  • 1. Data: 2003-12-02 00:14:57
    Temat: MS Money
    Od: " Kay" <z...@g...pl>

    Witam,

    Właśnie zaczynam się zapoznawać z programem MS Money. W związku z tym że
    wcześniej nie miałem do czynienia z programami do zarządzania budżetem
    domowym to nasunęło mi się kilka pytań

    W jaki sposób "karmicie" danymi z bankowego konta takie programy?
    Przeklepujecie ręcznie, importujecie jako pliki Excelowe czy jest jakaś
    możliwość synchronizacji... Czy pozostać przy MS Money czy może jest coś
    lepszego? Czy w ogóle jest sens się tym bawić?

    Pozdrawiam

    K.

    PS. Oczywiście przeszukałem archiwum listy ale jako że temat jest dosyć
    rzadko poruszany (kilka maili z sierpnia i lutego) to zdecydowałem się zacząć
    ponownie

  • 2. Data: 2003-12-02 06:56:24
    Temat: Re: MS Money
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    Kay <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > W jaki sposób "karmicie" danymi z bankowego konta takie programy?
    > Przeklepujecie ręcznie, importujecie jako pliki Excelowe czy jest jakaś

    Normalnie idea tych programow jest zautomatyzowanie tej zmudnej roboty wiec
    ustaw sobie program tak aby zciagnal i zsynchronizowal ci wszystkie konta
    bankowe jakie masz przy jednym kliku. Dodatkowo masz opcje synchronizacji
    poszczegolnych kont i oczywiscie w specjalnych przypadkach mozesz importowac
    dane tez ale to juz zabiera wiecej czasu.

    > Czy pozostać przy MS Money czy może jest coś
    > lepszego? Czy w ogóle jest sens się tym bawić? . . .

    Rynek jest zdominowany poprze MS Money i Quicken choc Quicken jest na rynku
    dluzej. Bardzo podobne programy wiec nie bedzie miedzy nimi powaznych roznic.

    0sa

  • 3. Data: 2003-12-02 07:11:09
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik " 0sa" <0...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poszczegolnych kont i oczywiscie w specjalnych przypadkach mozesz
    importowac
    > dane tez ale to juz zabiera wiecej czasu.

    zaraz, zaraz, czy mozna wszystkie polskie konta internetowe
    synchronizowac???
    wedlug mnie nie, tylko te, gdzie mozesz wygenerowac specjalny plik do ms
    money- z polskich znam tylko jedno takie
    ale nie uzywam go wiec nie bede zachwalal badz nie

  • 4. Data: 2003-12-02 12:21:11
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Damian wrote:

> [...]
    > money- z polskich znam tylko jedno takie
    > ale nie uzywam go wiec nie bede zachwalal badz nie

    W Polsce to jest chyba zasadniczy problem.Nie uzywam ani Money ani
    Quickena, ale z tego co z roznych zrodel slyszalem to wyciagi do Money
    mozna importowac z ING a do Quickena zz BGZ (Integrum)

  • 5. Data: 2003-12-03 00:18:10
    Od: " Kay" <z...@g...pl>

> [...]
    > poszczegolnych kont i oczywiscie w specjalnych przypadkach mozesz
    > importowac dane tez ale to juz zabiera wiecej czasu.

    Jakos mi sie wydaje ze automatyczna synchronizacja nie jest tak prosta jak
    przedstawiasz. System bankowości internetowej chyba musi być przygotowany na
    taką ewentualność...

    > Rynek jest zdominowany poprze MS Money i Quicken choc Quicken jest na rynku
    > dluzej. Bardzo podobne programy wiec nie bedzie miedzy nimi powaznych
    roznic.
    Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć jako użytkownik tego typu programów?

    Pozdrawiam

    K.

  • 6. Data: 2003-12-03 02:07:50
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    Kay <z...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > przedstawiasz. System bankowości internetowej chyba musi być przygotowany

    Z zalozenia Money lub Quicken sluzy do obslugi sporej ilosci kont. Programy
    tego typu staly sie popularne glownie w USA gdzie przecietny uzytkownik moze
    miec co najmniej kilka kont. W rzeczywistosci spory procent procent ludzi
    moze miec po kilkanascie lub wiecej samych kont kart kredytowych z roznych
    bankow plus dodaj kilka kont bankowych czy inwestycyjnych (checking,
    savings, money market, IRA czy 401) plus kilka kont takich jak PayPal i
    bardzo szybko mozesz miec kilkadziesiat kont do obslugi.

    Ja osobiscie uzywam Quicken od wielu lat do kontroli tylko swoich
    personalnych kont. I robie to tak po prostu z przyzwyczajenia ale MS Money
    jest rownie dobrym programem do personalnych finansow. W Quicken wystarczy
    kliknac na klawisz "Update" lub z menu wybrac "One Step Update" i zakladajac
    ze wczesniej zarejestrowales konta to bezproblemowo zsychronizujesz
    wszystkie swoje swoje konta obojetnie czy jest ich kilka czy kilkadziesiat
    poprzez ten jeden click.

    0sa

  • 7. Data: 2003-12-03 02:16:17
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    I oczywiscie bank musi miec jakies tam swoje kompatibilne oprogramowanie po
    swojej stronie aby to wszystko dzialalo ale wiekszosc bankow od dawna
    umozliwia synchronizacje z programami Quicken and Money i normalnie to
    wsiskasz klawisz i reszta jak to jest synchronizowane raczej ciebie nie
    interesuje.

    Tutaj znowu musze podkreslic ze programy te znane sa glownie w USA od wielu
    lat z uwagi na znacznie wieksza ilosc bankow (tysiace) i wieksza ilosc kont
    kazdy bank oferuje. Jezeli ktos ma tylko kilka kont to z reguly program taki
    jak Quicken czy MS Money niewielu tu pieniedzy czy czasu mu zaoszczedzi.

    0sa

  • 8. Data: 2003-12-03 04:35:26
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote in message
> [...]
    taki
    > jak Quicken czy MS Money niewielu tu pieniedzy czy czasu mu zaoszczedzi.

    A ja muszą dodać, że zaden bank w Polsce nie dostarcza interfejsu do
    Quicken ani MS Money.
    I pewnie jeszcze długo nie będzie.*

    * chyba, że ja oczymś nie wiem. Nie się super vipy wypowiedzą.

  • 9. Data: 2003-12-03 07:11:19
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > Quicken ani MS Money.
    > I pewnie jeszcze długo nie będzie.*
    >
    > * chyba, że ja oczymś nie wiem. Nie się super vipy wypowiedzą.

    wczoraj bylo wspomniane cos o ING i Integrum...
    a ja kilka lat temu ogladajac wersje demo CITI widzialem tam opcje
    generowania plikow do Ms Money
    poza tym cisza i moze lepiej
    robiac codziennie aktualizacje nawet z kilku kont nie robi problemu

  • 10. Data: 2003-12-03 14:10:56
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sa jeszcze agregatory - jednak nasz jedyny www.multiport.pl jest do bani....