  • 41. Data: 2012-11-23 14:08:41
    Temat: Re: Lokaty
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Z każdym nie dam rady. Mogę np. z BGŻ. Podpisuję z bankiem dodatkową umowę, że
    zgadzam się na przekazanie wniosku z moimi danymi do ubezpieczyciela i zostaje
    przekierowany na stronę ubezpieczyciela i zawieram z nim umowę i tam zatwierdzam
    opłacenie składki, bank nie ma dostępu do tej gotówki.

  • 42. Data: 2012-11-23 14:14:04
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Konfabulator <k...@1...pl> writes:

> [...]
    > ubezpieczyciela i zostaje przekierowany na stronę ubezpieczyciela i
    > zawieram z nim umowę i tam zatwierdzam opłacenie składki, bank nie ma

    No i co ma wynikać z tego jednego przykładu?
    Ja mam inny: ubezpieczenia do kredytów, ubezpieczenia dodawane jako
    bonusy do kont/kart. Mam wymieniać dalej?
    KJ

    It's better to burn out than to fade away.

  • 43. Data: 2012-11-23 19:02:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Kubiak napisał(a) :

    > Znaczy, jak wypłacę sobie w spożywczaku własne dwie stówy z konta,
    > skarbówka wyciągnie łapy po działę?

    Tak należy rozumieć podatek ;-)
    Możliwe jednak, że niedouczony dziennikarz nie rozróżnia Cashback i
    Moneyback.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 44. Data: 2012-11-23 21:08:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > i Moneyback.

    czasami zwany tez cashback bonus, ale skrot do cashback to troche
    wylanie dziecka z kąpielą.

  • 45. Data: 2012-11-24 18:51:45
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 23 Lis, 14:18, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > No i co ma wynikać z tego jednego przykładu?

    Tak wygląda zakup polisolokaty. W Idei polisolokaty nie kupujesz,
    tylko lokatę. Pozostała część jest poza Tobą. To miało wynikać z
    opisu. Tak samo wygląda to np. w CA, tyle, że wszystko odbywa się w
    ramach serwisu transakcyjnego banku, ale umowę masz Ty z
    ubezpieczycielem.

    > Ja mam inny: ubezpieczenia do kredytów, ubezpieczenia dodawane jako
    > bonusy do kont/kart. Mam wymieniać dalej?

    I myślisz, że bonusowe ubezpieczenie do karty, które normalnie bez
    karty kosztuje na rynku powiedzmy 100 zł, nie jest Twoim dochodem?
    Oczywiście, że jest, tylko nikt tego nie ściga. Nie wiem na jakiej
    zasadzie działają ubezpieczenia kredytowe, ale domniemuję, że
    ubezpieczającym zawsze jesteś Ty, a jedynie zlecasz bankowi
    przekazanie składki w Twoim imieniu do ubezpieczyciela.

    Ja rozumiem, że różnica może wydawać Ci się subtelna, ale ryzyko nadal
    jest. I nie jest to ryzyko w Idei odpowiednio wynagradzane %%%.

  • 46. Data: 2012-11-24 19:14:19
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Konfabulator <k...@1...pl> writes:

    [..]

> [...]
    > ubezpieczającym zawsze jesteś Ty, a jedynie zlecasz bankowi
    > przekazanie składki w Twoim imieniu do ubezpieczyciela.
    No właśnie nie. Ubezpieczającym jest bank. Przynajmniej w tych mi
    znanych.
    Dokładnie jak w tej lokacie.

    > Ja rozumiem, że różnica może wydawać Ci się subtelna, ale ryzyko nadal
    > jest. I nie jest to ryzyko w Idei odpowiednio wynagradzane %%%.

    Ale ja to rozumiem. Wiem czym się różni ubezpieczający od ubezpieczonego
    i ci 2 od uposażonego.
    A ryzyko że US się przyp... jest zawsze. Tak jak z darmowymi
    programami. Tylko nie zawsze będzie miał rację.

    KJ

    micro:
    Thinker toys.

  • 47. Data: 2012-11-25 17:17:36
    Od: "lery.IT" <l...@g...com>

    Zatrwożyłem się tym tematem, jako że mam u nich lokaty idealne plus.
    Napisałem maila, a oto treść odpowiedzi:

    Szanowny Panie,
    w odpowiedzi na Pana wiadomość, informuję iż lokata Idealna Plus jest produktem
    powiązanym z polisa na życie i dożycie, więc nie obejmuje jej podatek Belki.
    _____________

    /.../
    Proszę o potwierdzenie, czy zakładając lokatę Idealną Plus będę zobowiązany w
    jakikolwiek sposób odprowadzić podatek od zysku po terminie jej zapadalności?
    /.../

  • 48. Data: 2012-11-25 18:50:02
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Nie od zysku, bo tu jest jasne, że podatku nie ma, ale być może od składki na
    ubezpieczenie i to już jest mocno niejasne, a raczej ja przychylam się do informacji
    otrzymanej z Krajowej Informacji Podatkowej, że podatek się należy.

  • 49. Data: 2012-11-26 00:51:46
    Od: p...@g...com

    A mnie zastanawia tylko o co ten boj sie toczy, bo jak widze to chodzi raptem o 0,3,
    0,4% w skali roku.. Moim zdaniem to zdecydowanie za mala premia za zalozenie takiej
    lokaty przy ktorej powstaje tyle watpliwosci, ale - kazdy ma swoj wybor.

  • 50. Data: 2012-11-26 13:56:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > raptem o 0,3, 0,4% w skali roku.. Moim zdaniem to zdecydowanie za mala
    > premia za zalozenie takiej lokaty przy ktorej powstaje tyle

    ale dotychczas nie było żadnych wątpliwości.
    A jak nie było żadnych wątpliwości to +0,4 to bardzo duzo.

    P.S. A skąd wziąłeś +0,4?
    Różnice są raczej +0,8...