczytanie danych do systemu finansowego w celu uzgodnienia
    płatności i automatycznego zaksięgowania.

    Korzyści:
    a) dla Klienta Banku (Odbiorcy):
    kształtowanie pozytywnego wizerunku Klienta - jako lidera we wprowadzaniu
    nowoczesnych technologii na rynku polskim,
    zmniejszenie ilości transakcji dokonywanych w Biurach Obsługi Klienta,
    lepsza jakość obsługi Abonentów - mogą dokonywać płatności w dogodnym dla
    nich terminie,
    szerszy dostęp do Abonentów - możliwość jednoczesnego zaoferowania przez
    Kiosk innych produktów z oferty Klienta,
    niższe koszty operacyjne - automatyzacja uzgadniania należności,
    zmniejszenie kosztów przeliczania gotówki i uzgadniania kasy - gotówka z
    Kiosków odbierana przez firmę konwojującą,

    Korzyści:
    b) dla Abonenta:
    dogodny sposób zapłaty, dostępny non-stop,
    dodatkowe usługi - możliwość dokonywania zakupu kart telefonicznych, a w
    przyszłości innych produktów,
    oszczędność czasu.

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2002-04-25 21:58:34
    Od: "Michal Kisiel" <m...@k...net.pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mowisz o czyms takim? (ze strony Citi)
    >
    > Problem, który rozwiązujemy:
    > Produkt pozwala na wyeliminowanie opóźnień w spływie masowych płatności,
    [ciach]

    Dzieki za expresowa odpowiedz :) Ciekawe czy ktos z tego korzysta, jak
    zauwazylem przechodnie omijaja ten sprzecior szerokim lukiem ;)

    pzdr
    MK

  • 4. Data: 2002-04-25 23:52:00
    Od: "Kuba" <s...@i...p.lodz.pl>

    W Finlandi używałem tego do płacenia za czynsz.
    Całkiem fajna zabawka.

  • 5. Data: 2002-04-26 05:39:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

> [...]
    > czego w tym cudzie sluzy czytnik kodow kreskowych.. Czy ktos z grupowiczow
    > moglby mnie oswiecic jakie funkcje spelnia taki "kiosk"?

    A moze to PKO BP ?
    Oni tez instaluja takie ustrojstwa.
    Ma logo citi?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2002-04-26 09:33:11
    Od: Sebastian Maliszczak <S...@c...krakow.pl>

    Michal Kisiel wrote:

    > Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > [ciach]

    W Krakowie taki kiosk Handlowego jest w DS Piast. Teoretycznie ma
    umozliwac placenie za studia zaoczne na UJ. Niestety nie udalo mi sie
    ani razu zeby przeczytal kod kreskowy :-(

    --
    S...@c...krakow.pl