  • 1. Data: 2002-08-31 09:08:00
    Temat: MC citek kursy
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Hello pbb :)

    Citek maestro + konto w euro:
    25/08; 27/08; OPłATA ZA WYPłATę GOTóWKI - BANKOMAT; 0,98 EUR
    25/08; 27/08; WYPłATA GOTóWKI - BANKOMAT ATM ALPHA BANK GR 082502
    40.00 EUR; 40,00 EUR

    A to MC citek:
    28/08; ROUSSAKIS GR 22,95 EUR; 95,41 PLN - nawet niezly kurs jesli
    faktycznie idzie przez dolary :))

    I dla przykladu VC multi - fajna nazwa banku :)))
    26.08.2002; 29.08.2002; WYPŁATA W BANKOMACIE; KARTA ....; ATM
    PANCRETIAN CO-OP; GR; -20,00 EUR; -20,24 USD; 85,39 PLN

    Dodam, ze ja kupowalem euro po 4,02 a jak wyjezdzalem w kantorach bylo po
    4,12 zl. Zatem wogole sie nie oplaca. Przy malych kwotach (czy sporadycznie)
    ok, bo na 20euro
    roznica wynosi ok. 3zl.
    A kursy sami zobaczcie...

    Pozdrawiam,
    Witek

  • 2. Data: 2002-08-31 11:20:38
    Temat: Re: MC citek kursy
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Czy za wyplate maestro doczepiona do konta w euro citek bierze tez 4PLN, a
    z wlasnych bankomatow 0 PLN?

  • 3. Data: 2002-08-31 12:23:07
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Czy za wyplate maestro doczepiona do konta w euro citek bierze tez 4PLN,

    Tak, a wlasciwie 0,98 euro :-))

    > a z wlasnych bankomatow 0 PLN?

    Tak + bankomaty euronet za granica tez za free :-)

    pzd

  • 4. Data: 2002-08-31 16:07:34
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Mozesz napisac jeszcze ile kosztuje prowadzenie konta i oplata za karte.
    Czy musze miec w citku tez rachunek zlotowkowy czy moge otworzyc tylko
    walutowy?
    Chcialbym np. kupowac euro w innym banku (bo citi ma jedne z gorszych
    przelicznikow) i przelewac na konto walutowe w euro w citi, a potem wyplacac
    za granica za niska prowizja.

  • 5. Data: 2002-08-31 19:43:51
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Mozesz napisac jeszcze ile kosztuje prowadzenie konta i oplata za karte.

    4+3+2=9zl/mc, wydanie karty za free.

    > Czy musze miec w citku tez rachunek zlotowkowy czy moge otworzyc tylko
    > walutowy?

    nie wiem.
    przy ROR w PLN, subkonto w euro jest za free. Aha i przelewy euro -> pln i
    odwrotnie via net on-line.

    > Chcialbym np. kupowac euro w innym banku (bo citi ma jedne z gorszych
    > przelicznikow) i przelewac na konto walutowe w euro w citi, a potem
    wyplacac
    > za granica za niska prowizja.

    Lepiej wplacac - oddzialy (dawne handlo) ksiegowane do trzech dni :(, a
    oddzialy CitiGold (dawne citi) on-line.

    pzd

  • 6. Data: 2002-09-01 16:09:13
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 31 Aug 2002 18:07:34 +0200, "Juulius" <k...@o...pl> wrote:

    >Chcialbym np. kupowac euro w innym banku (bo citi ma jedne z gorszych
    >przelicznikow) i przelewac na konto walutowe w euro w citi, a potem wyplacac
    >za granica za niska prowizja.

    KIR nie obsluguje walut. Nawet miedzy bakami w Polsce, przelewy w
    walucie ida SWIFTem wiec kosztuja i trwaja tyle co zagraniczne.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-09-02 16:08:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Juulius" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy musze miec w citku tez rachunek zlotowkowy czy moge otworzyc tylko
    > walutowy?

    Nie. Musisz miec podstawowy rachunek w PLN. Rachunki walutowe sa dodatkiem.

    > Chcialbym np. kupowac euro w innym banku (bo citi ma jedne z gorszych
    > przelicznikow) i przelewac na konto walutowe w euro w citi, a potem
    wyplacac
    > za granica za niska prowizja.

    IMHO takie komplikowanie sobie zycia moze byc bardzo malo oplacalne. Lepiej
    chyba miec z Citi rachunek w PLN i placic niska prowizje ze wyplaty
    zagraniczne.

    Maciej

  • 8. Data: 2002-09-03 08:17:30
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Jeszcze MC citek:

    29/08; 3/09; DUTY FREE SHOPS KRITI GR 144,09 EUR; 602,36 PLN
    A to dzisiejsza sprzedaz euro w citku: 4.17894 zl, czyli mniej wiecej sie
    zgadza :-) Kurcze znowu sie pomylili i przeliczyli przez euro ? :-)))

    Pozdrawiam,
    Witek

  • 9. Data: 2002-09-03 08:33:23
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Jeszcze VC multi z tego samego dnia:

    29.08.2002; 03.09.2002; ZAKUP PRZY UŻYCIU KARTY; KARTA; DUTY FREE; HRAKLIO;
    GR; -9,02 EUR; -9,14 USD; 38,29 PLN

    Czyli niby dwie takie same karty - rozliczane przez USD a citek wychodzi
    korzystniej !!!