eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLukas - tabela kursów walut, prowizja za przewalutowanie. › Re: Lukas - tabela kursów walut, prowizja za przewalutowanie.
  • From: "Piterson" <p...@h...plx>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - tabela kursów walut, prowizja za przewalutowanie.
    Date: Wed, 24 May 2006 23:27:31 +0200

    Stefan <p...@g...com> napisał(a):
    > Witajcie!
    >
    > Niedługo czeka mnie podróż do Austrii i chciałem się dowiedziec jak jest
    > płatnosciami za granicą kartą VE. Otoz na infolini dowiedzialem sie ze
    > Lukas nie ma wlasnej tabeli kursów walut i rozlicza transakcje przez bank
    >
    > korespondencyjny (?) którym jest Raiffeisen; niestety nie potrafiła podać
    >
    > czy ich tabela jest uzywana do przeliczenia euro na zł; powiedziala ze
    > dopiero po powrocie dowiem sie po jakim kursie moje płatnosci zostały
    > przeliczone. Wszystko wydaje mi sie conajmniej dziwne, czy ktos
    > potrafiłby
> [...]

    Rany, ale zamieszane informacje otrzymałeś... :))
    Jeśli chodzi o Raiffeisen Bank to rzeczywiście waluty są przeliczane po ich
    kursie, ale to dotyczy przelewów zagranicznych!!!
    Natomiast wszystkie zagraniczne transakcje kartowe rozliczane są po kursie
    BZ WBK obowiązującego w dniu księgowania danej operacji (nie po kursie
    obowiązującym w dniu dokonania przez Ciebie płatności kartą). Wszystkie
    operacje wykonane kartami LUKAS Banku rozliczane są w EUR, więc jeśli
    będziesz płacił w innej walucie, najpierw dana waluta zostanie przeliczona
    na EUR po kursie VISA (w tym wypadku CHF->EUR), a następnie po kursie BZ
    WBK na PLN (EUR->PLN). Rzeczywiście ciężko z góry określić jaką kwotą
    zostanie obciążone Twoje konto, ale można obliczyć sobie w przybliżeniu.

    Na początek polecam stronkę z kalkulatorem VISA:
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_rates.jsp

    a później stronk BZ WBK, np.
    http://www.centrum24.pl/kursy.html

    Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem w wyjaśnieniu... :))

    Pozdrawiam,
    Piterson